24sports team
Πρωτόγνωρο είναι το φετινό καλοκαίρι για τον Απόλλωνα, σε σχέση πάντα με το πως συνήθισε την προηγούμενη δεκαετία, όταν είχε συνεχόμενες παρουσίες στην Ευρώπη. Η ομάδα της Λεμεσού πληρώνει τα λάθη που έγιναν πριν από ακριβώς έναν χρόνο κι ως εκ τούτου δεν θα έχει την ευκαιρία να διεκδικήσει την είσοδο της σε όμιλο της UEFA.
Εξέλιξη που επηρεάζει αρνητικά τους «κυανόλευκους», οι οποίοι όμως καλούνται να πορευτούν με τα υπάρχοντα δεδομένα, βρίσκοντας παράλληλα τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους, ούτως ώστε να φτιάξουν μια ομάδα με πρωταγωνιστικούς στόχους. Πιο κάτω ακολουθεί μια προσπάθεια ανάλυσης των βασικών πηγών εσόδων που αναμένεται να έχει το λεμεσιανό σωματείο τη σεζόν 2023-2024.
Χορηγίες - Ευρώπη
Σε πρώτο πλάνο έρχονται τα έσοδα από τις χορηγίες και την Ευρώπη. Η διαφήμιση στη φανέλα αποτελεί ένα απ’ τα σημαντικότερα έσοδα σε κάθε ομάδα, ενώ εκ των πραγμάτων για μικρές αγορές όπως αυτήν της Κύπρου οι χορηγίες απ’ την UEFA, σε περίπτωση που βρεθείς σε Ευρωπαϊκό όμιλο δεν μπορεί παρά να αποτελεί μια απ’ τις σημαντικότερες πηγές εσόδων. Ως εκ τούτου η κακή χρονιά του Απόλλωνα και μη συμμετοχή του στις Ευρωπαϊκές διοργανώσεις δημιουργεί ένα μεγάλο κενό στον προϋπολογισμό το οποίο θα πρέπει η διοίκηση Νίκου Κίρζη να βρει τον τρόπο ώστε να το καλύψει.
Γήπεδο
Την ίδια ώρα απ’ τα μέσα της περσινής σεζόν, στην εξίσωση των εσόδων του Απόλλωνα υπάρχει το νέο γήπεδο. Ασφαλώς οι τρεις ομάδες (Απόλλων, ΑΕΛ, Άρης) θα δίνουν ένα σημαντικό ποσό κάθε χρόνο προς το κράτος, ωστόσο το νέο γήπεδο έχει δημιουργήσει ευκαιρίες για έσοδα. Πωλήσεις εισιτηρίων, θεωρεία, events, μπουτίκ, διαφημίσεις αποτελούν τον κύριο τρόπο εισροής χρημάτων για τις ομάδες με ιδιόκτητο γήπεδο, και γενικότερα το Στάδιο ΑΛΦΑΜΕΓΑ μοιάζει με χρυσωρυχείο σε περίπτωση που αξιοποιηθεί σωστά.
Πωλήσεις ποδοσφαιριστών
Ο τελευταίος νόμιμος τρόπος με τον οποίο οι ομάδες έχουν έσοδα, είναι οι πωλήσεις ποδοσφαιριστών. Ένας τομέας στον οποίο ο Απόλλωνας τα τελευταία χρόνια έχει κάνει βήματα προόδου, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την περίπτωση του Σάλαϊ. Παράλληλα φέτος έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον συγκεκριμένο τομέας, μιας και όπως σημειώσαμε νωρίτερα θα πρέπει με κάποιο τρόπο να καλυφθεί η απώλεια Ευρωπαϊκών εσόδων. Επί αυτού ήδη έχει πωληθεί ο Αλεξάντερ Γιοβάνοβιτς στην Παρτιζάν, ενώ θέμα χρόνου είναι η επισημοποίηση της πώλησης του Φέλιξ Βα στην Ντζουγκάρντεν. Υπάρχει επίσης έντονη φημολογία για τον Πίττα, με τον επίσημο Απόλλωνα να μιλά για βολιδοσκοπήσεις από άλλες ομάδες, ενώ στην εξίσωση είναι και η περίπτωση Πεϊμπέρνς που στο εξωτερικό αναφέρουν ότι είναι θέμα χρόνου η αγορά του απ’ την Μπαστιά.
Γενικότερα στο οικονομικό ρεπορτάζ του Απόλλωνα, ασφαλώς η επόμενη χρονιά προμηνύεται δύσκολη, ωστόσο γίνονται έντονες διεργασίες οι οποίες φαίνεται πως έχουν κι αποτέλεσμα, ώστε η χασούρα απ’ την απώλεια του Ευρωπαϊκού εισιτηρίου να καλυφθεί. Την ίδια ώρα όμως η όποια προσπάθεια σε αυτόν τον τομέα θα πρέπει να συνοδευτεί και με τις ανάλογες κινήσεις στο ρόστερ. Η ομάδα χρειάζεται ανανέωση, και ποιοτική ενίσχυση με τη διοίκηση να τοποθετεί τον πήχη πολύ ψηλά, μιας και στόχος δεν μπορεί να είναι άλλος πέραν απ’ την κατάκτηση των τίτλων.