ΚΥΠΕ
Επιστολή για το θέμα της διαδικασίας ετοιμασίας των θεμάτων των τετραμήνων ετοιμάζονται να στείλουν οι οργανωμένοι γονείς, μετά και τη νέα καταγγελία για πιθανή διαρροή, που διερευνά το Υπουργείο Παιδείας για το γραπτό των Νέων Ελληνικών της Β’ Γυμνασίου, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Λοΐζος Κωνσταντίνου, Πρόεδρος της Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης.
Τη νέα καταγγελία προς το Υπουργείο έκανε γονιός εδώ και τρεις μέρες, καθώς υπήρχε ενημέρωση από ιδιωτικό σχολείο από την προηγούμενη μέρα της εξέτασης για το θέμα της έκθεσης και άλλα θέματα της εξέτασης, τα οποία όντος τελικά περιλαμβάνονταν στο γραπτό, σημείωσε.
«Τώρα αν έκαναν εκτίμηση και ήταν 100% εύστοχοι, δεν μπορούμε να το ξέρουμε. Δεν ήταν σαν την άλλη περίπτωση που φώναζε ότι ήταν διαρροή. Από την άλλη όμως είναι ύποπτο, οπότε το Υπουργείο οφείλει να το διερευνήσει», είπε ο κ. Κωνσταντίνου, προσθέτοντας ότι αν δεν ήταν διαρροή τότε πρόκειται για πολύ μεγάλη σύμπτωση.
Θίγοντας το ζήτημα της διαδικασίας ετοιμασίας των θεμάτων, ο κ. Κωνσταντίνου ανέφερε ότι η συγκεκριμένη περίπτωση «δεν ήταν διαρροή από σχολείο το ίδιο πρωί. Αν όντος υπήρξε διαρροή, θα ήταν από θεματοθέτη, γιατί τα θέματα ετοιμάζονται ένα μήνα νωρίτερα. Αντί να εφαρμόσουν το σύστημα των Παγκυπρίων, εφαρμόζουν δικό τους σύστημα: ανταλλάζουν emails οι θεματοθέτες μεταξύ τους και τέσσερις βδομάδες με ένα μήνα πιο πριν, το γραπτό υπάρχει».
Γι’ αυτό, είπε, θα σταλεί επιστολή από τη Συνομοσπονδία προς το Υπουργείο Παιδείας, με την οποία θα ζητείται για ενιαίες παγκύπριες εξετάσεις να εφαρμόζεται «η δοκιμασμένη και πετυχημένη μέθοδος της Υπηρεσίας Εξετάσεων του Υπουργείου που κάνει τις παγκύπριες για πρόσβαση και εισδοχή στα πανεπιστήμια Κύπρου και Ελλάδας. Είναι ένα σύστημα δοκιμασμένο, πετυχημένο και σε ό,τι αφορά τους θεματοθέτες και πώς αποστέλλονται τα γραπτά και πώς γίνεται η διόρθωση. Εφόσον υπάρχει το σύστημα και είναι δοκιμασμένο γιατί εφαρμόζεται κάτι άλλο;», διερωτήθηκε.
Εξάλλου, ανέφερε στο ΚΥΠΕ ότι την Παρασκευή η Συνομοσπονδία έστειλε στο Υπουργείο άλλη επιστολή, με θέμα τον βαθμό δυσκολίας του εξεταστικού δοκιμίου των Μαθηματικών της Γ’ Λυκείου. «Από την έρευνά μας, (το θέμα για) τα Μαθηματικά της Γ’ Λυκείου τεκμηριωμένα ήταν κάτι παραπάνω από απαράδεκτο. Κάναμε την έρευνά μας σε όλα τα σχολεία, μιλήσαμε με τους άριστους μαθητές για να δούμε τι έκαναν. Κάποιοι από τους άριστους δεν πρόλαβαν καν να το λύσουν. Ξεκίνησε έλεγχος με καθηγητές ειδικούς που έκαναν το τεστ για να δούμε πόσο χρόνο θέλουν να το λύσουν. Ήταν ένα γραπτό το οποίο και χρονικά ήταν αδύνατο να λυθεί, αλλά και ο βαθμός δυσκολίας του ήταν τεράστιος», είπε.
Ο κ. Κωνσταντίνου σημείωσε ότι η φιλοσοφία των τετραμήνων και οι οδηγίες που έδωσε το Υπουργείο ήταν ο βαθμός δυσκολίας να μην είναι τόσο ψηλός, καθώς σκοπός δεν είναι να εντοπιστεί το 1-2% που μπορεί να γράψει. «Δεν ήταν εκτός ύλης, αλλά ήταν εκτός πλαισίου», διευκρίνισε, προσθέτοντας ότι «δεν γίνεται να παίζουμε με τα απολυτήρια των μαθητών. Και αφού οι οδηγίες του Υπουργείου δεν ήταν αυτές, καλά κάνει να σταματήσει να απορροφά τις κατηγορίες γενικά» και να αποδώσει τις ευθύνες εκεί που πρέπει, σημείωσε.