Πιστολέρο
Σε αρκετούς από εμάς οι καθηγητές- δάσκαλοι, καθόρισαν την ζωή μας και εν πολλοίς και τον επαγγελματικό μας προσανατολισμό. Κι εμείς τους μνημονεύουμε και τους ευχαριστούμε από καρδιάς, γιατί μας οδήγησαν σε δρόμους που ενδεχομένως να μην βρίσκαμε και αν διαβαιναμε, κάτι που θα είχε και επιπτώσεις στην δράση και εν γένει στον βίο μας. Με διορατικότητα και αγάπη, αλλά και με την καθοδήγηση τους, βρήκαμε τον δρόμο μας, σε μια τραυματική περίοδο που προκλήθηκε λόγω της εισβολής και κατοχής.
Με αυτά προϊδεάζουμε ότι δεν μειώνουμε τον ρόλο του εκπαιδευτικού, ο οποίος είναι μετά από εκείνων των γονιών, ο πλέον σημαντικός στην διαμόρφωση της στάσης ζωής των ανθρώπων. Γι’ αυτό και εναποθέτουμε πολλές από τις ελπίδες μας για πρόοδο της χώρας στους εκπαιδευτικούς, που βάζουν τα θεμέλια για τις βάσης μιας υγιούς και κυρίως μορφωμένης νεολαίας.
Φευ όμως, τα τελευταία χρόνια τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι από ΑΘΛΙΑ έως και τρισάθλια και αποτελούν κόλαφο, για όσους ασχολούνται με την παιδεία και την εκπαίδευση γενικότερα. Περιμέναμε σήμερα να μην υπάρχει οτιδήποτε άλλο στην ατζέντα εκπαιδευτικών – συνδικαλιστών – Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας ( ΥΠΠΑΝ) - Βουλής, παρά η συζήτηση περί των ντροπιαστικών αποτελεσμάτων των παγκυπρίων εξετάσεων, όπου στα περισσότερα μαθήματα οι διαγωνιζόμενοι έγραψαν κάτω από την βάση. Περισσότερο δε τρομάζουν τα καταθλιπτικά αποτελέσματα στα Νέα Ελληνικά και Ιστορία, αφού το συμπέρασμα είναι ότι βγάζουμε μαθητές που δεν γνωρίζουν την μητρική τους γλώσσα και είναι ανιστόρητοι.
Αντί όμως αυτού ΚΡΥΦΤΗΚΑΝ πίσω από τον κυκεώνα της πανδημίας και δεν συζητούν επί των προβλημάτων της παιδείας. Η πανδημία κάποια στιγμή θα περάσει, αλλά το γλωσσικό πρόβλημα στην πατρίδα μας θα επιτείνεται και σε λίγα χρόνια αντί της Ελληνικής θα μιλούν στο Κυπριστάν, την Φοινικοκυπριακή. Κι όμως κανείς δεν νοιώθει την ανάγκη να πει μια συγνώμη στους πολίτες που ενισχύουν από το υστέρημα τους μέσω φόρων τους προϋπολογισμούς, για να απολαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί όλα τα αγαθά. Μόλις σήμερα στην πρώτη νομοθετική πράξη του Κοινοβουλίου υπό την νέα του σύνθεση, θα εγκριθεί συμπληρωματικός προϋπολογισμός, με το μεγαλύτερο κονδύλι να πηγαίνει στην Παιδεία, αφού εγκρίνονται 234 νέες θέσεις εκπαιδευτικών. Αφειδώλευτα δίνει το κράτος, αλλά αποτέλεσμα ΜΗΔΕΝ.
Όσον αφορά τον Υπουργό Παιδείας, περιμέναμε να μας εκφράσει κι αυτός μια απολογία, γιατί ως πολιτικός προϊστάμενος δεν κατάφερε να υποβοηθήσει στην αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας με τα συνεπακόλουθα αποτελέσματα. Φταίει κι αυτός όπως και οι προκάτοχοι του για όσα συμβαίνουν στην παιδεία. Ξεκάθαρα πράγματα χωρίς υπεκφυγές. Κι αν βρίσκει εμπόδια να συγκρουστεί ανηλεώς με τους συνδικαλιστές της εκπαίδευσης και να ζητήσει στήριξη από την κοινωνία. Όσο για τους λαλίστατους - τηλεοπτικούς αστέρες εκπαιδευτικούς, καλά είναι πέραν από τις συνεχείς διεκδικήσεις να αναλάβουν και τις ευθύνες τους για τα κακώς κείμενα στην εκπαίδευση και να μην έχουν μόνο ως αποστολή κι αυτοί το επονομαζόμενο από την στήλη εκπαιδευτικό ρουσφέτι.
Θα επισημάνουμε και κάτι που παραβλέπεται συστηματικά και έντεχνα, κυρίως από τους εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο Παιδείας στελεχώνεται κατά 99% από εκπαιδευτικούς οι οποίοι είτε έμμεσα είτε άμεσα, χειρίζονται ΟΛΑ τα θέματα της παιδείας. Πέραν από τον ΥΠΠΑΝ ΠΡΟΔΡΟΜΟ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ και τον Γενικό Διευθυντή ΚΥΠΡΟ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ, οι υπόλοιποι που μετέχουν στην διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι ΔΑΣΚΑΛΟΙ - ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ αποσπασμένοι στο ΥΠΠΑΝ. Και δεν μπορεί κανείς να αντιπαραβάλει ότι υπακούουν στις εντολές πολιτικών προϊσταμένων. Αυτοί καθορίζουν την πολιτική και μεταφέρουν προς έγκριση όλα τα σχέδια - νομοθετήματα στον ΥΠΠΑΝ προς συζήτηση και έγκριση.
Εκτός κι αν θέλουν να μας πουν ότι στο ΥΠΠΑΝ - Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και στην διαμόρφωση εκπαιδευτικής πολιτικής είναι οι γλάστρες και γραφιάδες του ΠροΠρο. Εμείς δεν τολμούμε να καταλογίσουμε τέτοιες πράξεις σε καταρτισμένους εκπαιδευτικούς. Οπόταν ας μην παρουσιάζονται σαν ΑΝΕΥΘΥΝΟΙ οι εκπαιδευτικοί στα χάλια της παιδείας γιατί είναι και ΣΥΜΜΕΤΟΧΟΙ και ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΕΣ και άμεσα και έμμεσα στην όποια εκπαιδευτική πολιτική. Εκπαιδευτικοί ετοιμάζουν τις πολιτικές και τα προγράμματα και εκπαιδευτικοί τα εφαρμόζουν. Οπόταν ας αναλάβουν το μέγιστο μερίδιο της ευθύνης τους και ας προσπαθήσουν να αλλάξουν κάτι… Οι δε συνδικαλιστές των εκπαιδευτικών οργανώσεων όταν τελειώσουν με τον διαμοιρασμό της εξουσίας ας εγκύψουν στην εξεύρεση πολιτικών για αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας. Φτάνουν οι κόντρες. Χορτάσαμε…
Απίστευτο αλλά Κυπριστανικό: Με 65% εμβολιασμένους και αν προστεθούν και όσοι νόσησαν, το ποσοστό ανεβαίνει στο 75-80%, οπόταν χτίζεται το τείχος της ανοσίας, η επιβολή επιπρόσθετων μέτρων θα σημαίνει μάλλον εκβιασμό και τρομολαγνεία. Δεν είναι δα και ανάγκη να ακολουθούμε πάντα τις πολιτικές Μητσοτάκη.