ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Εξετάζουν αύξηση στα €500 του προστίμου στάθμευσης σε θέσεις ΑμεΑ

Τι αναφέρθηκε στην Επιτροπή Μεταφορών

ΚΥΠΕ

Σημαντική μείωση της παράνομης στάθμευσης σε χώρους που προορίζονται για ΑμεΑ, επέφερε η αύξηση του εξώδικου προστίμου από 150 ευρώ σε 300 και η Επιτροπή Μεταφορών συζητά την πρόταση του βουλευτή ΕΔΕΚ Ανδρέα Αποστόλου για νέα αύξηση του εξώδικου προστίμου από €300, που είναι σήμερα, στα €500.

Το θέμα συζήτησε σήμερα η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, με τον εισηγητή της πρότασης, Α. Αποστόλου να αναφέρει σε δηλώσεις του μετά από τη συνεδρία ότι με βάση στοιχεία που κατέθεσε η Αστυνομία η αύξηση του εξώδικου προστίμου από τα €150 στα €300 είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση περίπου κατά 40% των παραβιάσεων.

Η παράνομη στάθμευση σε χώρο στάθμευσης ΑμεΑ είναι από τις πλέον σοβαρές και αδικαιολόγητες παραβιάσεις, καθώς συνειδητά ο παραβάτης στερεί από κάποιον συνάνθρωπο μας με αναπηρία την προσβασιμότητα, δήλωσε ο κ. Αποστόλου.

Ανέφερε ότι όλες οι οργανώσεις ΑμεΑ στηρίζουν ομόφωνα την πρόταση και ευχαρίστησε για τη στήριξη τους το Υπουργείο Μεταφορών και τον Υπουργό Αλέξη Βαφεάδη, την Επίτροπο Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και το Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες που στηρίζουν, όπως είπε την πρόταση νόμου.

Ο κ. Αποστόλου ανέφερε ακόμη πως στο πλαίσιο της συζήτησης έχουν ακουστεί και φωνές που δεν συμφωνούν με την πρόταση νόμου, οι οποίες και είναι σεβαστές. Έκανε λόγο για κάποιες τεχνικές αλλαγές, που θα πρέπει να γίνουν έτσι ώστε η πρόταση νόμου να είναι νομικά άρτια, εξηγώντας πως εφόσον ολοκληρωθούν αυτές οι αλλαγές εντός της εβδομάδας, η πρόταση θα ξανασυζητηθεί στην Επιτροπή σε 15 μέρες και ο ίδιος θα ζητήσει όπως άμεσα οδηγηθεί στην Ολομέλεια του Σώματος προς ψήφιση.

Αναφέροντας πως θα έχει συνάντηση για το θέμα και με τον νέο Υπουργό Δικαιοσύνης, είπε ότι έχει ζητηθεί από την Αστυνομία και τις αρχές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αυξήσουν και να εντείνουν τους ελέγχους. Σημείωσε δε πως με βάση στοιχεία που κατέθεσε η Αστυνομία η αύξηση του εξώδικου προστίμου από τα €150 στα €300 είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση περίπου 40% των παραβιάσεων, πράγμα που σημαίνει, όπως ανέφερε, ότι ο ισχυρισμός πως η αύξηση των ποινών μειώνει τις παραβάσεις, ευσταθεί.

Ο πρόεδρος της Οργάνωσης Παραπληγικών Κύπρου Δημήτρης Λαμπριανίδης, μιλώντας και εκ μέρους της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου, είπε ότι η πρόταση για αύξηση του ποσού του εξώδικου προστίμου για παράνομη στάθμευση σε χώρους ΑμεΑ στα €500 είναι σωστή.

Πρόσθεσε πως η Πολιτεία θα πρέπει επιπλέον να διασφαλίσει ότι οι χώροι στάθμευσης που προορίζονται για άτομα με αναπηρίες είναι σωστά συντηρημένοι και σηματοδοτημένοι για να μην παγιδεύονται οδηγοί που δεν πρόσεξαν ότι πρόκειται για χώρο στάθμευσης ΑΜΕΑ επειδή ο χώρος αυτός δεν ήταν ευδιάκριτος.

Ο κ. Λαμπριανίδης σημείωσε παράλληλα πως θα πρέπει επιπλέον η Πολιτεία να δώσει στην Αστυνομία και στους τροχονόμους πιο αποδοτικά ή και νέα εργαλεία για την καταπολέμηση της παράνομης στάθμευσης, όπως για παράδειγμα η φωτογράφηση όσων σταθμεύουν παράνομα και αποστολή του εξωδίκου προστίμου ταχυδρομικώς.

Ο Πρόεδρος της ΟΠΑΚ είπε ότι η Κύπρος καθυστέρησε να εφαρμόσει τη δράση της ρυμούλκησης οχημάτων που είναι σταθμευμένα παράνομα και πως αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί, αφού σημασία έχει η απομάκρυνση του εμποδίου και όχι το εξώδικο πρόστιμο ή η ποινή στο δικαστήριο.

Ανέφερε τέλος ότι η Αστυνομία δύναται να προβαίνει σε καταγγελίες παρανομούντων ακόμα και για παράνομη στάθμευση σε ιδιωτικούς χώρους όπου δεν υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση για το κοινό, ωστόσο σε αυτές τις περιπτώσεις αντί για εξώδικο πρόστιμο θα γίνεται καταγγελία και η υπόθεση θα οδηγείται στο δικαστήριο. Εξέφρασε την ελπίδα ότι αυτό θα αλλάξει και ότι θα εφαρμοστεί και γι’ αυτές τις περιπτώσεις το εξώδικο πρόστιμο έτσι ώστε να μειωθεί το πρόβλημα και στην περίπτωση των ιδιωτικών χώρων στάθμευσης.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Βαλεντίνος Φακοντής είπε ότι σύμφωνα με την Αστυνομία η εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας που προνοεί εξώδικο πρόστιμο ύψους €300 σε όσους σταθμεύουν παράνομα σε χώρους στάθμευσης ΑμεΑ, έχει μειώσει κατά πολύ τις παραβάσεις χωρίς ωστόσο να τις εξαλείψει.

Ο κ. Φακοντής ανέφερε ότι το κράτος θα πρέπει να εντείνει την ενημέρωση και την ευαισθητοποίησή για ζητήματα που αφορούν τα άτομα με αναπηρίες και παράλληλα μέσω της ανάπτυξης της ενσυναίσθησης να δημιουργήσουμε κοινωνία με ευαισθησίες προς τα ΑμεΑ όπου θα αναγνωρίζεται η απρόσκοπτη και ελεύθερη πρόσβαση και οι διακινήσεις των ΑμεΑ στην κοινωνία.

Είπε ακόμη ότι θα πρέπει να γίνονται πιο αυστηροί έλεγχοι τόσο από την Αστυνομία όσο και από τις τοπικές αρχές όχι μόνο στους δημόσιους χώρους στάθμευσης αλλά και στους ιδιωτικούς, όπως τα εμπορικά κέντρα και τα ιατρεία, και πως οι έλεγχοι θα πρέπει να είναι πιο εντατικοί και για όσους σταθμεύουν τα οχήματα τους πάνω στα πεζοδρόμια, επηρεάζοντας την κυκλοφορία τόσο των πεζών όσο και των ΑμεΑ. Δήλωσε τέλος ότι τόσο οι αρμόδιες αρχές όσο και οι ιδιώτες θα πρέπει να διατηρούν σε καλή κατάσταση τους χώρους στάθμευσης ΑμεΑ με σωστές και ευδιάκριτες σημάνσεις και φωτισμό.

Έκανε τέλος λόγο για διαφωνία μεταξύ Υπουργείου Μεταφορών και Υπουργείου Δικαιοσύνης σε ό,τι αφορά την προώθησης της πρότασης νόμου, με το πρώτο να στηρίζει την πρόταση νόμου και το δεύτερο να εκφράζει προβληματισμούς σε σχέση με θέματα αναλογικότητας. Απαντώντας σε ερώτηση είπε ότι το ΑΚΕΛ θα μελετήσει τα δεδομένα και θα αποφασίσει για το αν θα στηρίξει ή όχι την πρόταση.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρύσανθος Σαββίδης είπε ότι η πρόταση κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και πως θα εξεταστεί στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΔΗΚΟ.

Ανέφερε ωστόσο πως το πρόβλημα δεν είναι μονοδιάστατο, και πως «είναι θέμα παιδείας αλλά και καλύτερων και περισσότερων ελέγχων από την Αστυνομία και τις τοπικές αρχές», υποδεικνύοντας ότι με την αλλαγή της νομοθεσίας το 2019 έχουν μειωθεί περισσότερο από 50% οι καταγγελίες και οι πολίτες έχουν συμμορφωθεί με την υπάρχουσα νομοθεσία.

«Σε τοπικό επίπεδο είναι αναγκαία η καλύτερη συντήρηση των χώρων στάθμευσης ΑμεΑ γιατί πολλές φορές βιώσαμε το φαινόμενο να μην υπάρχει διακριτή σήμανση ότι είναι χώρος ΑμεΑ, αλλά και τα άτομα με αναπηρία υποχρεούνται να διαθέτουν και να αναρτούν σε ορατό σημείο μέσα στο αυτοκίνητό τους την κάρτα αναπηρίας», πρόσθεσε, αναφέροντας τέλος ότι μια εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού θα βοηθήσει στην μείωση της παράνομης στάθμευσης σε χώρους ΑμεΑ.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X