24news team
Νέα μόδα παρατηρείται για το πως οι πολίτες ενημερώνονται για τα σημεία που υπάρχουν αστυνομικά μπλόκα, με σκοπό να καταγγέλλονται όλοι όσοι παρανομούν και παραβιάζουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Η τάση αυτή φέρεται να εξαπλώνεται στο «Waze», το οποίο είναι μία εφαρμογή με χάρτες για το οδικό δίκτυο που ενημερώνει τους οδηγούς σε πραγματικό χρόνο για την κίνηση, για οδικά έργα, για μπλόκα αστυνομίας, για ατυχήματα και διάφορα άλλα. Εξάλλου, ο χρήστης της εφαρμογής επιλέγει τον τελικό του προορισμό και ενημερώνεται παράλληλα για τον χρόνο άφιξής του.
Η ιστοσελίδα μας έγινε δέκτης παραπόνων, ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα όσον αφορά για το πού υπάρχουν στο οδικό δίκτυο αστυνομικά μπλόκα.
Μάλιστα, μας ειπώθηκε πως αστυνομικοί χρησιμοποιούν την εν λόγω εφαρμογή με σκοπό να ενημερώνουν τους οδηγούς ότι σε συγκεκριμένα σημεία ''καραδοκούν'' ραντάρ της δύναμης, αλλά στην ουσία δεν υπάρχει κανένα μπλόκο.
Το 24news μίλησε με τον Υπαστυνόμο του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομίας, Τάσο Ασιήκκη, θέτοντας του το ερώτημα αν όντως αστυνομικοί χρησιμοποιούν την εφαρμογή για να παραπλανήσουν τους οδηγούς με σκοπό να συμμορφωθούν στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Ο κος. Ασιήκκης μας είπε χαρακτηριστικά: «Στην προκειμένη περίπτωση δεν εκτιμούμε την ύπαρξη αδικήματος, που εν πάση περιπτώσει και εάν η νομοθεσία προέβλεπε σχετικό αδίκημα, δεν θα ήταν εύκολη η στοιχειοθέτησή του, αλλά μάλλον ανέφικτη. Ο λόγος είναι ότι μπορεί το οποιοδήποτε πρόσωπο, ανώνυμα και απρόσωπα να ενημερώνει από το κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή WAZE GPS για την ύπαρξη, για παράδειγμα, στατικού ελέγχου ταχύτητας».
Επίσης, διευκρίνισε τα ακόλουθα: «εάν υποθέσουμε ότι μια θεωρούμενη ως ψευδής ενημέρωση τεκμηριωθεί από ποιο πρόσωπο έγινε, τότε ακόμη και εάν στην πορεία του ένας οδηγός δεν εντοπίσει στατικό έλεγχο ταχύτητας, είναι δεδομένο ότι το πρόσωπο που είναι ύποπτο και διακριβώνεται ότι προέβηκε στην ενημέρωση της εφαρμογής, μπορεί κάλλιστα να ισχυριστεί ότι ο έλεγχος διεξαγόταν κατά το χρόνο που διήλθε από το σημείο του δρόμου, το οποίο υπέδειξε ως σημείο ελέγχου».
Ο κος. Ασιήκκης συνέστησε, «εκείνο που έχει σημασία είναι οι οδηγοί να οδηγούν απερίσπαστα στο δρόμο, αποφεύγοντας επιμελώς τη χρήση των κινητών τους τηλεφώνων κατά την οδήγηση, συμπεριλαμβανομένων των οποιοδήποτε εφαρμογών», προσθέτοντας, «η απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση αποτελεί κρίσιμο παράγοντα πρόκλησης οδικών συγκρούσεων, αφού μόλις τρία δευτερόλεπτα απροσεξίας επαρκούν για να συμβεί το μοιραίο. Εξάλλου, να μην ξεχνούμε ότι ένας σώφρων οδηγός δεν διακατέχεται από το φόβο να ανακοπεί για έλεγχο, λόγω της τήρησης των υποχρεώσεων του».
Καταληκτικά ο κος. Ασιήκκης σημείωσε, «τα στατιστικά μας δεδομένα αποκαλύπτουν ότι η απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση, κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών ετών 2021 – 2023 βρίσκεται στην κορυφή των αιτίων πρόκλησης των οδικών θανάτων, σε ποσοστό 16.2%.»