ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

ΤΕΠΑΚ: Φυσική παρουσία για όσους εμβολιάστηκαν ή νόσησαν

Η ανακοίνωση του ΤΕΠΑΚ

Σε ανακοίνωση προχώρησε το ΤΕΠΑΚ, όσο αφορά το πρωτόκολλο κάτω από το οποίο θα διεξαχθεί η νέα ακαδημαϊκή χρόνια.

Αυτούσια η ανακοίνωση:

Η Σύγκλητος του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ), σε έκτακτη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σήμερα 24 Αυγούστου 2021, συζήτησε τον τρόπο διεξαγωγής μαθημάτων κατά το Φθινοπωρινό Εξάμηνο 2021.

Ενώπιον της Συγκλήτου τέθηκαν τρεις ολοκληρωμένες εισηγήσεις. Μετά από εκτενή διάλογο και σε βάθος προβληματισμό με τη συμμετοχή όλων των μελών, όπου αξιολογήθηκαν οι αδυναμίες και τα ισχυρά σημεία κάθε πρότασης, η Σύγκλητος αποφάσισε να υιοθετήσει την εισήγηση που παρουσιάστηκε από τα μέλη της Συγκλήτου που προέρχονται από τη Σχολή Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου.

Σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, η πολύ ψηλή μεταδοτικότητα της μετάλλαξης Δέλτα του ιού οδηγεί  σε έξαρση των κρουσμάτων, ιδιαίτερα ανάμεσα σε όσους δεν έχουν ανοσία μέσω εμβολιασμού ή νόσησης. Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός αυτών που θα χρειαστούν νοσηλεία αναμένεται να είναι πολύ πέραν των αντοχών του συστήματος υγείας, το οποίο απειλείται πλέον με κατάρρευση. Ως εκ τούτου, αποφασίστηκε όπως εφαρμοστεί ένα πρωτόκολλο το οποίο δημιουργεί συνθήκες ασφάλειας για όσους θα επιστρέψουν στους χώρους του Πανεπιστημίου, δεν συμβάλλει στην αύξηση των κρουσμάτων και προστατεύει το σύστημα υγείας και γενικότερα τη δημόσια υγεία.

Ο καλύτερος τρόπος ατομικής προστασίας αλλά και του συστήματος υγείας είναι ο εμβολιασμός και η απόκτηση ανοσίας από ένα πολύ ψηλό ποσοστό του πληθυσμού (πέραν του 90% με τα σημερινά δεδομένα). Σύμφωνα όμως με τα δημοσιευμένα από το Υπουργείο Υγείας στοιχεία, η ανοσία ανάμεσα στις ηλικίες 18-24 λόγω εμβολιασμού ή νόσησης βρίσκεται περίπου στο 50%. Το ποσοστό αναμένεται και επιδιώκουμε να αυξηθεί, ωστόσο, είναι βέβαιο πως στις 30 Αυγούστου που θα προσέλθουν για τη βδομάδα ενημέρωσης οι νέοι φοιτητές και στις 6 Σεπτεμβρίου που αρχίζουν τα μαθήματα με φυσική παρουσία, δεν θα βρισκόμαστε στο σημείο όπου ο ιός θα έχει μετατραπεί σε ενδημικό για να μπορούμε να λειτουργήσουμε με φυσική παρουσία χωρίς αυστηρό πρωτόκολλο και μέτρα.

Με τόσο χαμηλό ποσοστό ανοσίας ανάμεσα στο φοιτητικό πληθυσμό και λόγω των ιδιαιτεροτήτων που έχει η λειτουργία ενός Πανεπιστημίου με διάσπαρτα κτίρια γραφείων, αιθουσών, εργαστηρίων και άλλων υποδομών στο κέντρο της Λεμεσού, η σχεδιαζόμενη επανεκκίνηση του Πανεπιστημίου πρέπει να βασιστεί σε μέτρα που να είναι πρακτικά εφαρμόσιμα.

Στοχεύοντας στην επαναλειτουργία του πανεπιστημίου μας με φυσική παρουσία, στη διασφάλιση πως όλοι ανεξαίρετα οι φοιτητές μετέχουν της μαθησιακής διαδικασίας σε συνθήκες ασφάλειας για όλους και παράλληλα στη συμβολή στη γενικότερη προστασία της δημόσιας υγείας του τόπου, η Σύγκλητος αποφάσισε (συνοπτικά):

  1. Όλα τα μαθήματα θα διδάσκονται από διδακτικό προσωπικό που κατέχει πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης από την ασθένεια COVID-19
  2. Όλοι οι φοιτητές εγγράφονται και παρακολουθούν τα μαθήματά τους
  3. Όσοι φοιτητές κατέχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης από την ασθένεια COVID-19 συμμετέχουν στα μαθήματα με φυσική παρουσία.
  4. Όσοι φοιτητές δεν κατέχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης από την ασθένεια COVID-19 θα παρακολουθούν τα μαθήματά τους εξ αποστάσεως, σύμφωνα με ρυθμίσεις που περιγράφονται αναλυτικά στην απόφαση.
  5. Όλες οι τελικές εξετάσεις θα γίνουν με φυσική παρουσία, με safe pass, σύμφωνα με τα ισχύοντα διατάγματα του Υπουργού Υγείας.

Η ηγεσία του Πανεπιστημίου τις αμέσως επόμενες μέρες θα ενημερώσει μέσω τηλεδιάσκεψης τόσο τα μέλη του προσωπικού όσο και τους φοιτητές για το πρωτόκολλο που έχει αποφασιστεί και τις πρακτικές ρυθμίσεις. Θα έχει επίσης ειδικές συναντήσεις με τη Φοιτητική Ένωση του Πανεπιστημίου.

Τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, υπό το πρίσμα και της απόφασης της Συγκλήτου, ενθαρρύνονται για μια ακόμη φορά να προχωρήσουν σε εμβολιασμό αξιοποιώντας και το walk in εμβολιαστικό κέντρο που θα λειτουργήσει την προσεχή Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2021, στο κτίριο «Τάσσος Παπαδόπουλος». Για δήλωση ενδιαφέροντος, εδώ:

https://web.cut.ac.cy/limesurvey/index.php/912784?newtest=Y&lang=el

Ακουλουθεί το πρωτόκολλο αναλυτικά:

1)  Προσφορά μαθημάτων, φοίτηση και διδασκαλία     

1.1 Τα μαθήματα θα προσφερθούν με φυσική παρουσία ακαδημαϊκών και φοιτητών/ριών που έχουν:

- πιστοποιητικό εμβολιασμού για την ασθένεια COVID-19 τουλάχιστον με τη μία δόση και νοουμένου ότι έχει παρέλθει διάστημα τριών εβδομάδων από την ημερομηνία εμβολιασμού, ή

- πιστοποιητικό νόσησης από την ασθένεια COVID-19 με ισχύ έξι μηνών από την ημερομηνία δειγματοληψίας της αρχικής θετικής διάγνωσης

- ιατρικό πιστοποιητικό που να τεκμηριώνει πως το άτομο δεν μπορεί να εμβολιαστεί για ιατρικούς λόγους. Τα άτομα αυτά θα μπορούν να προσέρχονται στους χώρους του πανεπιστημίου με εξέταση ανίχνευσης του ιού με ισχύ 72 ωρών (PCR ή rapid) το οικονομικό κόστος της οποίας καλύπτεται από το πρόγραμμα του Υπουργείου Υγείας.

1.2 Θα ισχύουν τα ακόλουθα μέτρα προστασίας:

- Χρήση μάσκας εντός κλειστών χώρων από όλους

- Χρήση αντισηπτικού χεριών κατά την είσοδο και έξοδο από την αίθουσα διδασκαλίας από όλους

- Ανοικτά παράθυρα (όπου υπάρχουν) για αερισμό των κλειστών αιθουσών

- Να υπάρχει διάστημα τουλάχιστον 20 λεπτών ανάμεσα σε διαδοχικά τμήματα στην ίδια αίθουσα (νοείται ότι τα παράθυρα, εκεί που υπάρχουν, θα παραμένουν ανοικτά).

- Κάθε μέλος της κοινότητας που δικαιούται να προσέρχεται στο Πανεπιστήμιο σύμφωνα με την παράγραφο 1.1 να πραγματοποιεί προαιρετικά εξέταση ανίχνευσης του ιού (PCR ή rapid test) τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα.

- Νοείται ότι, με δεδομένα τα πιο πάνω μέτρα προστασίας και το 1.1 πιο πάνω, η χωρητικότητα κάθε αίθουσας/εργαστηρίου παραμένει ως έχει κανονικά.

1.3 Για κάθε προσφερόμενο μάθημα, με ευθύνη του/της υπεύθυνου/ης μαθήματος και αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία εξ αποστάσεως μάθησης, θα γίνονται ρυθμίσεις ώστε το σύνολο των φοιτητών να έχει πρόσβαση και συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία (π.χ. ανάρτηση σημειώσεων κάθε μαθήματος στο moodle, διαδικτυακή συνάντηση με όλους τους φοιτητές κατά τις ώρες γραφείου για συζήτηση / επίλυση αποριών, σύγχρονη αν είναι εφικτό και χρήσιμο για το συγκεκριμένο μάθημα ή ασύγχρονη παρακολούθηση του μαθήματος, κ.ά).

1.4 Οι φοιτητές/ριες που για οποιοδήποτε λόγο δεν πληρούν την προϋπόθεση 1.1 πιο πάνω, εγγράφονται κανονικά στα μαθήματα, έχουν πρόσβαση και συμμετοχή στη μαθησιακής διαδικασία, τόσο στο θεωρητικό όσο και στο εργαστηριακό μέρος κάθε μαθήματος, με τη χρήση των διαθέσιμων εργαλείων εξ αποστάσεως μάθησης, και δυνατότητα για εβδομαδιαία συνάντηση μέσω τηλεδιάσκεψης με τον διδάσκοντα κατά τις ώρες γραφείου του για συζήτηση και επίλυση αποριών. Φοιτητές/ριες που έχουν εμβολιαστεί ή νοσήσει έχουν το δικαίωμα, αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι, να αιτηθούν προς το Πρυτανικό Συμβούλιο να συμμετάσχουν σε μαθήματα εξ αποστάσεως.  Νοείται ότι φοιτητές/ριες που μετά την έναρξη των μαθήματων, σε οποιοδήποτε στάδιο, πληρούν τις προϋποθέσεις 1.1 πιο πάνω μπορούν να προσέρχονται στα μαθήματα με φυσική παρουσία.

1.5 Η συμμετοχή σε πρακτική/κλινική άσκηση, όταν πραγματοποιείται εκτός Πανεπιστημίου, γίνεται για όλους/ες ανεξαίρετα με φυσική παρουσία, με βάση τους ελέγχους safe pass που η νομοθεσία εκάστοτε καθορίζει. Συμμετοχή σε πρακτική/κλινική άσκηση στους χώρους του Πανεπιστημίου καθώς και πρόσβαση από μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας ή του κοινού σε κτήρια του πανεπιστημίου στα οποία εισέρχονται ευάλωτα άτομα (π.χ. Κλινική Αποκατάστασης) πραγματοποιείται με βάση τις προϋποθέσεις 1.1 και εφαρμόζονται τα μέτρα προστασίας 1.2.

1.6 Οι τελικές εξετάσεις πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία όλων των φοιτητών/ριών, με την προσκόμιση safe pass.

1.7 Η δυνατότητα εξ αποστάσεως φοίτησης και οι ρυθμίσεις που περιγράφονται πιο πάνω θα ισχύσουν για το Φθινοπωρινό Εξάμηνο 2021-22. Το Πανεπιστήμιο δεν δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να παρέχει αυτή τη δυνατότητα σε επόμενα εξάμηνα. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί ένας/μια φοιτητής/τρια να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος σπουδών του/της με εξ αποστάσεως φοίτηση, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά πτυχία που συνδέονται με άσκηση επαγγελματικών δικαιωμάτων.

1.8. Διδακτικό προσωπικό που δεν έχει εμβολιαστεί ή νοσήσει δεν μπορεί κατά το Φθινοπωρινό Εξάμηνο να αναλάβει διδακτικά καθήκοντα. Το/α μάθημα/τα ανατίθενται σε άλλο άτομο και ο σχετικός διδακτικός φόρτος μέλους ΔΕΠ/ΕΕΠ μεταφέρεται ως οφείλει σε επόμενο εξάμηνο. Αν αυτό συνεχιστεί, λαμβάνονται άλλα μέτρα. 

1.9 Διοικητικό προσωπικό που δεν έχει εμβολιαστεί ή νοσήσει δεν μπορεί κατά το Φθινοπωρινό Εξάμηνο να ασκεί καθήκοντα που περιλαμβάνουν δραστηριότητες όπως φοιτητική ζωή και αθλητισμός,  φοιτητικές εστίες, κέντρο εξυπηρέτησης φοιτητών, βιβλιοθήκη κ.ά. Σε τέτοιες περιπτώσεις γίνονται προσωρινές μετακινήσεις προσωπικού με ευθύνη του ΔΔΟ.

2. Διευθετήσεις για άτομα (φοιτητές/τριες ή διδάσκοντες/ουσες) που αναγκάζονται να αυτοπεριοριστούν

2.1 Άτομο που έχει συμπτώματα της ασθένειας COVID-19, έστω κι αν πληροί το σημ. 1.1 πιο πάνω ή έκανε εξέταση με αρνητική ένδειξη αλλά είναι εντός 4-7 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων (ή όπως προβλέπει το πρωτόκολλο του Υπουργείου Υγείας), θα πρέπει να αυτοπεριοριστεί και να αποφύγει να προσέλθει στο Πανεπιστήμιο.

2.2 Άτομο που είναι θετικό σε εξέταση, ενημερώνει το Πανεπιστήμιο (με τρόπο που θα καθορίσει η Ομάδα Ασφάλειας και Υγείας) και αυτοπεριορίζεται για όσο προβλέπει το υγειονομικό πρωτόκολλο της πολιτείας.  Ενημερώνει επίσης τον/ην υπεύθυνο/νη μαθήματος για σκοπούς ακαδημαϊκών διευκολύνσεων.

2.3 Άτομο που έχει εμβολιαστεί ή νοσήσει, αν βρεθεί επαφή κρούσματος μπορεί να συνεχίσει να προσέρχεται κανονικά στους χώρους του πανεπιστημίου. Συστήνεται, ωστόσο, να προηγηθεί εξέταση ανίχνευσης του ιού (PCR ή rapid test).

2.4 Φοιτητής/τρια που μπαίνει σε αυτοπεριορισμό, είτε επειδή έχει συμπτώματα, είτε επειδή είναι κρούσμα, συμμετέχει για όσο χρειαστεί εξ αποστάσεως στη μαθησιακή διαδικασία αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία που παρέχει το κάθε μάθημα. 

2.6 Σε περίπτωση που διδάσκων/ουσα μαθήματος, πρέπει να τεθεί σε αυτοπεριορισμό είτε γιατί έχει συμπτώματα είτε γιατί είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα, επιδιώκονται κατά σειρά προτεραιότητας οι ακόλουθες διευθετήσεις:

  • Αναπλήρωση των μαθημάτων που θα χαθούν σε κατοπινό στάδιο πριν τη λήξη του εξαμήνου
  • Προσωρινή αντικατάσταση και κάλυψη των διαλέξεων από άλλο μέλος ΔΕΠ ή ΕΕΠ (ή άλλο συνεργάτη χωρίς οικονομική επιβάρυνση για το Πανεπιστήμιο)
  • Προσφορά των μαθημάτων που επηρεάζονται εξ αποστάσεως, για το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί και με εκ των προτέρων έγκριση του Πρυτανικού Συμβουλίου.

2.7 Στην περίπτωση που φοιτητής/τρια χρειάζεται να αυτοπεριοριστεί σε μέρες που επηρεάζουν τις τελικές ή ενδιάμεσες εξετάσεις, γίνονται διευθετήσεις από κάθε υπεύθυνο/η μαθήματος περιλαμβανομένης της επιλογής του ανολοκλήρωτου βαθμού. Η λύση της εξ αποστάσεως ενδιάμεσης ή τελικής εξέτασης καλό θα ήταν να αποφευχθεί και να υιοθετηθεί μόνο όπου κριθεί απολύτως αναγκαίο.

2.8 Για οποιαδήποτε περίπτωση δεν περιγράφεται πιο πάνω, όπως η περίπτωση διδάσκοντα/ουσας ή φοιτητή/τριας που θα χρειαστεί να νοσηλευτεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, αρμόδιο να λάβει αποφάσεις είναι το Πρυτανικό Συμβούλιο.

3. Πρόσβαση σε άλλους χώρους και δραστηριότητες του Πανεπιστημίου (πέραν των χώρων μάθησης)

3.1 Όλα τα μέλη ΔΕΠ/ΕΕΠ, οι ερευνητικοί συνεργάτες και το διοικητικό προσωπικό με επίδειξη safe pass, όπως ορίζεται από τα διατάγματα του κράτους, έχουν δικαίωμα πρόσβασης στους άλλους χώρους του Πανεπιστημίου (κτίρια γραφείων, ερευνητικά εργαστήρια, κλπ).

3.2 Η συμμετοχή σε δραστηριότητες φοιτητικής ζωής και αθλητισμού επιτρέπεται μόνο σε όσους αναφέρονται στο 1.1 πιο πάνω (εμβολιασμένοι/ες / νοσήσαντες/σασες). Το ίδιο ισχύει για την πρόσβαση στους χώρους αναγνωστηρίου της Βιβλιοθήκης. Ο τρόπος ελέγχου καθορίζεται από την αρμόδια Υπηρεσία και βασίζεται στις διαδικασίες που περιγράφονται στο 4 πιο κάτω.

3.3 Η διαμονή σε φοιτητική εστία επιτρέπεται με έλεγχο safe pass, όπως θα ορίσει η αρμόδια ΥΣΦΕ. Φοιτητές που έχουν κριθεί δικαιούχοι εστίας για το 2021-22 και θα επιλέξουν εξ αποστάσεως φοίτηση, έχουν το δικαίωμα μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2021 να ακυρώσουν το συμβόλαιο που τυχόν υπέγραψαν με επιστροφή των ενοικίων που τυχόν κατέβαλαν.

4. Μηχανισμός ελέγχου πρόσβασης

4.1 Συστήνεται ειδική Ομάδα Ασφάλειας και Υγείας, με αρμοδιότητα  το συντονισμό και την εφαρμογή, σε συνεργασία με άλλα στελέχη του Πανεπιστημίου, της πιστής εφαρμογής των υγειονομικών πρωτοκόλλων και διαταγμάτων του κράτους καθώς και των σχετικών αποφάσεων του Πανεπιστημίου. Μέλη της ομάδας είναι:

  1. Κώστας Χόππας, ΔΔΟ, Συντονιστής
  2. Νεόφυτος Λουκαΐδης, Ανώτερος Λειτουργός ΥΔΠ, Αναπληρωτής Συντονιστής σε περίπτωση απουσίας ΔΔΟ
  3. Αντώνης Βρασίδας, Ανώτερος Λειτουργός ΥΣΦΕ
  4. Γαβριήλ Πανής, Ανώτερος Λειτουργός ΥΣΠΤ
  5. Κατερίνα Φραγκουλίδου, Ανώτερη Λειτουργός ΥΑΔ
  6. Διονύσης Καζαμίας, Ανώτερος Λειτουργός Γρ. Πρύτανη
  7. Αιμίλιος Αντωνίου, Λειτουργός Ασφάλειας και Υγείας
    1. Ο έλεγχος πρόσβασης στους χώρους διεξαγωγής μαθημάτων γίνεται ως εξής:

4.2.1     Κάθε φοιτητής/τρια που επιθυμεί να συμμετέχει στα μαθήματα με φυσική παρουσία κατά το Φθινοπωρινό Εξάμηνο 2021-22, υποβάλλει σχετική υπεύθυνη δήλωση με ηλεκτρονική φόρμα και επισυνάπτει το Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU Digital Covid Certificate) που δείχνει είτε εμβολιασμό είτε ανάρρωση από την ασθένεια του COVID-19. Το πιστοποιητικό ελέγχεται από άτομο/α που ορίζει η Ομάδα και καταστρέφεται εντός 48 ωρών από την παραλαβή του. Εναλλακτικά, φοιτητής/τρια μπορεί να ενημερώσει σχετικά, επισυνάπτοντας το πιστοποιητικό με ηλεκτρονικό μήνυμα στο restart@cut.ac.cy ή να περάσει από το ΚΕΠ της ΥΣΦΕ να δείξει το πιστοποιητικό.

Οι σχετικές δηλώσεις πρέπει να γίνουν πριν τις 30 Αυγούστου για τους νέους φοιτητές που θα προσέλθουν στην εβδομάδα ενημέρωσης και πριν τις 6 Σεπτεμβρίου για τους φοιτητές που θα προσέλθουν στην πρώτη βδομάδα των μαθημάτων.

  1. Με ευθύνη της Ομάδας Ασφάλειας και Υγείας ο κατάλογος εγγεγραμμένων φοιτητών/ριών κάθε μαθήματος, που θα δοθεί σε κάθε υπεύθυνο/η μαθήματος, θα έχει διακριτική ένδειξη για τους φοιτητές που έχουν ελεγχθεί και δικαιούνται να βρίσκονται στις αίθουσες. 

 

  1. Κάθε διδάσκων/ουσα μαθήματος θα εξουσιοδοτηθεί ώστε να βεβαιώνεται ότι οι φοιτητές/τριες που βρίσκονται στο μάθημα του/της έχουν δικαίωμα να βρίσκονται στην αίθουσα. Νοείται ότι οι κατάλογοι θα πρέπει να τηρούνται ενήμεροι με ευθύνη της Ομάδας Ασφάλειας και Υγείας.

 

  1. Με ευθύνη της Ομάδας Ασφάλειας και Υγείας, θα οριστεί αριθμός μελών Διοικητικού Προσωπικού που θα βρίσκεται στους χώρους διδασκαλίας του Πανεπιστημίου κατά τις πρώτες 2 βδομάδες των μαθημάτων του Φθινοπωρινού Εξαμήνου 2021/2022, για υποστήριξη των φοιτητών και ακαδημαϊκών μας στην εφαρμογή της απόφασης.

 

  1. Κάθε άτομο που δικαιούται να εισέλθει σε χώρους μάθησης και διδασκαλίας του Πανεπιστημίου έχει πάντα μαζί του το Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU Digital Covid Certificate) που δείχνει είτε εμβολιασμό είτε ανάρρωση από την ασθένεια του COVID-19.  Θα πρέπει επίσης να έχει αποδεικτικό ταυτοποίησης (πολιτική ταυτότητα ή διαβατήριο ή φοιτητική ταυτότητα για φοιτητές).

 

  1. Φοιτητής/τρια και γενικά κάθε άτομο που κατά τον έλεγχο διαπιστώνεται πως βρίσκεται σε χώρο του Πανεπιστημίου ενώ δεν δικαιούται, απομακρύνεται αμέσως με οδηγίες των εξουσιοδοτημένων λειτουργών.

 

  1. Φοιτητής/τρια που κατά τον έλεγχο διαπιστώνεται για δεύτερη φορά να βρίσκεται σε χώρο του Πανεπιστημίου ενώ δεν δικαιούται, θεωρείται πως διαπράττει σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, απομακρύνεται αμέσως με οδηγίες των εξουσιοδοτημένων λειτουργών και παραπέμπεται στην Επιτροπή Πειθαρχικού Ελέγχου (ΕΠΕ) του Πανεπιστημίου, η οποία θα συνέρχεται εντός 48 ωρών για να εξετάζει το παράπτωμα.

 

  1. Με ευθύνη της Ομάδας Ασφάλειας και Υγείας όλοι/ες όσοι/ες εμφανίζονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα ως διδάσκοντες/ουσες θα ελεγχθούν, πριν τις 6 Σεπτεμβρίου 2021, ότι πληρούν τις προϋποθέσεις του 1.1 πιο πάνω (πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης).

 

  1. Ο έλεγχος πρόσβασης στους άλλους χώρους και δραστηριότητες του Πανεπιστημίου (σημ. 3 πιο πάνω) γίνεται ως εξής:

 

  1. Για μέλη Ακαδημαϊκού (ΔΕΠ, ΕΕΠ και ΕΕ) και Ερευνητικού Προσωπικού

 

  1. Κάθε μέλος Ακαδημαϊκού (ΔΕΠ, ΕΕΠ και ΕΕ) και Ερευνητικού Προσωπικού οφείλει να κατέχει safe pass προκειμένου να δικαιούται να εισέλθει σε άλλους χώρους του Πανεπιστημίου. Θα πρέπει επίσης να έχει αποδεικτικό ταυτοποίησης (πολιτική ταυτότητα, ή διαβατήριο).
  2. Ελέγχους safe pass για Ακαδημαϊκό και Ερευνητικό Προσωπικό μπορούν να διεξάγουν:
  3. Η ομάδα ασφάλειας και υγείας και οι εξουσιοδοτημένοι λειτουργοί του Πανεπιστημίου
  4. Ο/Η Πρόεδρος του εκάστοτε τμήματος δύναται κατά την κρίση του/της να ζητήσει safe pass από τα ακαδημαϊκά μέλη του τμήματος του/της
  5. Οι ακαδημαϊκοί υπεύθυνοι  (σε ότι αφορά την κατοχή safe pass από τους ερευνητικούς συνεργάτες τους). 

 

  1. Για Διοικητικό Προσωπικό

 

  1. Κάθε μέλος Διοικητικού Προσωπικού οφείλει να κατέχει safe pass προκειμένου να δικαιούται να εισέλθει σε άλλους χώρους του Πανεπιστημίου. Θα πρέπει επίσης να έχει αποδεικτικό ταυτοποίησης (πολιτική ταυτότητα, ή διαβατήριο).
  2. Ελέγχους safe pass για Διοικητικό Προσωπικό μπορούν να διεξάγουν:
  3. Η ομάδα ασφάλειας και υγείας και οι εξουσιοδοτημένοι λειτουργοί του Πανεπιστημίου.
  4. Ο/Η Προϊστάμενος/η ή Ανώτερος/η Λειτουργός κάθε Διοικητικής Υπηρεσίας για το προσωπικό της
  5. Ο Προϊστάμενος ΥΑΔ ή η Ανώτερη Λειτουργός της ΥΑΔ για μέλη του ΔΠ σε Σχολές/Τμήματα/Πρυτανεία

4.4 Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου, οι Αντιπρυτάνεις και ο ΔΔΟ δύναται σε περιπτώσεις που καταστεί αναγκαίο και δεν μπορεί ο έλεγχος να γίνει από άλλο εξουσιοδοτημένο λειτουργό να μπορούν να ζητήσουν επίδειξη safe pass από οποιοδήποτε μέλος της Πανεπιστημιακής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων και προσώπων  που δεν αναφέρονται πιο πάνω.

4.5 Τα άτομα που θα οριστούν για τους πιο πάνω ελέγχους θα εξουσιοδοτηθούν από τον ΔΔΟ ή/και τον Πρύτανη.

4.6 Η Ομάδα Ασφάλειας και Υγείας θα καθορίσει τις όποιες επιπρόσθετες πρακτικές λεπτομέρειες  εφαρμογής της πιο πάνω απόφαση.

5. Διευκολύνσεις και ενημέρωση

5.1 Το Πανεπιστήμιο θα μεριμνήσει, σε συνεννόηση με το Υπ. Υγείας και τη Συμβουλευτική Επιστημονική Επιτροπή να εκπονήσει σχέδιο που να περιλαμβάνει συγκεκριμένες δράσεις με στόχο την έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση του προσωπικού και των φοιτητών για όλα τα θέματα που άπτονται της πανδημίας, καθώς και σειρά διευκολύνσεων, ως εξής:

- Walk in εμβολιαστικό κέντρο όταν θα συγκεντρώνεται ικανός αριθμός ενδιαφερομένων μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας για 1η δόση εμβολιασμού

- Σημείο εξέτασης ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) σε καθημερινή βάση, ώστε εμβολιασμένοι/νοσήσαντες μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας να πραγματοποιούν (προαιρετικά) μία τουλάχιστον εξέταση τη βδομάδα.

- Σύσταση ομάδας με ειδικούς σε θέματα υγείας και συμπεριφοράς από τις πρώτες βδομάδες των μαθημάτων με στόχο το πανεπιστήμιο να ακούσει και να συζητήσει τις ανησυχίες της πανεπιστημιακής κοινότητας αναφορικά με τον ιό, τα εμβόλια, κλπ.

6.  Απρόβλεπτα

Για οτιδήποτε δεν περιγράφεται πιο πάνω, αρμόδιο να λάβει αποφάσεις είναι το Πρυτανικό Συμβούλιο. Νοείται ότι σε περίπτωση που τα επιδημιολογικά δεδομένα οδηγήσουν σε νέο διάταγμα που αλλάζει δραματικά τις ρυθμίσεις, η Σύγκλητος θα κληθεί να λάβει σχετικές αποφάσεις.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X