ΚΥΠΕ
«Τα περιστατικά κακοποίησης που φτάνουν στην Αστυνομία και στο Σπίτι του Παιδιού σημαίνουν ότι οι μαθητές έχουν σπάσει τη σιωπή τους», τόνισε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία παρέστη τη Δευτέρα στη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπου συνεχίστηκε η συζήτηση για το δικαίωμα των παιδιών στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση.
Στην πλειονότητά τους τα περιστατικά συμβαίνουν στον οικογενειακό και κοινωνικό περίγυρο των παιδιών, ανέφερε η κ. Μιχαηλίδου, η οποία είπε, επίσης κατά τη διάρκεια της συνεδρίας ότι η ίδια ήταν παρούσα σε εξομολόγηση μαθήτριας νηπιαγωγείου -στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος σε νηπιαγωγείο- για την κακοποίηση που υπέστη από πρόσωπο του στενού οικογενειακού της περιβάλλοντος.
Η Υπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή της από τα αποτελέσματα της διδασκαλίας της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, ενώ από την πλευρά τους, οι Βουλευτές χαιρέτισαν τη διδασκαλία της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, καθώς και τη στάση της Υπουργού Παιδείας στον χειρισμό της παραπληροφόρησης που υπήρξε αναφορικά με τη διδασκαλία του εν λόγω μαθήματος.
Συγκεκριμένα, η Πρόεδρος Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ειρήνη Χαραλαμπίδου, έκανε λόγο για παραπληροφόρηση που υπήρξε από παράγοντες εντός και εκτός Κοινοβουλίου, σημειώνοντας ότι η Επιτροπή ουδέποτε παρενέβη στον τρόπο διδασκαλίας και στο εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος.
Ακόμη, ευχαρίστησε την Υπουργό Παιδείας για τον τρόπο διαχείρισης του ζητήματος που είχε προκύψει, επισημαίνοντας ότι και ο Αρχιεπίσκοπος συνέβαλε με τις δηλώσεις του στο τέλος της παραπληροφόρησης.
Είμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος, είπε η βουλευτής ΔΗΣΥ Φωτεινή Τσιρίδου, ενώ η βουλευτής του ίδιου κόμματος Ρίτα Σούπερμαν συνεχάρη την Υπουργό για το έργο της. Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρίστος Σενέκης, επαίνεσε την ΥΠΑΝ για τη διαλλακτικότητα που επέδειξε στον χειρισμό του θέματος, ενώ ο βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Χαράλαμπος Θεοπέμπτου σε δηλώσεις μετά το τέλος της συνεδρίας της Επιτροπής, εξέφρασε ικανοποίηση από όσα είπε η Υπουργός Παιδείας στην Επιτροπή. Η ανεξάρτητη Βουλευτής, Αλεξάνδρα Ατταλίδου ζήτησε πιο ενεργή παρέμβαση της Υπουργού Παιδείας σε τέτοια θέματα.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, η Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι οι ενότητες της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης περιλαμβάνονται στο μάθημα της Αγωγής Υγείας ήδη από την Προδημοτική, προσθέτοντας ότι με την ψήφιση της νομοθεσίας, από τον περασμένο Σεπτέμβριο υπάρχει πρόγραμμα διδασκαλίας της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα Λύκεια και τις Τεχνικές Σχολές. Όπως είπε, το υλικό του Αναλυτικού Προγράμματος έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο από την πρώτη στιγμή, επισημαίνοντας ότι έχουν γίνει πολλές επιμορφώσεις και πολλά εργαστήρια σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές στη βάση πρωτοκόλλων.
Επιπλέον, η κ. Μιχαηλίδου εξέφρασε στα μέλη της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων την ικανοποίησή της από τα αποτελέσματα της διδασκαλίας της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, κατόπιν σχετικής αξιολόγησης από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης (ΚΕΕΑ), υπογραμμίζοντας παράλληλα την ικανοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών από τη διδασκαλία του μαθήματος.
Ακόμη, αναφερόμενη στις εισηγήσεις για την καλύτερη διδασκαλία του μαθήματος, επεσήμανε ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος, περισσότερο υλικό, καθώς και καλύτερη εποπτεία από τους επιθεωρητές. «Τα περιστατικά κακοποίησης που φτάνουν στην Αστυνομία και στο Σπίτι του Παιδιού σημαίνουν ότι οι μαθητές έχουν σπάσει τη σιωπή τους», τόνισε η Υπουργός Παιδείας, προσθέτοντας ότι στην πλειονότητά τους τα περιστατικά συμβαίνουν στον οικογενειακό και κοινωνικό περίγυρο των παιδιών.
Εν συνεχεία, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε ότι ήταν παρούσα σε εξομολόγηση μαθήτριας νηπιαγωγείου -στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος σε νηπιαγωγείο- για την κακοποίηση που υπέστη από πρόσωπο του στενού οικογενειακού της περιβάλλοντος.
Σε δηλώσεις της μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η Υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στοχεύει στην προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση, στο σπάσιμο της σιωπής, στην υγιεινή και στην προστασία του εαυτού τους. «Τα περιστατικά και τα δεδομένα κρούουν τον κώδωνα και δείχνουν ότι λειτουργούν τα πρωτόκολλα και οι διαδικασίες», τόνισε, υποδεικνύοντας τη σοβαρότητα του τρόπου με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζονται αυτά τα θέματα από τις Υπηρεσίες.
«Ο στόχος μας είναι το ασφαλές σχολείο και η επιμόρφωση όλων. Εντείνουμε την εποπτεία του μαθήματος και συνεχίζουμε την παρακολούθηση των στοιχείων της Αστυνομία», ανέφερε η Υπουργός Παιδείας.
Απαντώντας σε ερώτηση, τόνισε ότι δεν τίθεται θέμα εξαίρεσης παιδιών από την παρακολούθηση του μαθήματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, παρά τον μικρό αριθμό επιστολών από γονείς που ζητούν την εξαίρεση των παιδιών τους.
Η Πρόεδρος Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ειρήνη Χαραλαμπίδου, σε δηλώσεις μετά το τέλος της συνεδρίας της Επιτροπής, είπε ότι «σήμερα είναι μια πολύ καλή μέρα για την Επιτροπή και μια κακή μέρα για τους λαϊκιστές», προσθέτοντας ότι η Υπουργός Παιδείας είχε στοχοποιηθεί. Επιπλέον, μίλησε για προσπάθεια ισοπέδωσης των προσπαθειών για ενημέρωση των παιδιών.
Η Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Φωτεινή Τσιρίδου, αναφέρθηκε στην παραπληροφόρηση που υπήρξε επί του θέματος της διδασκαλίας της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. «Όταν 1 στα 5 παιδιά έχουν τύχει κακοποίησης, οι αριθμοί είναι ανησυχητικοί», σημείωσε, προσθέτοντας ότι είμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος.
Η Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Ρίτα Σούπερμαν, ζήτησε να μάθει τις ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας για τη διδασκαλία, ενώ ρώτησε την αρμόδια Υπουργό αν το μάθημα διδάσκεται στις Τεχνικές Σχολές. Ακόμη, συνεχάρη την Υπουργό για το έργο της.
Σε δηλώσεις μετά το τέλος της συνεδρίας της Επιτροπής, η κ. Σούπερμαν είπε ότι η αξιολόγηση του προγράμματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είναι άκρως θετική, αφού πλέον οι μαθητές προβαίνουν σε καταγγελίες. «Η νομοθεσία μόνο θετικά έχει να προσφέρει ως προς την ευημερία και την προστασία των παιδιών μας», επεσήμανε.
Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρίστος Σενέκης, επαίνεσε την Υπουργό Παιδείας για τη διαλλακτικότητα που επέδειξε στον χειρισμό του θέματος που προέκυψε με τη διδασκαλία του μαθήματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων, Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, υπογράμμισε την αναγκαιότητα και τη σημασία της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, χρησιμοποιώντας παραδείγματα από τα φοιτητικά του χρόνια και τη διδακτική του εμπειρία.
Σε δηλώσεις μετά το τέλος της συνεδρίας της Επιτροπής, ο κ. Θεοπέμπτου, εξέφρασε ικανοποίηση από όσα είπε η Υπουργός Παιδείας στην Επιτροπή, προσθέτοντας ότι «βλέπουμε τα πρώτα θετικά αποτελέσματα». Ακόμη, υπέδειξε ότι πρέπει να εξετάσουμε και το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και στις μεγαλύτερες ηλικίες, αναφερόμενος στους φοιτητές στα πανεπιστήμια.
Η ανεξάρτητη Βουλευτής, Αλεξάνδρα Ατταλίδου, ανέφερε ότι η Πολιτεία επέτρεψε σε φωνασκούντες να παραπληροφορήσουν και να τρομοκρατήσουν την κοινωνία για ένα θέμα που έχει λυθεί σε άλλες κοινωνίες. Ακόμη, ζήτησε πιο ενεργή παρέμβαση της Υπουργού Παιδείας σε τέτοια θέματα, υποδεικνύοντας ότι το Υπουργείο «πρέπει να βγαίνει μπροστά».
Σε δηλώσεις μετά το τέλος της συνεδρίας της Επιτροπής, η κ. Ατταλίδου έκανε λόγο για «άκρως ανησυχητικά στοιχεία», καθώς και για «όργιο παραπληροφόρησης και στοχοποίησης». Ακόμη, ανέφερε ότι μόνο θετικά μπορεί να προσφέρει η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, προσθέτοντας ότι πολλές πανευρωπαϊκές έρευνες δείχνουν ότι αυτό το μάθημα προστατεύει τα παιδιά από τους κακοποιητές.
Η Αλεξάνδρα Ατταλίδου επεσήμανε ότι υπάρχουν πάνω από 400 καταγγελίες στο Σπίτι του Παιδιού κάθε χρόνο και ότι σύμφωνα με πανευρωπαϊκές έρευνες μόνο το 1/3 των περιστατικών σεξουαλικής κακοποίησης καταγγέλλονται, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι πάνω από 1000 παιδιά στην Κύπρο πέφτουν θύματα κακοποίησης κάθε χρόνο.
Αν γινόταν αυτό το μάθημα από το 1976, όταν είχε διεξαχθεί έρευνα στην Κύπρο που εντόπισε την ανάγκη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, πολλά παιδιά θα είχαν σωθεί, ανέφερε καταληκτικά.