Ικανοποίηση για τα εξαιρετικά αποτελέσματα στην παγκόσμια ασφάλεια πτήσεων το 2017, εκφράζει το «Μεσογειακό Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων – FSF-MED», παρά το γεγονός ότι ο ετήσιος αριθμός πτήσεων, όπως σημειώνει, αυξήθηκε στα 37 εκατομμύρια και διακινήθηκαν πέραν των 3,2 δισεκατομμυρίων επιβατών.
Ταυτόχρονα, το FSF-MED εκφράζει ανησυχία «για τους κινδύνους στο FIR Λευκωσίας», λόγω των γνωστών παρανομιών της Τουρκίας και του ψευδοκράτους.
«Πέραν κάποιων δυστυχημάτων σε μικρά αεροσκάφη, δεν υπήρξε (παγκοσμίως) κανένα δυστύχημα σε εμπορικά αεροσκάφη και κανένα θύμα», αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωση το Μεσογειακό Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων, τονίζοντας ότι αυτό «επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι το αεροπλάνο είναι το ασφαλέστερο μεταφορικό μέσο, ειδικά σε σύγκριση με τα θύματα από αυτοκινητικά δυστυχήματα που έφτασαν το 2017 σε 1,3 εκατομμύρια.
«Οι εξαιρετικές αυτές επιδόσεις, που είναι συνέχεια στην διαχρονική μείωση των αεροπορικών δυστυχημάτων τα τελευταία 20 χρόνια, είναι αποτέλεσμα των συνεχών προσπαθειών όλων όσων εμπλέκονται στον τομέα των αερομεταφορών, της ανάπτυξης της τεχνολογίας και διαδικασιών, της αποτελεσματικής εποπτείας σε διάφορα επίπεδα, της συνεχούς επιμόρφωση προσωπικού και του αισθήματος ευθύνης που χαρακτηρίζει όλους που εμπλέκονται στις αερομεταφορές».
Ωστόσο, το FSF-MED αναφέρει ότι «συνεχίζει να ανησυχεί για τους κινδύνους στο FIR Λευκωσίας», προσθέτοντας ότι «όπως κάθε χρόνο το 2017 υπήρξε ένας μεγάλος αριθμός τέτοιων περιστατικών, ορισμένα από τα οποία πολύ σοβαρά, λόγω των γνωστών παρανομιών της Τουρκίας και του ψευδοκράτους».
Σχετική είναι, σύμφωνα με το Ίδρυμα, η ετήσια έκθεση της «Διεθνούς Ομοσπονδίας Πιλότων» για το 2017, που αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «η κατάσταση στο FIR Λευκωσίας είναι ‘κρίσιμη’».
«Παρά το γεγονός ότι οι κίνδυνοι αυτοί αναγνωρίζονται από όλους τους αρμόδιους Διεθνείς Οργανισμούς και την κυπριακή Κυβέρνηση, δυστυχώς καμιά ουσιαστική ενέργεια δεν γίνεται για αντιμετώπιση τους», προσθέτει.
Το FSF-MED τονίζει ότι «η αξιολόγηση της ασφάλειας πτήσεων δεν πρέπει να γίνεται μόνο στην βάση του αριθμού των δυστυχημάτων, αλλά και σε όλα τα άλλα περιστατικά που παραβαίνουν τους διεθνείς κανόνες ασφάλειας και την διεθνή νομοθεσία, τα οποία δυνητικά μπορούν να οδηγήσουν σε δυστύχημα».
Ο Διευθυντής Μεσογειακού Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων Χρίστος Πέτρου τόνισε πως: «Δεν τα λέμε αυτά για να πανικοβάλουμε τον κόσμο» επισήμανε «αλλά υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι στο ζήτημα της ασφάλειας πτήσεων. Είμαστε αναγκασμένοι να αναδεικνύουμε τα προβλήματα, να προειδοποιούμε και να υποδεικνύουμε τις ουσιαστικές πρακτικές ενέργειες και όχι απλά διαμαρτυρίες για να αλλάξει στάση η Τουρκία.»