ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Νέο γήπεδο Λεμεσού: Σαν «χρυσωρυχείο»

Όλοι οι τρόποι αξιοποίησής της «Άλφαμεγα Αρένα» και εισροής εσόδων

Εφραίμ Γεωργίου

Εφραίμ Γεωργίου

georgioue@sppmedia.com

Η ολοκλήρωση του νέου γηπέδου της Λεμεσού είναι… προ των πυλών και η εταιρεία για διαχείρισή του (ΑΑΑ) ανεβάζει στροφές ώστε οι τρεις ομάδες (ΑΕΛ, Άρης, Απόλλων) να αξιοποιήσουν στο βέλτιστο βαθμό το «διαμάντι» που θα έχουν στα χέρια τους. Πως όμως μπορείς να το πετύχουν αυτό; Πως αξιοποιείται ένα γήπεδο και στον τομέα της πηγής εσόδων μεταξύ άλλων;

Η απάντηση σε καμιά περίπτωση δεν είναι απλή, ούτε περιγράφεται με συνοπτική διαδικασία μιας και η πραγματικότητα είναι πως το γήπεδο προσφέρει σωρεία ευκαιριών στις ομάδες. Είναι αναγκαίο να βρεθούν πολύπλευροι τρόποι αξιοποίησής του καθώς η ωμή πραγματικότητα είναι πως στα χέρια τους οι ομάδες έχουν ένα κτήριο το οποίο θα… στεγάζει τους φιλάθλους τους 2-3 φορές τον μήνα όταν θα αγωνίζονται εντός έδρας. Ως εκ τούτου επιβάλλεται να εξευρεθούν οι τρόποι ώστε μια τέτοια εγκατάσταση να είναι κερδοφόρα για τα σωματεία της Λεμεσού.

Πωλήσεις εισιτηρίων

Οι πωλήσεις εισιτηρίων ασφαλώς είναι ένας εκ των τρόπων με τον οποίο οι ομάδες κερδίζουν χρήματα. Είναι μια σταθερή πηγή εσόδων την οποία δεν μπορείς να αγνοήσεις. Αν για παράδειγμα η κάθε ομάδα διαθέτει περίπου 6.000 εισιτήρια ανά αγώνα (μαζί με τους φιλοξενούμενους), τότε σε μια αγωνιστική περίοδο όπως αυτή της επόμενης χρονιάς με 24 εντός έδρας παιχνίδια δίνει την δυνατότητα είσπραξης περίπου 120 χιλιάδων ευρώ με δεδομένο πως το εισιτήριο θα είναι περίπου 20 ευρώ. Χώρια τα παιχνίδια του κυπέλλου, καθώς και τα ευρωπαϊκά, τα οποία επίσης αποφέρουν σημαντικά οικονομικά οφέλη.

Ασφαλώς οι αριθμοί που θέσαμε δεν θα ανταποκρίνονται πλήρως στην πραγματικότητα και επίσης δεν όλα τα έσοδα δεν θα αποφέρουν καθαρό κέρδος, επειδή υπάρχουν φόροι, προσωπικό στο οποίο θα χρειάζεται να καταβάλλεται μισθοδοσία, έξοδα συντήρησης και όλα τα συναφή. Είναι ωστόσο μια σταθερή πηγή εσόδων.

Θεωρεία

Πέραν των απλών εισιτηρίων υπάρχουν τα VIP θεωρεία (boxes). Η τιμή σε αυτή την περίπτωση δεν συγκρίνεται με το απλό εισιτήριο. Τα 29 boxes που έχει το γήπεδο της Λεμεσού μπορούν να αποφέρουν περισσότερα έσοδα σε σχέση με τις πωλήσεις των απλών εισιτηρίων. Γενικότερα ανά το παγκόσμιο τα VIP θεωρεία (boxes) πολλαπλασιάζονται, αφού οι ομάδες βλέπουν πως είναι μια σημαντική πηγή εσόδων η οποία μπορεί να αποφέρει ολοένα και περισσότερα χρήματα. Αν πρέπει να μιλήσουμε με παραδείγματα η Λίβερπουλ έχει διπλασιάσει τα boxes την στην κεντρική κερκίδα του Άνφιλντ την τελευταία δεκαετία αυξάνοντας σημαντικά τα έσοδά της.

Events

Δεν μπορούν όλα τα ποδοσφαιρικά γήπεδα να αξιοποιηθούν για έξω-αγωνιστικές εκδηλώσεις όπως συναυλίες, όμως μερικά απ’ τα μεγαλύτερα γήπεδα σε κάθε χώρα το πράττουν. Επί αυτού το γήπεδο της Λεμεσού θα είναι θεωρητικά ένα απ’ τα λίγα στην Κύπρο που θα μπορεί να αξιοποιηθεί ως χώρος για μια συναυλία ή κάποιο άλλο event. Ενοικιάζοντας τον χώρο σου δημιουργείς μια επιπλέον πηγή εσόδων απ’ το πουθενά σε περιόδους αδράνειας (που δεν υπάρχουν αγωνιστικές υποχρεώσεις). Η Σάντερλαντ για παράδειγμα, κερδίζει περίπου 2.000.000 λίρες τον χρόνο απ’ τις συναυλίες και τις άλλες εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα στο γήπεδο της.

Αξιοποίηση από άλλες ομάδες

Όταν χρειαστεί το νέο γήπεδο της Λεμεσού να παραχωρηθεί για αγώνες των Εθνικών μας ομάδων (Ανδρών και Ελπίδων), επίσης θα χρειαστεί να καταβληθούν χρηματικά ποσά για την αξιοποίησή του, ενώ θα είναι ιδανικό για να χρησιμοποιηθεί για αγώνες ξένων ομάδων, διεθνή φιλικά ανάμεσα σε μεγάλους συλλόγους που έρχονται για προετοιμασία και κλπ. Ή ως ουδέτερη έδρα που για διάφορους λόγους μία ομάδα δεν μπορεί να παίξει στο γήπεδό της, στη χώρα της, στο πλαίσιο των υποχρεώσεών της στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις.

Χορηγός ονομασίας

Ολοένα και περισσότερες ομάδες αξιοποιούν το όνομα του γηπέδου τους για να παράγουν έσοδα. Παραδείγματα πολλά απ’ το Emirates της Άρσεναλ, στα 12 γήπεδα της Ευρώπης με την ονομασία Allianz, το VW Arena, Wanda Metropolitano, Groupama Arena και πολλά ακόμη. Αν έχεις την ευκαιρία για χορηγό ονομασίας την αρπάζεις και κάτι τέτοιο έπραξαν στο γήπεδο της Λεμεσού με την προσφορά των υπεραγορών «Αλφαμέγα». Αν δε υπολογίσεις πως η προσφορά των υπεραγορών ήταν σχεδόν διπλάσια από τα λεφτά που πρόσφεραν άλλες εταιρείες με βάση την Κύπρο και επιχειρηματικές δραστηριότητες ανά το παγκόσμιο, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτός ο λόγος που οι τρεις ομάδες είπαν το «ναι» σε μια τέτοια προσφορά.

Καφεστιατόρια - Καντίνες

Μια ακόμη πηγή εσόδων είναι τα καφεστιατόρια και οι καντίνες που βρίσκονται εντός γηπέδου. Το γήπεδο της Λεμεσού αναμένεται να φιλοξενεί 5-6 αγώνες κάθε μήνα και κοντά στους 20.000 οπαδούς. Ασφαλώς με σωστή διαχείριση μπορείς να κερδίσεις πολλά απ’ τα καφεστιατόρια και τις καντίνες. Δεν είναι τυχαίο πως η εταιρεία διαχείρισης του γηπέδου (ΑΑΑ) είναι πολύ κοντά σε μια συμφωνία που θα αφορά τον τομέα αυτό.

Μπουτίκ - Μουσεία - Περιηγήσεις

Όπως σημειώσαμε και πριν τα γήπεδα έχουν πολλές μέρες αδράνειας το χρόνο. Στην καλύτερη των περιπτώσεων ένα γήπεδο φιλοξενεί κοντά στα 80-90 παιχνίδια με αποτέλεσμα να μένουν πολλές μέρες στις οποίες δεν υπάρχουν επισκέπτες. Επί αυτού στο εξωτερικό εκμεταλλεύονται τις μέρες αυτές με περιηγήσεις εντός των γηπέδων αλλά και τη δημιουργία μουσείων ώστε η κάθε ομάδα να προσελκύει φιλάθλους και τις μέρες που δεν υπάρχουν αγώνες. Κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να συμβεί στην Κύπρο ένεκα πληθυσμού. Παρά ταύτα τις μέρες των αγώνων η λειτουργία μπουτίκ εντός ή στον περιβάλλοντα χώρο του γηπέδου είναι ικανή να επιφέρει σημαντικά έσοδα.

Γενικότερα το να έχεις ιδιόκτητο γήπεδο είναι πέρα για πέρα σημαντικό, ακόμη κι αν το μοιράζεσαι με τρεις ομάδες. Η διαχείριση του δύσκολη όμως με σωστές κινήσεις ένα γήπεδο μπορεί να επιφέρει σημαντικά έσοδα για τις ομάδες. Επί αυτού, η ΑΑΑ έχει στρωθεί στη δουλειά ώστε να αξιοποιήσει στο βέλτιστο βαθμό το νέο γήπεδο.

ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ: Τελευταία Ενημέρωση