
Για δεύτερη ημέρα συνεχίζουν να καίνε οι φωτιές που προκλήθηκαν στα δύο πλοία, το εμπορικό Solong και το δεξαμενόπλοιο Stena Immaculate, που συγκρούστηκαν στη Βόρεια Θάλασσα χθες, Δευτέρα.
Παράλληλα σε πλήρη εξέλιξη είναι οι έρευνες για το πώς το μήκους 140 μέτρων Solong έπεσε πάνω στο δεξαμενόπλοιο που μετέφερε καύσιμα αεροσκαφών για λογαριασμό της αμερικανικής κυβέρνησης έχοντας αποπλεύσει από το λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων.
Αυτό που προβληματίζει είναι το γεγονός ότι το υπό πορτογαλική σημαία εμπορικό πλοίο που μετέφερε τουλάχιστον 15 κοντέινερ με κυανιούχο νάτριο, μια τοξική ουσία που μπορεί δυνητικά να προκαλέσει και τον θάνατο, έπεσε πάνω στο μεγαλύτερο του δεξαμενόπλοιο χωρίς να μειώσει καθόλου την ταχύτητα του.
Βίντεο από τις καταγραφές της ιστοσελίδας MarrineTraffic δείχνουν το Solong να κινείται με ταχύτητα 16 κόμβων σε όλο το μήκος της διαδρομής του μέχρι τη στιγμή που καρφώθηκε στο Stena Immaculate, χωρίς σε καμία στιγμή να μειώσει την ταχύτητά του.
Μολονότι το στοιχείο αυτό «φούντωσε» το ενδεχόμενο πίσω από τη σύγκρουση να υπάρχει κάποιου είδους δολιοφθορά - με τα πιο ακραία σενάρια να μιλούν ακόμα και για χακάρισμα του Solong - δύο αξιωματικοί των λιμενικών αρχών ασφαλείας είπαν στο Reuters πως δεν υπάρχει κάποια ένδειξη κακόβουλης ενέργειας ή κάποιου άλλου παράγοντα που να συνέβαλε στη σύγκρουση των δύο πλοίων.
Την άποψη αυτή συμμερίζεται και ο καθηγητής Ναυτικής Ιστορίας, Σαλ Μερκολιάνο, ο οποίος σε ανάλυσή του περιγράφει ότι το Solong έκανε πολύ συχνά την ίδια διαδρομή με την ίδια ή παρόμοια ταχύτητα.
Κατά την ανάλυσή του το πλήρωμα του Solong έδειξε υπερβολική εμπιστοσύνη στο αυτόματο σύστημα πλοήγησης, χωρίς να αποκλείεται να ήταν μόνο ένα άτομο στη γέφυρα.
Στα δύο πλοία επέβαιναν συνολικά 37 άτομα - 23 στο τάνκερ και 14 στο εμπορικό πλοίο - από τα οποία τα 36 έχουν διασωθεί και ένα αγνοείται. Από τους 36 διασωθέντες μόνο ένα άτομο, όπως αναφέρει το Sky News, χρειάστηκε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο.
Η μεγάλη αγωνία τώρα αφορά το ενδεχόμενο οικολογικής καταστροφής καθώς τόσο το κυανιούχο νάτριο που μετέφερε το Solong όσο και τα 220.000 βαρέλια καυσίμων για τζετ που μετέφερε το Stena Immaculate είναι εξαιρετικά επικίνδυνα και τοξικά για τη θαλάσσια ζωή.
Η εταιρεία Crowley που διαχειρίζεται το τάνκερ μέχρι στιγμής έχει ανακοινώσει ότι τουλάχιστον μια από τις 16 δεξαμενές υπέστη ρήξη χωρίς να μπορεί να διευκρινίσει πόση ποσότητα καυσίμων έχει πέσει στη θάλασσα.
Πηγή: protothema