Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες για ολοκλήρωση της μαρίνας Αγίας Νάπας, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Διευθυντής της μαρίνας Κωνσταντίνος Φυτιρής.
Ο κ. Φυτιρής είπε πως «η μαρίνα άρχισε από την 1η Ιουνίου εμπορικά τη λειτουργία της, έπειτα από πέντε μήνες πιλοτικής λειτουργίας, κατά τη διάρκεια της οποίας επιλύθηκαν όλα τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν. Την Παρασκευή 18 Ιουνίου υποδεχθήκαμε το πρώτο σκάφος από την Πορτογαλία, το οποίο ήταν 15 μέρες εν πλω και ουσιαστικά, εγκαινιάστηκε η μαρίνα με σκάφη από το εξωτερικό».
Πρόσθεσε ότι «το λιμενικό κομμάτι της μαρίνας με όλες τις υπηρεσίες λειτουργεί κανονικά, και ήδη τα σκάφη εξυπηρετούνται. Παρέχονται όλες οι υπηρεσίες με έξυπνες λύσεις, αφού ο ιδιοκτήτης ενός σκάφους μπορεί με κάμερες ασφαλείας να το παρακολουθεί ανά πάσα στιγμή, να ελέγχει την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και ακόμα να στέλνει μέσω ειδικής εφαρμογής οποιοδήποτε αίτημα επιθυμεί, προκειμένου αυτό να υλοποιηθεί μέσα σε ελάχιστο χρόνο».
Σύμφωνα με τον κ. Φυτιρή, «η μαρίνα Αγίας Νάπας αναβαθμίζει ολόκληρη την περιοχή της ελεύθερης Αμμοχώστου αλλά και της Κύπρου σε ένα διεθνή προορισμό, που δεν θα φημίζεται πλέον μόνο για τις παραλίες και τα ξενοδοχεία του αλλά και για την έξυπνη μαρίνα για ελλιμενισμό και συντήρηση σκαφών αναψυχής όλων των τύπων μέχρι και 85 μέτρα Superyachts. Πολύ σύντομα αναμένεται να υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης σε αγκυροβόλιο μεγάλων κρουζιερόπλοιων».
Εξήγησε ακόμα πως «η έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο να καταστεί η μαρίνα Αγίας Νάπας ως επίσημο σημείο εισόδου στη Δημοκρατία (port of entry) έχει τεράστια σημασία, αφού εκτός της οικονομικής υπάρχει και η πολιτική διάσταση καθόσον η ελεύθερη Αμμόχωστος αποκτά μετά το 1974 επίσημο σημείο εισόδου στη Δημοκρατία».
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Φυτιρής εξήγησε πως «σε εξέλιξη βρίσκεται το εμπορικό τμήμα της μαρίνας, δηλαδή καταστήματα και εστιατόρια αφού, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, υπήρξε καθυστέρηση, και αναμένεται να λειτουργήσει για το κοινό αρχές του επόμενου έτους».
Εξήγησε ακόμα ότι η μαρίνα Αγίας Νάπας διαχωρίζεται σε πέντε τομείς, με πρώτο τον λιμενικό χώρο όπου τα σκάφη είναι μέσα στη θάλασσα, ο δεύτερος είναι το Drystack, ειδικός χώρος αποτελούμενος από 4 επίπεδα, στον οποίο μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι 160 σκάφη μήκους μέχρι δέκα μέτρων. Τα σκάφη με ειδικό γερανό, τον μεγαλύτερο που υπάρχει στη περιοχή, αποθηκεύονται στο Drystack και στη συνέχεια μεταφέρονται πάλι με τον γερανό στη θάλασσα. Ο τρίτος τομέας είναι οι επισκευές των σκαφών», είπε, και εξήγησε πως «οι τρεις αυτοί τομείς διαχωρίστηκαν με το Drystack το οποίο θα «ντυθεί» με τρόπο ώστε να μην βλέπουν οι επισκέπτες που θα κάθονται στα εστιατόρια, το σημείο για τις επισκευές των σκαφών».
Σημείωσε πως «ο τέταρτος τομέας είναι ο εμπορικός και ο πέμπτος είναι το οικιστικό που αποτελείται από 200 διαμερίσματα και 35 κατοικίες».
Σε άλλη ερώτηση ο κ. Φυτιρής απάντησε πως «μετά το lockdown, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, η δουλειά στη μαρίνα ξεκίνησε με εντατικούς ρυθμούς και εκτός από τους υπάρχοντες εργαζόμενους έγιναν και άλλες προσλήψεις, με στόχο να καταφέρουμε να λειτουργήσουμε τη μαρίνα στην ολότητα της».
Ο κ. Φυτιρής σημείωσε, επίσης, ότι «με την πλήρη λειτουργία της η μαρίνα Αγίας Νάπας θα αναβαθμίσει οικονομικά όχι μόνο την ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου αλλά και ολόκληρη την Κύπρο, αφού το νησί μας διαθέτει ασφάλεια, όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες, πολύ καλό κλίμα ολόχρονα, ενώ μπορεί να προσφέρει σε όλους τους επισκέπτες και ιδιοκτήτες σκαφών αυτά που δεν υπάρχουν σε άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής, μεταξύ των οποίων χώρο συντήρησης για superyachts».
Πρόσθεσε πως «εάν δεν είχαμε την πανδημία του κορωνοϊού, η μαρίνα θα ήταν γεμάτη από σκάφη αφού οι ιδιοκτήτες που θα ελλιμενίσουν τα πλεούμενα τους είναι από τον Λίβανο, το Ισραήλ και άλλες χώρες που έχουν αποκλειστεί λόγω της πανδημίας. Ωστόσο έχουμε πάρει πολλά αιτήματα από ιδιοκτήτες σκαφών από τις συγκεκριμένες χώρες με τον τερματισμό των περιοριστικών μέτρων, να φέρουν τα σκάφη τους στη μαρίνα της Αγίας Νάπας», είπε.
Εξέφρασε επίσης την εκτίμηση ότι «εάν η Κύπρος συνεχίσει σε αυτόν το ρυθμό μείωσης των κρουσμάτων κορωνοϊού και είμαστε ασφαλής προορισμός, τότε η μαρίνα θα γεμίσει με σκάφη».
Ο Διευθυντής της μαρίνας είπε ακόμα ότι «η Γαλάζια Ανάπτυξη είναι ένας από τους κύριους πλέον πυλώνες ανάπτυξης της Κύπρου, είμαστε νησί και πρέπει να δώσουμε έμφαση στη θάλασσα. Ο ναυτικός τουρισμός είναι ένας τομέας που πρέπει να τον αναπτύξουμε και ευτυχώς αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς».
Κληθείς να αναφέρει τι θα γίνεται με τα πληρώματα των σκαφών που φτάνουν στη μαρίνα για το θέμα του κορωνοϊού, ο κ. Φυτιρής είπε πως «έχουμε επικοινωνήσει με κινητά συνεργεία από τις εταιρείες που έχουν εξουσιοδοτηθεί από το κράτος για διενέργεια τεστ κορωνοϊού. Τα κινητά συνεργεία θα φτάνουν στη μαρίνα, θα κάνουν το τεστ πάνω στο σκάφος, οι επιβάτες θα παραμένουν στο σκάφος μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα και σε περίπτωση που αυτά είναι αρνητικά, τότε θα μπορούν να αποβιβαστούν», σημείωσε.