Ηλέκτρα Στασινοπούλου
Της Ηλέκτρας Στασινοπούλου
Θάρρος, θράσος, τόλµη. Το κοινό τη λατρεύει για αυτά, καθώς και για το ένστικτο, τη µεθοδικότητα και την επιµονή της. Είναι η πρώτη αστυνοµική ρεπόρτερ στην Ελλάδα. Τολµηρή, δυναµική και επίµονη, δεν είχε πρόβληµα να πάει κόντρα στην ανδροκρατούµενη «κοινωνία» του αστυνοµικού ρεπορτάζ και να δοκιµαστεί σε αυτόν τον σκληρό τοµέα της δηµοσιογραφίας. Οι αποκαλύψεις, η αδιάκοπη έρευνα και τα ρεπορτάζ της την καθιέρωσαν στον χώρο. Μια από τις µεγαλύτερες επιτυχίες της ήταν η αποκάλυψη της δράσης του «δράκου» Κυριάκου Παπαχρόνη σε Θεσσαλονίκη και ∆ράµα και η συνέντευξη που του πήρε στα κρατητήρια, λίγο µετά τη σύλληψή του. Το «Έθνος» την κάλεσε µετά από χρόνια να αναλάβει υπεύθυνη θέση στο νέο περιοδικό «ΧΡΟΝΟΣ» και το κοινωνικό και αστυνοµικό ρεπορτάζ στο «Έθνος της Κυριακής». Οι καυτές αποκαλύψεις της συνεχίστηκαν και στην εφηµερίδα αυτή. Έφερε στο φως την υπόθεση των υποκλοπών, µε θύµατα πολιτικούς και παράγοντες της χώρας, που γίνονταν από την τότε ΕΥΠ. Παράλληλα, εργάστηκε και στα περιοδικά «Εικόνες» και «Επίκαιρα». Στην τηλεόραση εµφανίστηκε σαν συνεργάτης του Κώστα Χαρδαβέλλα στο κοινωνικό ρεπορτάζ «Χωρίς Μοντάζ».
Στη συνέχεια, ανέλαβε την έρευνα σκοτεινών εγκληµάτων και εξαφανίσεων µέσα από το «Ρεπορτάζ στην Οµίχλη» και ήταν συµπαρουσιάστρια του Κώστα Χαρδαβέλλα στο ίδιο κανάλι. Μετά από δύο χρόνια, τον Οκτώβριο του 1995, εµφανίστηκε στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ µε τη δική της ζωντανή, πολύωρη εκποµπή «Φως στο Τούνελ». Στο ίδιο κανάλι παρέµεινε και όταν µετονοµάστηκε σε ALPHA. Το 2001 µετακόµισε στο ALTER, όταν αυτό βρισκόταν στα πρώτα του βήµατα.
27 χρόνια «Φως στο Τούνελ»
«Η συνεχής, προσεκτική έρευνα και ο αγώνας για την αποκάλυψη της αλήθειας, κόντρα στον κίνδυνο, µε κρατούν πάντα σε εγρήγορση». H δηµοσιογράφος Αγγελική Νικολούλη, µέσω της εκποµπής «Φως στο Τούνελ», έχει ανακαλύψει κατά τη διάρκεια 900 εκποµπών 85 αγνοούµενα άτοµα που είχαν καταχωρηθεί στα δελτία της Αστυνοµίας ως εξαφανισθέντα.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι στην ίδια εκποµπή και σε ειδική ενότητα αγνοουµένων της µεταπολεµικής περιόδου βρέθηκαν ακόµα 22 άτοµα, µε ρεκόρ την ανεύρεση µέσα σε 10 λεπτά µιας γυναίκας αγνοούµενης επί 58 χρόνια, που ζει στη Γαλλία. Η εκποµπή µετράει πάνω από 1.600 ανευρέσεις αγνοουµένων και έχει συµβάλει αποτελεσµατικά στην εξιχνίαση δεκάδων δολοφονιών. Έξι φορές η εκποµπή της «έδειξε» τον δολοφόνο. Η πιο πρόσφατη επιτυχία, αυτή του Μπάµπη Αναγνωστόπουλου, η αποκάλυψη της διπλής δολοφονίας του Γιώργου Νικολαΐδη και της Σούλας Καλαθάκη στις αρχές Απριλίου του 1998, η εξαφάνιση της Σούλας και η απελπισµένη µητέρα της που είχε στραφεί για βοήθεια στην Αγγελική Νικολούλη, αναζητώντας απεγνωσµένα το παιδί της. Η έρευνα της δηµοσιογράφου για την υπόθεση κράτησε χρόνια και η µαρτυρία της στο δικαστήριο, όταν η υπόθεση έφτασε στη ∆ικαιοσύνη, ήταν καταλυτική. Ακόµη, την υπόθεση του Γιάννη Κυριατζίδη, που είχε δολοφονηθεί το 2007 από φίλους του, έφερε στο φως το «Τούνελ» και 4 χρόνια µετά τη δολοφονία, η Αγγελική Νικολούλη αποκάλυψε όλο το παρασκήνιο της υποτιθέµενης εξαφάνισης. H εξιχνίαση της δολοφονίας του Κωστή Πολύζου από τη µητέρα και τον πατριό του είχε σοκάρει το πανελλήνιο, αλλά και την Αγγελική Νικολούλη, στην εκποµπή της οποίας είχε δώσει συνέντευξη το ζευγάρι των δολοφόνων, αναζητώντας τον.
Η ανατριχιαστική υπόθεση της νεαρής Κικής Κούσογλου, όταν το 2005 ο σύντροφός της ∆άνος Μουρατίδης τη στραγγάλισε, όταν βρήκε ένα µήνυµα από άλλον άντρα στο κινητό της. Στο «Φως στο Τούνελ» αρκούσαν δύο εκποµπές µε εξονυχιστική, µεθοδική και αποκαλυπτική έρευνα, για να φωτιστεί η εξαφάνιση του άτυχου επιχειρηµατία Θεόδωρου Ταµπακίδη, που αποδείχτηκε ένα άγριο και καλοστηµένο έγκληµα. ∆ράστης και εγκέφαλος του σατανικού σχεδίου, η σύζυγός του µε την οποία βρισκόταν σε διάσταση. Την ώρα της σύλληψής της είχε ραντεβού µε την Αγγελική Νικολούλη, η οποία βοήθησε τους αστυνοµικούς να την πλησιάσουν, αφού η ίδια είχε κλειδαµπαρωθεί στο σπίτι της αδελφής της και δεν άνοιγε σε κανέναν.
Παγκόσµιο trend µε απίστευτα ρεκόρ τηλεθέασης
Τις τελευταίες βδοµάδες, η δηµοσιογράφος πρωταγωνιστεί στην καθηµερινότητά µας, µιας και ασχολείται µε την υπόθεση της Πάτρας που έχει συγκλονίσει το Πανελλήνιο και όχι µόνο. Οι αποκαλύψεις που φέρνει στο φως έχουν κάνει τον κόσµο να την εµπιστεύεται και να περιµένει να δώσει κάτι καινούριο, που θα φέρει φως στην υπόθεση. Το τεράστιο ενδιαφέρον των τηλεθεατών για την εκποµπή αποτυπώθηκε και στο Twitter, όπου τα tweets ανέβαιναν µε καταιγιστικό ρυθµό, φθάνοντας τις 40.000, ενώ το #FosStoTounel σκαρφάλωσε στην 1η θέση των παγκόσµιων trends. Η εκποµπή της, την Παρασκευή της 1ης Απριλίου, σάρωσε σε τηλεθέαση, αφού κάποια στιγµή «εκτοξεύτηκε» και στο 61,3%. Εξάλλου, ακόµα και από τις 3 Οκτωβρίου του 1995, όταν προβλήθηκε η πρώτη εκποµπή «Φως στο Τούνελ», η Αγγελική Νικολούλη ήξερε πολύ καλά πώς να κάνει τηλεόραση, αλλά κυρίως να ερευνά και σε πολλές περιπτώσεις να λύνει εκείνη τον γρίφο άλυτων υποθέσεων.
Τι δεν ξέρετε γι’ αυτήν
Λατρεύει να χαλαρώνει µε την παρέα της σε ουζερί και ήσυχα ταβερνάκια µε µουσική. Για 22 χρόνια (1987-2009) υπήρξε παντρεµένη µε τον αστυνοµικό Γιάννη Μουσούλη, που υπηρέτησε στην προσωπική φρουρά του Κωνσταντίνου Καραµανλή, ο οποίος υπήρξε κουµπάρος στον γάµο τους και βάφτισε τον γιο τους. Ο γιος τους είναι σκηνοθέτης και ζει µόνιµα στη Νέα Υόρκη.
∆εν ξανάφτιαξε τη ζωή της, ενώ σε πρόσφατη συνέντευξή της παραδέχτηκε ότι οι άντρες φοβούνται να την πλησιάσουν. «Τυγχάνει να είµαι µόνη, ναι. Πάντως το βλέπω µπροστά µου αυτό, υπάρχει ένας φόβος των αντρών όταν η γυναίκα έχει έναν δυναµισµό». Γεννηµένη στον Πύργο Ηλείας το 64’, από µαθήτρια ξεχώριζε στην ποίηση και ποιήµατά της δηµοσιεύτηκαν στις εφηµερίδες του Πύργου «Παρατηρητής» και «Ευθύνη». Ακολούθησαν οι εφηµερίδες «Γνώµη» και «Πελοπόννησος» της Πάτρας, όπου ασχολήθηκε µε όλα τα ρεπορτάζ και ιδιαίτερα µε το κοινωνικό και το αστυνοµικό. Της αρέσει να είναι περιποιηµένη και επιλέγει κυρίως το κλασικό ντύσιµο. Αγαπά το διάβασµα, την πεζοπορία και όταν της επιτρέπει ο χρόνος, τα ταξίδια. Της στοίχησε η απώλεια των δύο της ανιψιών. Του γιου του αδελφού της, τον οποίο έχασε από παιδικό καρκίνο και τον γιο της αδελφής της που τον έχασε σε ατύχηµα.
Ζει... επικίνδυνα
Το είπε και η ίδια ότι έχει δεχθεί απειλές για τη ζωή της, κάτι που έχει αναφέρει και στο βιβλίο της. «Έχω συνειδητοποιήσει πλέον πως πρέπει να ζω και µε τον κίνδυνο από τη στιγµή που επιλέγω τέτοιου είδους έρευνες. Έχω ταυτιστεί µ’ αυτόν και δεν µε επηρεάζει αρνητικά. Αυτό δεν σηµαίνει ότι δεν παίρνουµε οικογενειακώς τα µέτρα µας». Η Αγγελική Νικολούλη δεν έκρυψε το γεγονός ότι έχει δεχθεί απειλές λόγω της φύσης του επαγγέλµατός της, χωρίς όµως να την έχουν επηρεάσει ποτέ. Σε συνέντευξή της τον περασµένο Νοέµβριο στο Mega Stories του Mega, ανέφερε και συγκεκριµένα περιστατικά µε το παγιδευµένο αυτοκίνητο µε βόµβα έξω από το σπίτι της, την απειλή που δέχθηκε µε όπλο ενώ είχε τον µικρό της γιο αγκαλιά. «Αν είχα επηρεαστεί από αυτά, πολύ απλά θα είχα σταµατήσει να πηγαίνω κόντρα στον κίνδυνο και να κάνω µια δουλειά επικίνδυνη». Θεωρεί ότι « δεν υπάρχει τέλειο έγκληµα, υπάρχει ο τέλειος ερευνητής που θα δει τη λεπτοµέρεια εκείνη και θα µπει στο µυαλό του δράστη. Ξέρεις τι κάνω; Ζωντανεύω τις τελευταίες στιγµές του θύµατος και φροντίζω να δω την προσωπικότητά του και τις κινήσεις που θα έκανε», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο µύθος γύρω από το κόκκινο
Τι ισχύει τελικά µε το κόκκινο σακάκι της Αγγελικής Νικολούλη και σε ποιες συγκλονιστικές υποθέσεις το φόρεσε; Οι τηλεθεατές της εκποµπής «Φως στο Τούνελ» αλλά και οι... έµπειροι χρήστες του Twitter είναι πεπεισµένοι πως αν η Αγγελική Νικολούλη φορέσει κόκκινο χρώµα, γνωρίζει τον δολοφόνο της υπόθεσης που ερευνά στο επεισόδιο. Κάθε Παρασκευή που η δηµοσιογράφος, ερευνήτρια και συγγραφέας επιλέξει το κόκκινο χρώµα στην εµφάνισή της, στο Twitter στήνεται ένα διαδικτυακό πάρτι, προδιαθέτοντας το κοινό πως κάτι πολύ σηµαντικό θα αποκαλυφθεί.
Τι συµβαίνει όµως τελικά µε το κόκκινο χρώµα; Η Αγγελική Νικολούλη το φοράει επίτηδες για να δείξει στο κοινό ότι γνωρίζει περισσότερα από όσα λέει ή είναι απλά τυχαίο; Στο «Θάνατος µε χείλη κόκκινα» που κυκλοφόρησε το 2014, είχε γράψει στην περιγραφή µιας υπόθεσης που παρουσίαζε στο βιβλίο: «Φοράω το άνετο κόκκινο σακάκι και το σκούρο τζιν. Όταν ερευνώ µυστηριώδεις υποθέσεις σαν την αποψινή, προτιµώ το κόκκινο χρώµα, αν και δεν έχω ψάξει τόσα χρόνια το γιατί».
Τι απαντά όµως η ίδια για το κόκκινο σακάκι;
«Το διάβασα και εγώ και γέλασα! Φυσικά και δεν συµβαίνει αυτό. Η επιλογή των ρούχων µου έχει να κάνει περισσότερο µε τη διάθεσή µου. Η αλήθεια είναι ότι σε υποθέσεις µυστηρίου που απαιτούν δύσκολη έρευνα και ισορροπίες ακροβάτη, επιλέγω το κόκκινο. Με το µαύρο δεν τα πάνε καλά οι τηλεθεατές…»