ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Στον... αέρα η νομοθεσία για γουρούνες και σκούτερ - «Επικίνδυνο μέσο»

«Η ανεξέλεγκτη χρήση φέρνει ατυχήματα»

ΚΥΠΕ

Το θέμα χρήσης των τετράτροχων μοτοσυκλετών γνωστών και ως γουρούνων, των τετράτροχων οχημάτων τύπου buggy αλλά και των σκούτερ συζήτησε σήμερα η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών με τους Βουλευτές να ζητούν ελέγχους και εφαρμογή της νομοθεσίας από Αστυνομίας και τοπικές αρχές.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μαρίνος Μουσιούττας ανέφερε για το θέμα των τετράτροχων μηχανών κάποια από τα οχήματα τύπου buggy εγγράφονται ως τρακτέρ και για να μπορεί να τα οδηγεί κάποιος θα πρέπει να έχει την ειδική άδεια για οδήγηση τρακτέρ και διερωτήθηκε πόσοι από τους τουρίστες που έρχονται στην Κύπρο έχουν τέτοιες άδειες.

Άρα είπε, «αυτό που χρειάζεται να γίνει είναι ενδελεχής έρευνα από την Αστυνομία και έλεγχοι, ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές όπου γίνεται πιο μαζική ενοικίαση αυτών των οχημάτων. Έλεγχος τουλάχιστον ότι αυτοί που τα ενοικιάζουν δικαιούνται να τα οδηγούν» είπε, αναφέροντας πως «δυστυχώς η ανεξέλεγκτη χρήση φέρνει ατυχήματα».

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής είπε ότι στο πλαίσιο της συνεδρίας οι Βουλευτές ζήτησαν από τους εμπλεκόμενους να εξετάσουν από κοινού τρόπους έτσι ώστε η χρήση αυτών των οχημάτων να γίνεται με πιο ασφαλή τρόπο.

Για το θέμα των σκούτερ ο κ. Μουσιούττας είπε πως δυστυχώς δεν τηρούνται μια σειρά από πρόνοιες της νομοθεσίας που υπάρχει, συγκεκριμένα «το όριο ταχύτητας, το κράνος, οι περιοχές στα οποίες κινούνται, που τα αφήνει ο καθένας όταν τελειώσει τη χρήση τους».

Όπως ανέφερε, ενώ υπάρχουν πρόνοιες στη νομοθεσία, πάλι φαίνεται να είναι ελλιπής ή και ανύπαρκτος ο όποιος έλεγχος ο οποίος σύμφωνα με τη νομοθεσία πρέπει να γίνεται από την Αστυνομία ή τις Τοπικές Αρχές είτε αφορά τροχονόμους των τοπικών αρχών είτε οποιουσδήποτε άλλους εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους.

Στο εξωτερικό, πρόσθεσε, υπάρχουν τρόποι να ελέγχονται τα σκούτερ, είτε με ενσωματωμένα gps που δεν επιτρέπουν την είσοδο σε μη επιτρεπόμενο δρόμο, είτε με χρέωση πιστωτικής κάρτας στην περίπτωση που ο χρήστης δεν σταθμεύσει το σκούτερ σε ενδεδειγμένο χώρο. «Με αυτές τις απλές πρακτικές μπορούμε και εμείς να βάλουμε τάξη στη χρήση αυτών των οχημάτων» είπε, προειδοποιώντας πως σε περίπτωση που εντός του επόμενου τριμήνου δεν γίνουν οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν από τους εμπλεκόμενους ο ίδιος θα καταθέσει πρόταση νόμου για κατάργηση, δηλαδή να θεωρείται παράνομη η εισαγωγή και χρήση αυτών των συσκευών.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Βαλεντίνος Φακοντής είπε ότι η κυκλοφορά των τετράτροχων μοτοσυκλετών και των buggies έχει καταντήσει μάστιγα στους δρόμους της Κύπρου. «Έχει διαφανεί ότι είναι ένα επικίνδυνο μέσο μεταφοράς όχι μόνο για τους οδηγούς των συγκεκριμένων οχημάτων αλλά και για τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου», είπε , εξηγώντας πως αυτό φαίνεται από τα πολλά δυστυχήματα και ατυχήματα που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα.

Για το θέμα των σκούτερ ο κ. Φακοντής είπε ότι στο πλαίσιο της συνεδρίας υπογραμμίστηκε η ανάγκη αυστηροποίησης του νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τα σκούτερ και την εφαρμογή της νομοθεσίας που ψηφίστηκε πριν από ένα χρόνο. «Δώσαμε περίοδο χάριτος για να μπορεί να εφαρμοστεί η νομοθεσία (που ψηφίστηκε πριν από ένα χρόνο), αλλά έχουμε δει ότι δεν έχει προσχωρήσει τίποτα» είπε, υποδεικνύοντας ότι ο αρμόδιες αρχές που είναι ο Δήμοι δεν έκαμαν αυτά που έπρεπε να κάνουν.

«Δεν προχωρούν στη ρύθμιση λωρίδων για να κυκλοφορούν τα σκούτερ, επίσης δεν καθορίζουν χώρους στάθμευσης και βλέπουμε πολλά σκούτερ να είναι ανεξέλεγκτα και πεταμένα στα πεζοδρόμια παρεμποδίζοντας την κυκλοφορία των πεζών και των ΑμεΑ» είπε, αναφέροντας ότι ούτε οι πρόνοιες της νομοθεσίας για χρήση κράνους και φωσφορούχων ρούχων εφαρμόζονται.

Ο κ. Φακοντής κάλεσε Δήμους και τοπικές αρχές να προχωρήσουν στην εφαρμογή της νομοθεσίας για να σταματήσει η αναρχία με τα σκούτερ και να διαφυλαχθεί η δημόσια ασφάλεια.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρύσανθος Σαββίδης έκανε λόγο για «τραγελαφικές καταστάσεις», με δεδομένο ότι κάποια από τα οχήματα τύπου buggy εγγράφονται ως τρακτέρ και χρησιμοποιούνται στους δρόμους. Αυτό, όπως εξήγησε, συμβαίνει διότι πολλά από αυτά τα οχήματα δεν ικανοποιούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές με αποτέλεσμα να ενοικιάζονται παράνομα χωρίς ασφάλεια.

«Αυτά τα οχήματα οδηγούνται από τουρίστες ή ντόπιους, χωρίς την οποιαδήποτε ασφάλεια και χωρίς την οποιαδήποτε άδεια οδήγησης» είπε.

Είπε ότι παρά την προσπάθεια για καταγραφή εισηγήσεων δεν προέκυψε κάτι ουσιαστικό το οποίο να βοηθήσει έτσι ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη ασφάλεια και πως το θέμα θα επανέλθει σε επόμενη συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών σε μα προσπάθεια να γίνουν αλλαγές στη νομοθεσία προς την κατεύθυνση διαφύλαξης της ασφάλειας.

Για το θέμα των σκούτερ ο κ. Σαββίδης είπε ότι παρά το ότι ψηφίστηκε νομοθεσία πριν από ένα χρόνο, τίποτα δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. «Οι τοπικές αρχές δεν προχώρησαν στον καθορισμό περιοχών που θα κυκλοφορούν τα σκούτερ, αυτοί που τα χρησιμοποιούν, δεν χρησιμοποιούν ούτε φωσφορούχα ρούχα ούτε κράνος και τα οδηγούν σε δρόμους με όριο 50, 65 και 80 χλμ/ώρα» είπε, αναφέροντας ακόμη ότι υπάρχει πρόβλημα σε ό,τι αφορά τη στάθμευση σκούτερ ενοικιάσεως σε πεζοδρόμια δυσκολεύοντας την πρόσβαση πεζών ακόμα κα ΑμεΑ.

Ο Πρόεδρος τέλος της Ένωσης Εκμίσθωσης Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΕΝΕΜΟ) Νίκος Στυλιανού είπε ότι κάθε χρόνο συζητούνται τα ίδια θέματα, υποδεικνύοντας ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπάρχει είναι το θέμα της αστυνόμευσης.

«Η αστυνόμευση που υπάρχει, αυτή τη στιγμή που μιλούμε, γι’ αυτή τη σεζόν, αν πάτε κάτω στην Αγία Νάπα, είναι ανύπαρκτη. Ο τουρίστας κάνει ότι θέλει, εμείς κάνουμε ότι μπορούμε για να αποτρέψουμε όσο το δυνατόν μπορούμε τα δυστυχήματα» είπε, προσθέτοντας πως θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος μετά την ενοικίαση των οχημάτων.

«Πρέπει να υπάρχει αστυνόμευση να τους συμμορφώσει, δεν μπορούμε να τους τρέχουμε εμείς συνέχεια από πίσω» είπε.

Για το θέμα με τα τετράτροχα τετραθέσια οχήματα τύπου buggy, o κ. Στυλιανού εξήγησε ότι υπάρχει μια κατηγορία των οχημάτων αυτών τα οποία εγγράφονται στην κατηγορία Τ1 που είναι η κατηγορία στην οποία εγγράφονται και τα τρακτέρ.

«Για να οδηγήσεις το συγκεκριμένοι όχημα πρέπει να έχει άδεια οδήγησης τρακτέρ» είπε, προσθέτοντας ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων ο οποίοι δεν ανήκουν στην ΕΝΕΜΟ, τα ενοικιάζουν παράνομα, χωρίς άδεια οδηγού και χωρίς ασφάλιση.

Αυτό το θέμα πρέπει να το λύσει το Τμήμα Οδικών Μεταφορών και η Αστυνομία, πρόσθεσε.

 

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση