24news team
Το φαινόμενο που στην περίπτωση των δημοσίων έργων είναι γνωστό και ως εταιρείες «εθνικοί εργολάβοι» αλλά και τις παθογένειες των κρατικών συμβάσεων πίσω από τις καθυστερήσεις και τα πέναλτι που επιβαρύνουν τα κρατικά ταμεία, αναδεικνύει με σημερινό δημοσίευμά της η εφημερίδα «Καθημερινή».
Μέσα από το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Απόστολου Τομαρά, αυτό που προκαλεί, τουλάχιστον, εντύπωση είναι το πως η εργοληπτική εταιρεία Nemesis, η οποία σύμφωνα με απόφαση δικαστηρίου ήταν μία από τις οκτώ εταιρείες που φέρονται να δωροδόκησαν τους Βέργα και Μαληκίδη με €520.000 και €498.000 αντίστοιχα, στο σκάνδαλο ΣΑΠΑ, μετατράπηκε σε Cyfield και κατάφερε να πάρει 45 δημόσια έργα συνολικής αξίας 580.456.282 ευρώ!
Η εταιρεία Nemesis, όπως αναφέρει το δημοσίευμα της «Καθημερινής», προκειμένου να ξεπεράσει το γράμμα του νόμου και όπως φαίνεται στον Έφορο Εταιρειών κατέβασε ρολά και συνέχισε ως Cyfield, λαμβάνοντας μάλιστα τη μερίδα του λέοντος των δημοσίων συμβάσεων. Η «Καθημερινή» επικοινώνησε με τον εκτελεστικό διευθυντή της Cyfield, o οποίος ωστόσο αρνήθηκε να σχολιάσει το ρεπορτάζ της.
Η Cyfield
Μία απλή επίσκεψη στην επίσημη ιστοσελίδα της είναι αρκετή για να διαπιστώσει κάποιος γιατί η εταιρεία Cyfield θεωρείται ο σημερινός «εθνικός εργολάβος». Η συγκεκριμένη εταιρεία στην ουσία αποτελεί τη διάδοχο κατάσταση της εταιρείας Nemesis. Μεταξύ άλλων, η Cyfield είναι ο εργολάβος για τα μερικά εμβληματικά έργα όπως: Λεμεσός-Σαϊττά, Γερμασόγεια- Ακρούντα, αποχετευτικά στο Κίτι, περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας α΄ φάση, Αρχαιολογικό Μουσείο, προσφυγικός συνοικισμός Μενόγειας και λεωφόρος Αργυρουπόλεως. Τουλάχιστον σε δύο μεγάλα δημόσια έργα, αυτό του περιμετρικού Λευκωσίας αλλά και του δρόμου Λεμεσού-Σαϊττά, οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται ξεπερνούν το 50% του εκτιμώμενου με βάση το συμβόλαιο χρόνου παράδοσης του έργου, πάρα ταύτα η συγκεκριμένη εταιρεία συνεχίζει να έχει σημαντική παρουσία στα δημόσια έργα. Εκτός από τον ενάμιση χρόνο παρατάσεων που της έχουν εγκριθεί για τον περιμετρικό της Λευκωσίας, από δημοσιεύματα προκύπτει πως η Cyfield είχε ζητήσει συνολικές παρατάσεις 17,5 χρόνων, και στην περίπτωση του δρόμου Λεμεσού-Σαϊττά καταγράφεται μεγάλη καθυστέρηση λόγω προσθήκης οχετού από το τμήμα ανάπτυξης υδάτων, κατά την ίδια. Για τον δρόμο Λεμεσού-Σαϊττά υπάρχει παράταση μέχρι τον Ιούνιο, αλλά υποβλήθηκε νέα αίτηση για επιπλέον παράταση μέχρι τον Σεπτέμβριο. Για τον δε περιμετρικό της Λευκωσίας οι καθυστερήσεις αποδίδονται από την ίδια στη μετακίνηση καλωδίων της ΑΗΚ καθώς και λόγω καθυστερήσεων σε απαλλοτριώσεις. Η εταιρεία θεωρεί πως κάθε έργο έχει τα δικά του θέματα. Σε κάποια άλλα έργα υπήρχαν καθυστερήσεις επειδή προστέθηκαν υπηρεσίες, π.χ. καλώδια τηλεπικοινωνίων.