Σίγουρα θα έχετε ακούσει ιστορίες σύμφωνα με τις οποίες ο μπαμπάς και η μαμά έχουν προαποφασίσει το μέλλον του παιδιού πολύ πριν αυτό ενηλικιωθεί. Αυτό είναι κάτι που κάποιες φορές «πιάνει». Τα παιδιά ακολουθούν τους δρόμους που έχουν χαράξει γι αυτά οι γονείς τους.
Υπάρχουν και οι άλλες περιπτώσεις, ωστόσο, που το παιδί, επαναστατεί, ακολουθεί τη φύση του και κάνει πράγματα δικά του τα οποία δεν αποκλείεται να το φέρουν σε απόλυτη κόντρα με τα θέλω των γονιών.
Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του Ρόμπερτ Τσαρλς Τζόσεφ Έντουαρντ Σαμπατίνι Γκουτσιόνε. Μεγάλο όνομα. Και ο κάτοχός του το ίδιο πίστευε και γι αυτό το «έκοψε» λιγουλάκι και το έκανε Μπόμπ Γκουτσιόνε. Σας λέει κάτι το όνομα; Πιθανότατα όχι. Σίγουρα, όμως, θα γνωρίζετε την πλέον επιτυχημένη επιχειρηματική του πρωτοβουλία η οποία τον έκανε γνωστό στα πέρατα του κόσμου.
Ο Γκουτσιόνε, βλέπετε, είναι ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε και εξέδωσε ένα από τα διασημότερα ανδρικά περιοδικά. Το Penthouse!
Όποιος πει πως πέρασε από κάποιο περίπτερο και δεν έριξε μια κλεφτή ματιά στο πάντα αισθησιακό εξώφυλλό του ή δεν το αγόρασε έστω και μια φορά, πιθανότατα θα λέει ψέμματα.
Στις σελίδες του Penthouse, που για πάρα πολλά χρόνια ήταν το αντίπαλο δέος για το Playboy φιλοξενήθηκαν πολλές… ανδρικές φαντασιώσεις.
Η μοίρα για κάποιους ανθρώπους εκτός από προδιαγεγραμμένη είναι και σκληρή και έτσι μπορεί από εκεί που βρίσκεσαι στην κορυφή και νιώθει άτρωτος να προσγειωθείς απότομα στον πάτο και να μην ξέρεις πως να ξεφύγεις από τα απανωτά χτυπήματα.
Ποιος ήταν ο Μπομπ Γκουτσιόνε
Στις 17 Δεκεμβρίου του 1930 στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης γεννιέται ένα μικρό αγοράκι. Οι γονείς του δίνουν όλο αυτό το… πολύπλοκο όνομα που αναφέρθηκε νωρίτερα. Πρόκειται για μια μεσοαστική οικογένεια της αμερικάνικης μητρόπολης. Δεν είχαν πολλά λεφτά, αλλά δεν πεινούσαν, κιόλας. Ο μπαμπάς λογιστής. Η μητέρα νοικοκυρά.
Οικογένεια με ρίζες στη Σικελία. Πιστοί Καθολικοί όλοι τους ήθελαν ένα και μοναδικό πράγμα. Ο γιος τους να ακολουθήσει το δρόμο του Θεού και να γίνει ιερέας. Ο μικρός δεν έδειχνε κανένα ενδιαφέρον σε αυτή την προοπτική αλλά δεν ήθελε να χαλάσει το χατήρι των γονιών του και έτσι βρέθηκε να σπουδάζει σε ιερατική σχολή.
Αυτό δεν κράτησε για πολύ, όμως. Σταμάτησε τη σχολή γρήγορα και στράφηκε σε άλλα πράγματα. Πρώτη του απόπειρα ήταν να γίνει… ζωγράφος. Ένας επιπόλαιος νεανικός γάμος (μόλις στα 18 του) και ένα παιδί που ήρθε, του ανέτρεψαν τα σχέδια.
Βαρέθηκε γρήγορα και τον γάμο και αποφάσισε να επιστρέψει στην αγάπη του για τη ζωγραφική. Εγκαταλείπει τους πάντες και τα πάντα και φεύγει για την Ιταλία προκειμένου να σπουδάσει ζωγραφική. Από την Ιταλία φεύγει και πάει στο Μαρόκο. Εκεί συναντάει την τραγουδίστρια Μάριελ Χάντσον με την οποία παντρεύονται το 1960 και μαζί αποκτούν τέσσερα παιδιά! Η οικογενειακή ζωή σκληρή, ωστόσο, αναγκάζει τον Μπομπ να εγκαταλείψει και πάλι την ζωγραφική για να κάνει διάφορες δουλειές του ποδαριού όπως υπάλληλος σε μια αλυσίδα πλυντηρίων!
Για έναν άνθρωπο σαν τον Γκουτσιόνε, ωστόσο, αυτή η ζωή ήταν κάτι σαν φυλακή. Το 1964 χωρίζει και γνωρίζει τη γυναίκα που στη συνέχεια θα αποκαλεί ως «μούσα» του!
Η δημιουργία του Penthouse που αποτελούσε το αντίπαλο δέος του Playboy
Ανήσυχο πνεύμα ο Γκουτσιόνε προσπαθεί να βρει αυτό το κάτι που θα τον κάνει να ξεχωρίσει. Αυτό που έψαχνε, τελικά, το βρήκε μια ημέρα κοιτάζοντας το Playboy. Βρισκόμαστε, πλέον, στο μακρινό 1965 και είναι η εποχή που τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού υπάρχει η απελευθέρωση των ερωτικών επιθυμιών. Μια σεξουαλική επανάσταση.
Ο Γκουτσιόνε αποφασίζει να εκδόσει ένα περιοδικό το οποίο θα είναι σαν το Playboy αλλά δεν θα είναι... Playboy.
Εκδίδει το Penthouse το οποίο είναι πολύ πιο τολμηρό και σαφώς λιγότερο… κουλτουριάρικο από το Playboy. Στόχος του ήταν αφενός να εξάπτει τη φαντασίωση πολύ πιο εύκολα και αφετέρου να «χτυπήσει» το target group του μέσου αναγνώστη που ούτε μορφωμένος είναι, ούτε ψάχνει να διαβάσει αναλύσεις περί… σεξουαλικότητας.
Και το πετυχαίνει απόλυτα. Μέχρι το Φθινόπωρο του 1969 το Penthouse εκδιδόταν και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού και είχε αποκτήσει φανατικούς θαυμαστές αλλά και φανατικούς εχθρούς.
Στην αρχή (επειδή δεν υπήρχαν λεφτά) ο ίδιος ο Γκουτσιόνε έκανε τις φωτογραφίσει των νεαρών κοριτσιών και όπως έλεγε ο ίδιος είχε επιλέξει τη «ματιά του ηδονοβλέψια» ως τεχνική. Οι φωτογραφίες, δηλαδή, δεν ήταν στημένες αλλά τα κορίτσια κοιτούσαν αλλού ή έκαναν άλλα πράγματα την ώρα που εκείνος τα φωτογράφιζε.
Ήταν το πρώτο περιοδικό που δημοσιεύει φωτογραφίες όπου φαίνονται τα γυναικεία γεννητικά όργανα και οι τρίχες που τα περιέβαλαν κάτι απαράδεκτο για εκείνη την εποχή. Ακολουθούν οι απεικονίσεις της σεξουαλικής πράξης χωρίς, ωστόσο, να φαίνεται η διείσδυση. Ήταν επίσης το πρώτο περιοδικό που χρόνια αργότερα έδειξε και το πέος σε πλήρη στύση.
Παράλληλα, μέσα από τις φωτογραφήσεις έστελνε και πολιτικά ή κοινωνικά μηνύματα. Έκανε το Penthouse «το περιοδικό για το σεξ, την πολιτική και τη διαμαρτυρία» και κατάφερε έτσι να εξοργίζει τόσο τους συντηρητικούς κύκλους όσο και τις φεμινίστριες που του καταλόγιζαν πως χρησιμοποιεί τις γυναίκες ως αντικείμενα για να πετύχει τις πολιτικές του στοχεύσεις.
Η απόλυτη επιτυχία έρχεται όταν το περιοδικό δημοσιεύει τις περίφημες γυμνές φωτογραφίες της Μαντόνα από την εποχή που ήταν χορεύτρια.
Η άνοδος στην κορυφή και η απότομη πτώση
Το περιοδικό γνωρίζει μια τεράστια επιτυχία. Οι πωλήσεις του ξεπερνούν τα 5 εκατ. τεύχη με τα έσοδα να υπολογίζονται στα 6 δισ. δολάρια! Το 1982 ο Γκουτσιόνε μπαίνει στη λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους στις ΗΠΑ με περιουσία που έφτανε τα 400 εκατ. δολάρια!
Ο Γκουτσιόνε κάνει τη μεγάλη ζωή αλλά χωρίς τις… ακρότητες του Χιου Χέφνερ. Εκείνος προτιμά να επενδύει τα λεφτά του σε χλιδάτα σπίτια και αγορές έργων μεγάλων ζωγράφων (δεν ξέχασε ποτέ τη μεγάλη του αγάπη) όπως ο Πικάσο, ο Ελ Γκρέκο, ο Νταλί και άλλοι.
Και κάπου εκεί αρχίζουν τα επιχειρηματικά λάθη. Ανοίγει τουλάχιστον τέσσερα ακόμα περιοδικά ποικίλης ύλης αλλά κανένα δεν «πιάνει» όσο αυτός θα ήθελε. Επιπλέον θέλει να εμπλακεί και στον κινηματογράφο. Ως παραγωγός συμμετέχει στην αισθησιακή ταινία «Καλιγούλας» με σκηνοθέτη τον… μετρ του είδους Τίντο Μπρας. Επενδύει 17 εκατ. δολάρια αλλά η ταινία «πατώνει» εισπρακτικά (σαν βιντεοκασέτα άφησε εποχή) αφού δέχθηκε τεράστιο πόλεμο από τους συντηρητικούς κύκλους των ΗΠΑ.
Και μετά, το ένα επιχειρηματικό λάθος διαδεχόταν το άλλο. Η αυτοκρατορία του, ωστόσο, άρχισε να γκρεμίζεται με τη στροφή του κοινού αρχικά στο βίντεο και στη συνέχεια στο internet όπου πλέον ο καθένας μπορούσε να βρει άφθονο πορνογραφικό υλικό και μάλιστα τσάμπα.
Στην κατάρρευση βοήθησε και η «σταυροφορία» που ξεκίνησε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ρόναλντ Ρίγκαν κατά των «ανήθικων περιοδικών» αλλά και γενικότερα στη ραγδαία αναπτυσσόμενη βιομηχανία του πορνό. Ο αμερικανός πρόεδρος, μάλιστα, αναφέρθηκε ονομαστικά σε ανθρώπους όπως ο Χέφνερ ή ο Γκουτσιόνε χαρακτηρίζοντας τους «διαφθορείς». Ο επιχειρηματίας αντέδρασε και ξεκίνησε αγώνα μέσα από τα περιοδικά του κατά του Ρίγκαν αλλά, πλέον, η κατηφόρα δεν είχε επιστροφή για το δημιούργημα του Γκουτσιόνε.
Το 2003 κήρυξε πτώχευση και αναγκάστηκε να εκποιήσει το σύνολο της περιουσίας του, που περιελάμβανε και τη σπουδαία συλλογή έργων τέχνης που είχε δημιουργήσει.
Επτά χρόνια αργότερα και δύο μήνες πριν κλείσει τα 80 του χρόνια ο Μπομπ Γκουτσιόνε, έφυγε από τη ζωή χτυπημένος από καρκίνο.
Το Penthouse εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να εκδίδεται, με την κυκλοφορία του, ωστόσο, να ξεπερνά μετά βίας τα 100.000 τεύχη μηνιαίως...
Πηγή: newsbeast.gr