ΚΥΠΕ
Πάνω από 700 γραπτά παράπονα υποβλήθηκαν στον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών κατά τη διάρκεια του χρόνου, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος του Συνδέσμου, Μάριος Δρουσιώτης, ενώ «τα τηλεφωνικά και τα προφορικά, είναι πολύ περισσότερα». Για σκοπούς σύγκρισης, το 2021 είχαν υποβληθεί περίπου 350 γραπτά παράπονα.
Απαντώντας σε ερωτήσεις του ΚΥΠΕ ο κ. Δρουσιώτης ανέφερε ότι η αύξηση στην υποβολή παραπόνων δεν οφείλεται στην αύξηση των παραβάσεων, αλλά στη στενότητα των χρημάτων του καταναλωτή και στην ευαισθητοποίησή του, που τον οδηγεί σε αντίδραση. «Η εκπαίδευση του καταναλωτή, σε συνδυασμό με την ακρίβεια και τη στενότητα χρήματος, λειτούργησαν υπέρ του καταναλωτή, κατ’ εμένα», σημείωσε.
Για την κίνηση της χριστουγεννιάτικης αγοράς, ο κ. Δρουσιώτης είπε ότι «είμαστε ευχαριστημένοι», σημειώνοντας ότι τα μόνα παράπονα αφορούσαν την ανταλλαγή δώρων. «Πριν τα Χριστούγεννα είχαμε βγάλει ανακοίνωση και μέσα στις συμβουλές μας τονίζαμε να βεβαιώνεστε αν μπορεί να γίνει ανταλλαγή, μέχρι ποια μέρα και αν το κατάστημα δέχεται ανταλλαγές». Πρόσθεσε ότι ο Σύνδεσμος πήρε αρκετά παράπονα που αφορούσαν ότι καταστήματα δεν έκαναν επιστροφή λεφτών ή ότι το κατάστημα δεν έκανε αλλαγές. «Νομοθετικά δεν υπάρχει υποχρέωση του καταστήματος να δέχεται ανταλλαγές, εκτός και αν το δηλώσει εξ αρχής», υπογράμμισε.
Αναφορικά με τις τιμές, είπε ότι τα κρέατα είχαν αύξηση 20-25%, ωστόσο αυτό αντισταθμίστηκε σε κάποιο βαθμό από τις τιμές των φρούτων και των λαχανικών, των οποίων οι τιμές είχαν μειωθεί. «Τα Χριστούγεννα αγοράζαμε το αγγουράκι χωραφιού 60-80 σεντ και του θερμοκηπίου κάτω από 50 σεντ. Αυτό δεν ξανασυνέβηκε. Και οι ντομάτες ήταν σχεδόν στη μισή τιμή από προηγούμενες χρονιές και περιόδους των γιορτών», είπε. Γενικά, το χριστουγεννιάτικο τραπέζι ήταν περίπου 10% πιο ακριβό σε σχέση με πέρσι, σημείωσε.