Χρύσανθος
Τα μέτρα κατά του κορωνοϊού έφεραν τα πάνω κάτω σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και βεβαίως στην παγκόσμια βιομηχανία του θεάματος και της ενημέρωσης. Η Κύπρος δεν έμεινε βεβαίως ανεπηρέαστη. Όλες οι τηλεοπτικές παραγωγές εκτός από τις ενημερωτικές έχουν παγώσει ή και ακυρωθεί και κανένας δεν γνωρίζει ποιο θα είναι το μέλλον τους.
Τα έντυπα, εφημερίδες και περιοδικά, λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις πάνε από το κακό στο χειρότερο. Γιατί στο κακό ήταν και πριν από τον κορωνοϊό. Τώρα, μόλις έχουν μεταβεί στο χειρότερο...
Η διαφήμιση βρίσκεται στα τάρταρα σε όλα τα ΜΜΕ με τους καναλάρχες και τους εκδότες να μην γνωρίζουν πως θα εξελιχθεί η κρίση και κάποιους να μιλάνε για αναπόφευκτες απολύσεις.
Το διαδίκτυο βρίσκεται σε μια νέα άνθηση αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως τα παραδοσιακά ΜΜΕ.
Εκείνο που προβάλλει ως ανάγκη στις δύσκολες στιγμές που βιώνουμε είναι η αντίκρυση των ΜΜΕ από την πολιτεία και όλους τους εμπλεκόμενους με τη σοβαρότητα που χρειάζεται για διατήρηση της πολυφωνίας και της απρόσκοπτης ενημέρωσης. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο βαθιάς κρίσης.
Η στήριξη των ΜΜΕ σήμερα αποτελεί ανάγκη και όλοι οι επαγγελματίες του χώρου οφείλουν να το υποδείξουν και να το διεκδικήσουν.
Κάποιοι καναλάρχες που ήλπιζαν ότι η κρίση θα έφερνε αν μη τι άλλο τηλεθέαση στις ενημερωτικές εκπομπές απογοητεύτηκαν. Τα ποσοστά τηλεθέασης όχι μόνο έμειναν στα χαμηλά επίπεδα των τελευταίων μηνών αλλά έπεσαν ακόμα πιο κάτω κι από αυτά.
Μάλιστα σε μια περίοδο που ο κόσμος διψά για ενημέρωση.
Να φταίει άραγε η υπερβολική ενημέρωση η οποία λίγο πολύ είναι η ίδια σε όλα τα κανάλια;
Κάποιοι εισηγούνται ότι τα κανάλια θα πρέπει να προσαρμόσουν το πρόγραμμα τους με πιο αισιόδοξα μηνύματα και προγράμματα. Να προβάλουν ταινίες και αξιόλογες εκπομπές που να δίνουν ελπίδα στον κόσμο και... λόγο για να τις παρακολουθήσει.
Έργο καθόλου εύκολο για τα κανάλια που λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, κάποιοι και με λιγότερο από αυτό, το οποίο τρέχει να προλάβει το κομμάτι της ενημέρωσης.
Το σίγουρο είναι πως στη μετά τον κορωνοϊό εποχή τα τηλεοπτικά κανάλια, οι εφημερίδες, τα περιοδικά, η ψυχαγωγία και η ενημέρωση δεν πρόκειται να είναι τα ίδια...
Τι λέει η τηλεθέαση;
Με χαμηλά ποσοστά κινήθηκε χθες Κυριακή η τηλεθέαση των κυπριακών καναλιών. Κανένα κανάλι δεν κατάφερε να ξεπεράσει το 12,5% σε τηλεθέαση.
Με ποσοστά στη γενική τηλεθέαση και στο δυναμικό κοινό που μόλις αγγίζουν το 12-13%, και την πλειοψηφία των καναλιών να βρίσκεται πολύ κάτω από αυτό, αντιλαμβάνεται κάποιος ότι η τηλεόραση είναι από τους μεγάλους χαμένους στην κρίση του κορωνοϊού. Κάτι που ερμηνεύεται ως παραδοξότητα αφού ο κόσμος είναι κλεισμένος στα σπίτια του και μια αύξηση της τηλεθέασης θα ήταν αναμενόμενη.
Πρώτος σταθμός στη γενική τηλεθέαση ήταν χθες το Omega, με δεύτερο τον ANT1 και τρίτο τον Alpha. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε το ΡΙΚ1 και στην πέμπτη το Sigma.
Στο δυναμικό κοινό η σειρά που κατέλαβαν τα τηλεοπτικά κανάλια ήταν: Πρώτος ο ΑΝΤ1, δεύτερο το Omega, τρίτος ο Alpha, τέταρτο το Sigma και πέμπτο το ΡΙΚ1.
Δείτε πιο κάτω τα στοιχεία όπως τα κατέγραψαν τα μηχανάκια της AGB:
Η σειρά που κατέλαβαν τα τηλεοπτικά κανάλια για τη χθεσινή μέρα στη γενική τηλεθέαση:
OMEGA : 12,4%
ANT1: 11,9%
ALPHA: 11,2%
PIK1: 10,7%
SIGMA: 9,1%
ΕΡΤ World: 1,7%
PIK2: 1,4%
Η σειρά που κατέλαβαν τα τηλεοπτικά κανάλια στη τηλεθέαση του δυναμικού κοινού για τη χθεσινή μέρα:
ANT1: 15%
OMEGA: 12,4%
ALPHA: 9,2%
SIGMA: 8,4%
PIK1: 4,7%
PIK2: 1,1%
ERT WORLD: 0,8%