Μια τεράστια επιχείρηση για τον εντοπισμό των ανθρώπων που αγνοούνται μετά την κατάρρευση της γέφυρας, τα ξημερώματα της Τρίτης, είναι σε εξέλιξη στη Βαλτιμόρη, με τους διασώστες να αναζητούν ίχνη στα παγωμένα νερά και στους εκατοντάδες τόνους του μεταλλικού σκελετού που έπεσαν στο ποτάμι.
Παράλληλα οι έρευνες συνεχίζονται για τα αίτια της τραγωδίας και για να δοθεί εξήγηση για το πώς το εμπορικό πλοίο έφτασε να συγκρουστεί με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Francis Scott Key.
Δείτε ζωντανή εικόνα:
Την ώρα της τραγωδίας πάνω στη γέφυρα βρίσκονταν αρκετά αυτοκίνητα καθώς και εργάτες για τη συντήρησή της.
Αναζητούνται τουλάχιστον έξι άνθρωποι που πιστεύεται ότι επιδιόρθωναν το κατάστρωμα της γέφυρας. Δύο άνθρωποι έχουν ανασυρθεί ζωντανοί – ο ένας νοσηλεύεται βαριά τραυματισμένος, αλλά ο δεύτερος δεν έχει τραύματα.
Κίνδυνος υπάρχει από τα κομμάτια που ακόμη μένουν πάνω στον σκελετό της γέφυρας και κινδυνεύουν να πέσουν και αυτά στα νερά, βάζοντας σε κίνδυνο τους διασώστες.
Ακόμη περισσότερο επικίνδυνη είναι η θερμοκρασία του νερού που είναι μόλις εννέα βαθμοί Κελσίου, δυσκολεύοντας την επιβίωση όποιου βρεθεί στο νερό, πολύ περισσότερο αν ήδη έχει τραύματα.
Here's a longer and higher quality video of the Baltimore bridge collapse. Crash and collapse happens at 2:34 pic.twitter.com/Vyp3rQLLHl
— BNO News Live (@BNODesk) March 26, 2024
Τι γνωρίζουμε για την τραγωδία
Τα βίντεο από το περιστατικό δείχνουν ότι το πλοίο Dali γύρω στις 01:30 της Τρίτης (τοπική ώρα, 07:30 στην Κύπρο) συγκρούστηκε με έναν από τους πυλώνες με αποτέλεσμα να καταρρεύσει μονομιάς όλο το κεντρικό τμήμα.
Το Dali είχε αναχωρήσει μόλις μία ώρα νωρίτερα από τη Βαλτιμόρη για τη Σρι Λάνκα. Είχε αναπτύξει ταχύτητα με πορεία να βγει στον ωκεανό, αλλά στις 01:25, λίγο πριν τη σύγκρουση, φάνηκε να επιβραδύνει και να βγαίνει από την πορεία του.
Ξαφνικά όλα τα φώτα του έσβησαν και άρχισε να βγάζει καπνό από το φουγάρο, όπως φαίνεται σε βίντεο. Αμέσως μετά χτύπησε στη γέφυρα με 15 χιλιόμετρα την ώρα, που θεωρείται αρκετά μεγάλη.
Κανένας από το πλήρωμα, που είναι όλοι Ινδοί, και τους δύο πιλότους (που θα έβγαζαν το πλοίο στα ανοιχτά του λιμανιού) δεν τραυματίστηκε.
Δείτε χάρτη με την περιοχή στην οποία σημειώθηκε η κατάρρευση της γέφυρας
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία λέει ότι υπάρχουν αρκετές πιθανές εξηγήσεις για το δυστύχημα, αλλά με δύο πιλότους στο πλοίο φαίνεται ασυνήθιστο περιστατικό. Ειδικοί είπαν στο BBC ότι το δυστύχημα ίσως οφείλεται σε πρόβλημα στη μηχανή ή και στο πηδάλιο, ακόμη και σε μπλακάουτ σε γεννήτρια.
Ένα σήμα κινδύνου που στάλθηκε ελάχιστα πριν από τη σύγκρουση διέκοψε την νκυκλοφορία και έσωσε πολλές περισσότερες ζωές.
Μέσα στα νερά υπάρχουν και οχήματα, αν και οι αρχές δεν έχουν αναφέρει κάτι για τους επιβάτες. Δεν είναι σαφές ούτε πόσα αυτοκίνητα ήταν πάνω στη γέφυρα.
Το FBI δηλώνει ότι δεν υπάρχει σχέση του δυστυχήματος με την τρομοκρατία.
Η γέφυρα, που φέρει το όνομα του ποιητή Φράνσις Σκοτ Κι, ο οποίος έγραψε τους στίχους του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ, ήταν μία από τις μεγαλύτερες της χώρας. Είχε μήκος 2.632 μέτρα, δηλαδή περίπου το ίδιο με αυτό της γέφυρας του Ρίου (2.880 μέτρα). Άνοιξε για την κυκλοφορία το 1977,
Οι αρχές τονίζουν ότι η γέφυρα ήταν ασφαλής, χωρίς να υπάρχει δομικό πρόβλημα, και ότι είχε περάσει όλους τους ελέγχους.
Τι θα γίνει από εδώ και πέρα
Αυτό που καταρχάς έχουμε να περιμένουμε από την κατάρρευση είναι σειρά προβλημάτων στο λιμάνι και τη λειτουργία του που θα επιμείνουν για μήνες.
Από τη γέφυρα περνούσαν κάθε χρόνο 11,5 εκατ. οχήματα. Ένα μέρος του θα μπορούσε να περνά από σήραγγα κάτω από το λιμάνι, αν και δεν μπορεί να αντέξει σε τόσο κυκλοφορία. Τα επικίνδυνα φορτία απαγορεύεται να περνούν από τη σήραγγα.
Πηγή: protothema.gr