ΚΥΠΕ
Μεταξύ 10 και 20 ετών είναι η ηλικία των περισσότερων επιβατικών οχημάτων στην Κύπρο, σύμφωνα με στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της ΕΕ.
Ειδικότερα, κατά την 31η Δεκεμβρίου 2020, μόλις το 4% των επιβατικών οχημάτων στην Κύπρο είχαν ηλικία μικρότερη των 2 ετών (22.812 οχήματα), 10% ήταν μεταξύ 2 και 5 ετών (58.211 οχήματα), 20% ήταν μεταξύ 5 και 10 ετών (117.506 οχήματα), 49% ήταν μεταξύ 10 και 20 ετών (283.537 οχήματα) και 17% ήταν παλαιότερα των 20 ετών (96.092 οχήματα).
Συνολικά 66% των επιβατικών οχημάτων στην Κύπρο ήταν δηλαδή παλαιότερα των 10 ετών.
Η Eurostat επισημαίνει στην ανακοίνωσή της πως τα τελευταία χρόνια αρκετά κράτη μέλη έχουν ξεκινήσει προγράμματα επιδότησης νέων αυτοκινήτων με χαμηλότερες εκπομπές, θέτοντας παλαιότερα πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα εκτός κυκλοφορίας.
Ωστόσο, όπως αναφέρεται, η προσπάθεια ανανέωσης των στόλων έχει επηρεαστεί από τις επιπτώσεις της COVID-19 και τις διακοπές στις αλυσίδες εφοδιασμού.
Το μεγαλύτερο ποσοστό νέων επιβατικών οχημάτων στα τέλη του 2020 καταγράφηκε στο Λουξεμβούργο (το 22% όλων των επιβατικών οχημάτων στη χώρα).
Ακολουθούσαν η Γαλλία, η Αυστρία, η Ιρλανδία, το Βέλγιο και η Σουηδία, όπου τα ποσοστά κυμαίνονταν μεταξύ 16% και 17%.
Τα περισσότερα επιβατικά οχήματα ηλικίας 2 έως 5 ετών καταγράφηκαν στο Λουξεμβούργο και την Ιρλανδία (28% και στις δύο χώρες) και στο Βέλγιο (24%).
Το μεγαλύτερο ποσοστό των παλαιότερων οχημάτων (20 και πλέον ετών) καταγράφηκε στην Πολωνία (40%), με την Εσθονία (33%) και τη Φινλανδία (28%) να ακολουθούν.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτοκινήτων παλαιότερων των 10 ετών (συνδυάζοντας δηλαδή τις κατηγορίες των οχημάτων 20 και πλέον ετών και των οχημάτων ηλικίας 10 - 20 ετών) καταγράφηκε στη Λιθουανία (81%), με τη Ρουμανία (80%) και την Πολωνία (78%) να ακολουθούν.
Τα χαμηλότερα ποσοστά οχημάτων παλαιότερων των 10 ετών καταγράφηκαν στο Λουξεμβούργο (24%), την Ιρλανδία (29%) και το Βέλγιο (32%).