Μια νεαρή γυναίκα βρίσκεται σε ένα κρεβάτι νοσοκομείου, έχοντας νοσήσει με Covid-19, και πασχίζει να πάρει ανάσα. Η αγωνία στο βλέμμα της, ο απελπισμένος τρόπος με τον οποίο προσπαθεί να ανασάνει την ώρα που ο κορωνοϊός «λεηλατεί» το κορμί της προκαλούν ανατριχίλα και δημιουργούν τρόμο για την επιπτώσεις που μπορεί να έχει, ακόμα και στον οργανισμό ενός νέου ανθρώπου, ο ιός που ταλανίζει την υφήλιο εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο.
Η παραπάνω σκηνή εμφανίζεται στο νέο σποτ που δημιούργησε η κυβέρνηση της Αυστραλίας, στο πλαίσιο της καμπάνιας της στο Σίδνεϊ για την τήρηση των μέτρων προστασίας κατά του κορωνοϊού. Σύμφωνα με το 7News, το σποτ κυκλοφόρησε αφού ανακοινώθηκε ο πρώτος θάνατος από Covid-19 που κατέγραψε η Νέα Νότια Ουαλία για το 2021. Μια 90χρονη γυναίκα, που πιστεύεται ότι ήταν ανεμβολίαστη, εξέπνευσε το περασμένο Σάββατο, λίγες ώρες αφότου διαγνώστηκε με κορωνοϊό.
WARNING: Here is the GRAPHIC Australian Government #COVID19 ad to run in Sydney. #COVID19nsw pic.twitter.com/6IXgBy7miw
— Karen Barlow (@KJBar) July 11, 2021
Όπως επισημαίνει το αυστραλιανό site, το σοκαριστικό σποτ είχε δημιουργηθεί την περασμένη χρονιά, όμως η κυβέρνηση καθυστέρησε την κυκλοφορία του επειδή οι τοπικές εξάρσεις τέθηκαν γρήγορα υπό έλεγχο. Τελικά το βίντεο δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη Κυριακή και σύμφωνα με τον επικεφαλής σύμβουλο για θέματα υγείας της Αυστραλίας, Πολ Κέλι, έχει έναν και μόνο ξεκάθαρο στόχο: Να πείσει τους κατοίκους του Σίδνεϊ να μείνουν σπίτι, να υποβάλλονται τακτικά σε τεστ και να κλείσουν ραντεβού για εμβολιασμό. «Είναι ωμό, αλλά αυτός είναι ο σκοπός του», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κέλι.
Το συγκεκριμένο σποτ, αλλά και το υπόλοιπο υλικό της εκστρατείας για τον περιορισμό της πανδημίας στο Σίδνεϊ, έχουν βρεθεί στο επίκεντρο έντονης κριτικής το τελευταίο 24ωρο στα social media και όχι μόνο. Ο «γκουρού» του μάρκετινγκ Σίμον Ρέινολντς, ο οποίος βρίσκεται πίσω από τον σχεδιασμό του αμφιλεγόμενου αυστραλιανού σποτ της δεκαετίας του '80 για το AIDS, που έδειχνε τον χάρο να παίζει μπόουλινγκ με τα θύματα της ασθένειας ως κορίνες, δήλωσε ότι του αρέσει το «ωμό» κλιπ, αλλά θεωρεί τα υπόλοιπα της εκστρατείας εξαιρετικά «αδύναμα» και «πεταμένα χρήματα».
Rather than creating a fear campaign, start by having enough vaccines, mass vaccination hubs and a positive approach to the issue of vaccination. This is a terrible advert- incredibly out of touch and way off the mark. https://t.co/2rJTnQV2De
— Jihad Dib MP (@jihaddibmp) July 11, 2021
Το κλιπ με την ασθενή της Covid-19 στο κρεβάτι του νοσοκομείου προκάλεσε μικτές αντιδράσεις στα social media, με κάποιους να επισημαίνουν τις αδυναμίες της εμβολιαστικής εκστρατείας της χώρας. «Εντελώς προσβλητικό να παίζεις μια τέτοια διαφήμιση όταν οι Αυστραλοί αυτής της ηλικιακής ομάδας περιμένουν ακόμη τον αναθεματισμένο τον εμβολιασμό τους», έγραψε στο Twitter ο δημοσιογράφος Hugh Riminton.
«Αντί να δημιουργείτε μια καμπάνια φόβου, φροντίστε να έχετε αρκετά εμβόλια, κέντρα μαζικού εμβολιασμού και θετική προσέγγιση στο συγκεκριμένο ζήτημα» αναφέρει ο βουλευτής της αντιπολίτευσης Τζιχάντ Ντιπ, κάνοντας λόγο για μία φρικτή διαφήμιση εκτός πραγματικότητας.
So they put a young person in the advert but most under forties haven't had access to vaccines in Australia. Staggering https://t.co/9GNcLG1XvL
— Drew Jones (@DrewJonesFOX) July 11, 2021
Άλλοι χρήστες στα social media πάντως εξέφρασαν αντίθετη άποψη, υποστηρίζοντας ότι η ωμή αλήθεια είναι ο καλύτερος τρόπος να πειστούν οι πολίτες να πάρουν σοβαρά την πανδημία.
ΠΗΓΗ: protothema.gr