ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Σχέδιο Δράσης για προώθηση του χαλλουμιού στο εξωτερικό

Η ιστοσελίδα halloumi.cy, είναι διαθέσιμη στην παρούσα φάση στην αγγλική, κινέζικη, ιαπωνική και αραβική γλώσσα

ΚΥΠΕ

Με στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του χαλλουμιού ως αυθεντικού κυπριακού προϊόντος αλλά και την αύξηση των εξαγωγών στις διεθνείς αγορές, η Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Νατάσα Πηλείδου παρουσίασε τη Δευτέρα το Σχέδιο Δράσης για προώθηση του χαλλουμιού στις διεθνείς αγορές.

Το «Σχέδιο Δράσης 2022-2024 για την περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας της κυπριακής βιομηχανίας χαλλουμιού», παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στην οποία προσκεκλημένοι ήταν o Υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, στελέχη του ΚΕΒΕ και της ΟΕΒ, καθώς επίσης εκπρόσωποι του κλάδου. Έγινε επίσης η επίσημη παρουσίαση της ιστοσελίδας halloumi.cy, η οποία αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας με στόχο να αποτελέσει ένα από τα εργαλεία ενημέρωσης εισαγωγέων και καταναλωτών στο εξωτερικό για το χαλλούμι.

Όπως εξήγησε η Υπουργός, η διαδικασία για την κατάρτιση υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης, ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια στο πλαίσιο μελέτης του Υπουργείου για την προώθηση των κυριότερων εξαγωγικών προϊόντων της Κύπρου.

«Οι εισηγήσεις που λάβαμε για ενίσχυση του brand του χαλλουμιού ως ΠΟΠ, κυρίως με τη δημιουργία μίας ολοκληρωμένης καμπάνιας με στόχο την επανατοποθέτησή του ως premium προϊόντος και για εδραίωσή του στο χώρο της υψηλής γαστρονομίας, μάς οδήγησε αρχές του έτους στον καταρτισμό της επικοινωνιακής μας στρατηγικής. Ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Δράσης το οποίο σήμερα παρουσιάζουμε», είπε.

Όπως επισήμανε η κ. Πηλείδου, η ολοκλήρωση του Σχεδίου Δράσης δημιουργεί πλέον τις προϋποθέσεις για έναρξη των διαδικασιών για υλοποίησή του, μέσα από ποικίλους τρόπους επικοινωνίας και προβολής, όπως για παράδειγμα ενημερωτικές καμπάνιες μέσω των εμπορικών κέντρων του Υπουργείο που εδρεύουν σε 14 χώρες και καλύπτουν συνολικά 42 αγορές.

Επιπλέον θα καταχωρούνται διαφημίσεις σε εξειδικευμένα έντυπα και εκπομπές, θα γίνονται αναρτήσεις στα social media, θα διασυνδέεται το προϊόν με διεθνείς προσωπικότητες της γαστρονομίας κ.ά.

Στόχος, όπως ανέφερε η καλύτερη αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται στο διεθνές εμπόριο για το χαλλούμι μετά και τη συμπερίληψή του στον κατάλογο ΠΟΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επίσης η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του χαλλουμιού ως αυθεντικά κυπριακού προϊόντος σε νέες υποσχόμενες αγορές στόχους, όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Αυστραλία, η Σαουδική Αραβία, τα ΗΑΕ, το Κατάρ, το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν, αλλά και την εδραίωση της παρουσίας του στις υφιστάμενες αγορές.

Επιπλέον η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών στο εξωτερικό ως προς την κυπριακή προέλευση του προϊόντος και η αύξηση των εξαγωγών χαλλουμιού προς όφελος των εργαζομένων, των επιχειρήσεων και της κυπριακής οικονομίας.

Το Σχέδιο Δράσης στοχεύει επίσης στην ανάδειξη της ιστορίας του χαλλουμιού, της παράδοσής του, του οικογενειακού χαρακτήρα των Κυπρίων παραγωγών και, φυσικά, της εξαιρετικής του γεύσης και των γαστρονομικών ανταγωνιστικών του πλεονεκτημάτων σε σχέση με άλλα τυριά, μεταξύ των οποίων και η μοναδική του ιδιότητα να μην λιώνει σε υψηλές θερμοκρασίες, κάτι που του επιτρέπει, πέρα από ωμό, να καταναλώνεται στη σχάρα, ψητό ή τηγανητό.

Η ιστοσελίδα halloumi.cy, η οποία ανέφερε η κ. Πηλείδου, είναι διαθέσιμη στην παρούσα φάση στην αγγλική, κινέζικη, ιαπωνική και αραβική γλώσσα, ώστε να απευθύνεται στις νέες αγορές στις οποίες υπάρχουν μεγάλες προοπτικές για διείσδυση, αποτελεί ένα από τα εργαλεία προβολής του χαλλουμιού.

Ο επισκέπτης μπορεί να ενημερωθεί για την ιστορία του χαλλουμιού, για την προστασία του ως ΠΟΠ και εμπορικού σήματος, για τα συστατικά και τη θρεπτική του αξία, για το πώς καταναλώνεται και για το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί ως πρώτη ύλη στη μαγειρική κλπ. Η ιστοσελίδα πληροφορεί και όσους ενδιαφέρονται να εισαγάγουν χαλλούμι στη χώρα τους για τους δυνητικούς συνεργάτες τους, καθώς συμπεριλαμβάνει και το Μητρώο Δικαιούχων Χρήσης και ένδειξης ΠΟΠ «Χαλλούμι (Halloumi) Hellim», τον κατάλογο δηλαδή με όλους τους παραγωγούς που έχουν λάβει έγκριση για να παράγουν χαλλούμι.

Σήμερα το χαλλούμι εξάγεται σε περισσότερες από 50 χώρες, με κύριες αγορές εξαγωγής το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σουηδία, τη Γερμανία, την Αυστραλία, την Αυστρία, τη Δανία και την Πολωνία. Οι έξι αυτές αγορές συγκεντρώνουν το 81% των συνολικών εξαγωγών χαλλουμιού διεθνώς. Αξίζει να αναφερθεί ότι από το 2016 έως το 2021 οι εξαγωγές χαλλουμιού σημείωσαν άνοδο σε ποσοστό πέραν του 30%.

Η κ. Πηλείδου είπε ότι βρίσκονται σε ανοικτή επικοινωνία και με το Υπουργείο Γεωργίας κάτω από το οποίο βρίσκεται η αρμοδιότητα για το ΠΟΠ και πλέον όλα εντάσσονται υπό μια ενιαία ομπρέλα με συντονισμένες δράσεις, καθώς και σε συνεργασία τα τυροκομεία.

Ανέφερε ακόμα ότι υπάρχουν και διάφορα σχέδια που τρέχουν από την υπηρεσία εμπορίου για συμμετοχή σε εκθέσεις, όπου κι εκεί θα δοθεί έμφαση στην πιο δυναμική παρουσία του χαλλουμιού βάσει και των προδιαγραφών που έχουν δημιουργηθεί μέσα από αυτή την μελέτη.

Ανησυχίες για ανταγωνισμό με κατεχόμενα

Ο Πρόεδρος των Τυροκόμων Γιώργος Πέτρου, μιλώντας στη διάσκεψη εξέφρασε ανησυχία για τον εγχώριο ανταγωνισμό που μπορεί να προκύψει από τους Τουρκοκύπριους, αφού όπως είπε θα εισάγουν τις ζωοτροφές τους από την Τουρκία κάτι το οποίο απαγορεύεται στην ΕΕ, θα παράγουν γάλα με χαμηλό κόστος, τα τυροκομία θα αγοράζουν γάλα με χαμηλό κόστος και θα ανταγωνίζονται τους υπόλοιπους κτηνοτρόφους και τυροκόμους.

Η κ. Πηλείδου, ανέφερε ότι αυτό απασχόλησε τα αρμόδια Υπουργεία όχι μόνο σε σχέση με το χαλλούμι αλλά και με διάφορα προϊόντα και πρώτες ύλες που παράγονται στην Κύπρο, που μπορεί να εισάγονται παράνομα ή και να έρχονται στις ελεύθερες περιοχές παράνομα. Όπως ανέφερε, εξετάζεται η λήψη μέτρων για την καλύτερη αντιμετώπισης των προβλημάτων, ενώ σημείωσε ότι ο ανεξάρτητος φορές Bureau Veritas θα διεξάγει τους ίδιους ελέγχους στα κατεχόμενα όπως και στις ελεύθερες περιοχές, επομένως θα εντοπίζονται οι όποιες παρατυπίες.

Ο Υπουργός Γεωργίας Κώστας Καδής, ανέφερε ότι είναι εύλογες οι ανησυχίες που εκφράζονται, διαβεβαίωσε ωστόσο ότι η διαδικασία ελέγχου θα είναι πολύ αυστηρή και πως ό,τι διαδικασίες πρέπει να πληρούν οι Ε/κ τυροκόμοι θα πρέπει να πληρούν και οι Τ/κ τυροκόμοι και θα ελέγχονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, από την παραλαβή των ζωοτροφών και διατροφή των ζώων μέχρι την παραγωγή του προϊόντος στα τυροκομεία.

Σημείωσε ότι η Bureau Veritas είναι ένας παγκοσμίου εμβέλειας οργανισμός και δεν χωρά αμφισβήτηση το πόσο καλά θα κάνει τη δουλειά του, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία δεν έχει να φοβηθεί κανείς τίποτα.

«Άλλωστε θεωρώ ότι υπάρχει τεράστιο περιθώριο για περαιτέρω προώθηση του προϊόντος και χωρούν σε αυτή την προσπάθεια, πιστεύω όλοι», είπε ο κ. Καδής.

Πρόσθεσε ότι παρακολουθούν πολύ στενά το τί συμβαίνει στα κατεχόμενα και σε συνεννόηση και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν υπάρχει οποιαδήποτε στρέβλωση θα παρέμβουν άμεσα για να τη διορθώσουν.

Παράλληλα απαντώντας σε άλλη ερώτηση η κ. Πηλείδου είπε ότι υπήρξε ενδιαφέρον στα εμπορικά κέντρα της Κύπρου στο εξωτερικό για το χαλλούμι από διάφορες εκπροσώπους υπεραγορών και άλλων πολιτών που ενδιαφέρονται για του χαλλούμι εφόσον έχει πάρει αυτή την κατοχύρωση.

Ο Διευθυντής Βιομηχανίας του ΚΕΒΕ, Ανδρέας Ανδρέου είπε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό το σχέδιο δράσης γιατί στοχοποιεί όλες τις ενέργειες από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έτσι ώστε να υπάρξει ένας συγκροτημένος τρόπος ανάπτυξης και προώθησης του προϊόντος.

Η κα. Πηλείδου ανέφερε τέλος ότι το Υπουργείο προχωρεί με δύο άξονες. Ο ένας όπως είπε, είναι ο σημερινός και ο άλλος αφορά την ιδέα του made in Cyprus που θα συμπεριλαμβάνει διάφορα προϊόντα που θα εντάσσονται στην πρωτοβουλία αυτή.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X