Από το πρωί της Πέμπτης και μετά την ανακοίνωση του Τμήματος Τελωνείων για εντατικοποίηση του ελέγχου στα οδοφράγματα, οι υπάλληλοι του τμήματος τελωνείου γίνονταν από το πρωί τόσο σε ιδιωτικά (κυρίως διπλοκάμπινα) όσο και σε εμπορικά αυτοκίνητα. Επικεντρώνονται ωστόσο στα εμπορικά τύπου ταξί και φορτηγά.Ο έλεγχος ξεκινά στην είσοδο των οδοφραγμάτων με τους λειτουργούς να καταγράφουν τους δείκτες καυσίμων και τους αριθμούς εγγραφής.
Αν με την επιστροφή του οχήματος από τα κατεχόμενα στο σημείο εξόδου, ο δείκτης δείξει μεγαλύτερη ποσότητα από πριν τότε ο οδηγός καλείται να καταβάλλει €4 για κάθε λίτρο που προκύπτει από τη διαφορά της ποσότητας. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν καταβάλει το ποσό τότε λαμβάνονται οδηγίες για χειρισμό της κατάστασης. Ενδεχομένως στο πλαίσιο χειρισμού της κατάστασης να κριθεί αναγκαία ακόμα και η κατάσχεση του οχήματος, ωστόσο η κάθε περίπτωση εξετάζεται ξεχωριστά και αναλόγως της ποσότητας.
Διαβάστε επίσης: Έτσι «καρφώνεστε» αν βάζετε καύσιμα από τα κατεχόμενα
Ξεκαθαρίζει το Προεδρικό για τους ελέγχους των καυσίμων
«Έλεγχοι θα γίνονται μόνο για την αποτροπή παράνομης εμπορίας» ξεκαθάρισε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Πρόδρομος Προδρόμου. Μιλώντας στην «Κ» ανέφερε ότι οι έλεγχοι του Τελωνείου αφορούν τυχόν παράνομη εμπορία, όταν έχουν πληροφορίες ή όταν υπάρχει βυτίο και αυτό ισχύει και για τα καύσιμα και για όλες τις υποθέσεις. Δόθηκαν έτσι οδηγίες στο τμήμα τελωνείων ότι το κράτος και οι υπηρεσίες του δεν παρεμποδίζουν την διακίνηση των απλών πολιτών. Ο κανονισμός της πράσινης γραμμής προβλέπει ότι για να γίνει εμπορία πρέπει να δηλώνονται και να ελέγχονται τα προϊόντα. Ξεκαθαρίστηκε δε ότι δεν θα γίνονται έξτρα έλεγχοι αλλά αυτοί θα γίνονται μόνο στο πλαίσιο της αποτροπής εμπορίας, πρακτική η οποία ήδη εφαρμόζεται
Μάλιστα ο Υπουργός Οικονομικών έδωσε οδηγίες στο τμήμα Τελωνείων να μη δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο ούτε να ελέγχουν ένα προς ένα τα αυτοκίνητα αν αυτό είχε γίνε σήμερα.
Ωστόσο το ζήτημα που προκύπτει είναι η διάκριση που υπάρχει μεταξύ της εμπορίας καυσίμων που προέρχονται από τα κατεχόμενα, κάτι το οποίο επισήμανε ο Χάρης Γεωργιάδης, τονίζοντας σε δηλώσεις του ότι «αυτό πρέπει να ελεγχθεί και θα ελεγχθεί». Υπογράμμισε ωστόσο ότι με κανέναν τρόπο, δεν θα εγερθούν από τη Δημοκρατία, είτε έμμεσα είτε άμεσα, οποιαδήποτε εμπόδια στη διακίνηση. Η οδηγία ήταν να πραγματοποιήσουν ελέγχους σε αυτούς που μπορεί να χρησιμοποιήσουν καύσιμα κυρίως για εμπορικούς σκοπούς, σύμφωνα με τον διευθυντή του τμήματος τελωνείου Δημήτρη Χατζηκωστή. Εμπορική χρήση δεν σημαίνει κατ ανάγκη την προμήθεια καυσίμων σε ποσότητα με σκοπό την πώληση του. Θεωρείται επίσης τα οχήματα που ασκούν μια εμπορική δραστηριότητα και χρειάζονται τα καύσιμα για επαγγελματικούς σκοπούς όπως ταξί, φορτηγά, βυτιοφόρα ή λεωφορεία.
Πάντως ο έλεγχος του Τελωνείου στους δείκτες των καυσίμων γινόταν και στο παρελθόν με τη διάνοιξη των οδοφραγμάτων αλλά σταμάτησε στη συνέχεια και επανάρχισε σήμερα μετά την ανακοίνωση του τμήματος τελωνείου.
Πηγή: Καθημερινή