Ο Τραϊανός Δέλλας είχε την τιμή να είναι συμπαίκτης του Φραντσέσκο Τότι στη Ρόμα από το 2002 μέχρι το 2005.
Ο «Κολοσσός» ήταν φιλοξενούμενος του Ανδρέα Βιολάρη στην εκπομπή του ΣΠΟΡ FM 95,0, «Pressing». Ο Δέλλας έπλεξε τo εγκώμιο του αιώνιου αρχηγού της Ρόμα.
Αναλυτικά τα όσα δήλωσε:
Για το χθεσινή γιορτή στο Ολύμπικο:
«Συγκινήθηκα πάρα πολύ. Αποχαιρέτησε το σπίτι του. Θα υπάρχει πάντα στο DNA αυτής της ομάδας. Είναι ένας παίκτης που έχει αφήσει το όνομα του να είναι συνυφασμένο με την πόλη και την ομάδα της Ρόμα».
Για την προσωπική σχέση που είχε με τον Τότι:
«Ευτυχώς είχα μια πολύ καλή σχέση με τον Φρατνζέσκο όπως και με όλα τα παιδιά που υπήρξαμε τότε στην ομάδα. Όταν πήγα στη Ρόμα υπήρχαν πολύ μεγάλοι παίκτες στην ομάδα. Ήταν από τότε ο αρχηγός της ομάδας. Εκείνη την περίοδο ήταν στο απόγειο της καριέρας του. Συζητιόταν αν θα πάει στη Ρεάλ όμως επέλεξε να μείνει. Ο κόσμος είχε μια υπέρτατη αγάπη απέναντι του. Αυτή η αγάπη αποτυπώθηκε πλήρως στις χθεσινές εικόνες που είδαμε. Φαντάζομαι πόσο δύσκολο ήταν και για τον ίδιο να βλέπει αυτές τις εικόνες. Έμεινε πιστός σε μια ομάδα τόσα πολλά χρονιά. Ήταν η σημαία αυτής της ομάδας πάντα σε ψηλό επίπεδο. Ακόμα και στα 41 είχε την ποδοσφαιρική στόφα και ποιότητα».
Για τον χαρακτήρα του Τότι:
«Έχει πολύ χιούμορ. Θα τον χαρακτήριζα πανέξυπνο. Ο ίδιος έχει κυκλοφορήσει ολόκληρο βιβλίο με ατάκες δικές του. Αξιοποίησε στο έπακρο την καριέρα του. Κράτησε ένα προφίλ πολύ καλό κατά την άποψη μου».
Για το φόβο που εξέφρασε ο Τότι:
«Το «φοβάμαι» το είπε γιατί έχει 25 χρόνια που έχει μάθει κάτι και αυτό το κάτι το σταματάει τώρα. Θα έλεγα ότι τον φοβίζει το επόμενο βήμα που θα κάνει».
Αν περίμενε τέτοια αντίδραση από τους οπαδούς της Λάτσιο προς το πρόσωπο του Τότι:
«Όχι δεν το περίμενα αλλά για μένα δίνει μεγαλύτερη αξία όταν σε αναγνωρίζει ο μισητός σου αντίπαλος. Είναι κάτι το πολύ όμορφο».
Για το αν θα ξαναγεννηθούν παίκτες σαν τον Τότι:
«Όλες οι ευρωπαϊκές ομάδες προσπαθούν να δημιουργήσουν παίκτες σύμβολα, όχι γιατί ο Τότι είναι δημιούργημα. Ο Τότι ήταν ένα τεράστιο ταλέντο. Γενικά οι ομάδες και γενικά σαν μάρκετινγκ τους ενδιαφέρουν να έχουν παίκτες-είδωλα».