ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Υπό νομικό έλεγχο η δυνατότητα ακινητοποίησης οχημάτων με takata

Βάσει δεδομένων θα εκδοθούν δύο, ενδεχομένως και τρία διατάγματα για τη διαχείριση ανακλήσεων – Πότε αναμένονται

24news team

Δύο, ενδεχομένως και τρία θα είναι τα διατάγματα που θα εκδοθούν το επόμενο διάστημα από τον υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και θα ρυθμίζουν τη διαχείριση των ανακλήσεων αναλόγως και του βαθμού επικινδυνότητας, με φόντο βεβαίως τους ελαττωματικούς αερόσακους takata.

Βάσει δεδομένων ή αν προτιμάτε από την πρόοδο των συζητήσεων μεταξύ του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και της Νομικής Υπηρεσίας, νεότερα αναμένονται στο δεύτερο μισό Ιανουαρίου επειδή από τη μελέτη του περιεχομένου των διαταγμάτων έχουν εντοπιστεί κάποια σημεία που χρήζουν περαιτέρω έρευνας. Δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί.

Οι τελικές αποφάσεις δεν θα αργήσουν, διαμήνυσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Αλέξης Βαφεάδης, διαβεβαιώνοντας τους πολίτες πως όσα θα ανακοινωθούν θα εντάσσονται στο πλαίσιο της νομιμότητας και θα ξεκαθαρίζουν το τοπίο σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των ανακλήσεων. Δεν θέλησε ωστόσο να αναφερθεί ακόμα για την ακινητοποίηση αυτοκινήτων, προφανώς γιατί το θέμα παραμένει υπό το μικροσκόπιο των νομικών συμβούλων του κράτους.

Ενημέρωση του κοινού

Το αργότερο έως τις 3 Φεβρουαρίου, που θα τεθεί σε ισχύ ο νόμος που ψήφισε τον περασμένο Δεκέμβριο η Βουλή, ο αρμόδιος υπουργός όπως και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών εκτιμούν πως θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την έκδοση των διαταγμάτων. Σε περίπτωση που η Νομική Υπηρεσία ανάψει το πράσινο φως γρηγορότερα δεν αποκλείεται να ενημερώσουν αμέσως και το κοινό για το τι να περιμένει.

Τα δύο διατάγματα πηγάζουν από τον τροποποιητικό νόμο του 2024. Υπάρχει ωστόσο το ενδεχόμενο να κριθεί ως αναγκαία η έκδοση και τρίτου διατάγματος ώστε να καλυφθούν όλες οι παράμετροι. Με άλλα λόγια, το πώς επιμερίζεται η ευθύνη στους εμπλεκόμενους φορείς, ποιες ανακλήσεις οχημάτων συνιστούν ακινητοποίηση αμέσως, αν σε κάποιες περιπτώσεις θα δίδεται χρονικό περιθώριο ή και αν θα μπαίνει εμπόδιο είτε στην ανανέωση της άδειας κυκλοφορίας είτε του ΜΟΤ.

Τα Demio και Honda

Θυμίζουμε ότι ο αρχικός αποκλεισμός αυτοκινήτων, γύρω στις εννιά χιλιάδες, από τη δυνατότητα ανανέωσης της άδειας κυκλοφορίας για το 2025 αφορούσε μεν ανεκτέλεστες ανακλήσεις κυρίως λόγω takata αλλά όχι τα 22 χιλιάδες περίπου Mazda Demio και Honda εισαγωγής από τρίτες χώρες, τα οποία ανακοινώθηκαν από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ότι φέρουν τον επικίνδυνο αερόσακο. Άλλη μία σημαντική εκκρεμότητα που χρήζει αποφάσεων.

Ποια θα είναι η πρακτική για τα μη ευρωπαϊκού τύπου οχήματα, από τις 3 Φεβρουαρίου και μετά, δεν έχει ακόμη γνωστοποιηθεί. Ο ευρωπαϊκός κανονισμός του 2018, πάντως, στον οποίο έχουν στηριχθεί Τμήμα Οδικών Μεταφορών και Νομική Υπηρεσία, με την τελευταία να έχει καταλήξει στην απόφαση για το ποια είναι η ορθή του ερμηνεία για τις ανακλήσεις, δεν διαχωρίζει τα οχήματα εάν είναι ευρωπαϊκά ή από τρίτες χώρες.

Αναμονή και χρεώσεις

Σημειώστε πως ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που εισήχθησαν ως μεταχειρισμένα, κυρίως από Ιαπωνία και Βρετανία, συνεχίζουν να νιώθουν παγιδευμένοι στο άγνωστο καθώς τα τηλεφωνήματά τους στις αντιπροσωπείες, όταν απαντηθούν λόγω μεγάλης ουράς αναμονής, δεν παίρνουν ημερομηνία για την αντικατάσταση του αερόσακου. Τους έχουν στο περίμενε. Σε άλλους έκλεισαν ραντεβού αρκετούς μήνες μετά.

Όλοι όμως οι ιδιοκτήτες οχημάτων που ανήκουν στην πιο πάνω κατηγορία, ενημερώνονται πως θα χρεωθούν. Κάποιες εταιρείες χρεώνουν διοικητικά έξοδα τα οποία αποδίδουν σε έρευνα και εργατικά (από 75 ευρώ και άνω), ενώ υπάρχει και περίπτωση τηλεφωνικού κέντρου αντιπροσωπείας που αναφέρει στον κόσμο και μια χρέωση επιπλέον 45 ευρώ για τον αερόσακο, παρότι η ευθύνη για την ανάκληση επιβαρύνει αποκλειστικά τον κατασκευαστή. Δεν αποτελεί σε καμιά περίπτωση ευθύνη του καταναλωτή, με αρκετούς να κάνουν το παράπονο πως είναι απροστάτευτοι.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση