Ακριβά στοιχίζει, όπως φαίνεται, στην Boeing το πρόσφατο σερί ατυχών περιστατικών, ορισμένα εκ των οποίων λίγο έλειψε να αποβούν μοιραία.
Πέρα από το πλήγμα που δέχθηκε η εμπιστοσύνη προς την Boeing, o αμερικανικός κατασκευαστής αεροσκαφών έχει ήδη δαπανήσει μεγάλα ποσά λόγω της καθήλωσης επί εβδομάδες δεκάδων αεροπλάνων 737 Max 9 μετά την αποκόλληση πόρτας κατά τη διάρκεια πτήσης της Alaska Airlines τον Ιανουάριο.
Όπως αποκάλυψε η συγκεκριμένη αεροπορική εταιρία, η Boeing της κατέβαλε το περασμένο τρίμηνο αποζημίωση περίπου 160 εκατ. δολαρίων για διαφυγόντα κέρδη και πρόσθετα έξοδα. Σε ανακοίνωσή της η Alaska Airlines ανέφερε ότι αναμένονται περαιτέρω αποζημιώσεις, αλλά οι λεπτομέρειες είναι εμπιστευτικές.
Αποζημιώσεις από τη Boeing και σε άλλες εταιρείες;
Δεν αποκλείεται η Boeing να υποχρεωθεί να αποζημιώσει και άλλες εταιρίες. Εκτός από την Alaska Airlines αναγκάστηκε μεταξύ άλλων και η μεγάλη αμερικανική αεροπορική εταιρεία United να καθηλώσει πολλά αεροσκάφη της στο έδαφος μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου.
Είχε προηγηθεί το τρομακτικό περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου, όταν λίγο μετά την απογείωση της πτήσης 1282 της Alaska Airlines αποκολλήθηκε τμήμα της ατράκτου ενός σχεδόν ολοκαίνουργιου Boeing 737 Max 9 στη σειρά 26 των καθισμάτων με αποτέλεσμα να επιστρέψει το αεροσκάφος με τους πάνω από 170 πανικόβλητους επιβαίνοντες εσπευσμένα στο αεροδρόμιο του Πόρτλαντ. Ευτυχώς οι δύο θέσεις δίπλα στην τρύπα που άνοιξε ήταν κενές και το Boeing πετούσε εκείνη την ώρα σε σχετικά χαμηλό υψόμετρο.
Όπως απέδειξε η μέχρι τώρα έρευνα της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ, έλειπαν τέσσερα μπουλόνια, που προορίζονταν να κλειδώσουν την πόρτα στην άτρακτο.
Τρύπα και σε Boeing της United
Το αποκολληθέν τμήμα της ατράκτου ήταν το αποκορύφωμα μιας σειράς πρόσφατων ατυχιών στη Boeing. Τον περασμένο μήνα ένα Boeing της United Boeing προσγειώθηκε με μια τρύπα στην εξωτερική του επένδυση, ενώ το 737 Max απέτυχε σε δεκάδες τεστ ασφαλείας.
Λόγω των μεγάλων προβλημάτων στην παραγωγή, οι αρμόδιες αμερικανικές εποπτικές Αρχές αυστηροποίησαν τους ελέγχους στα αεροσκάφη της Boeing, κάτι που τής κοστίζει επίσης σε χρόνο και χρήμα. Η Boeing δέχεται αυξημένη πίεση να βελτιώσει τους ποιοτικούς ελέγχους μετά το περιστατικό, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλός της, Ντέιβ Καλχούν, ανακοίνωσε πρόσφατα την αποχώρησή του.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι πιλότοι μιας πτήσης της United Airlines τον Μάρτιο ανέφεραν πιθανά τεχνικά προβλήματα. Πριν το Boeing 737 Max τους γλιστρήσει έξω από τον διάδρομο μετά την προσγείωση στο αεροδρόμιο του Χιούστον, τα φρένα φαινόταν να είναι λιγότερο αποτελεσματικά απ’ ό,τι συνήθως, ενώ το αεροσκάφος και τα πεντάλ των φρένων έτρεμαν έντονα πριν συμβεί το περιστατικό. Το αεροσκάφος υπέστη σοβαρές ζημιές, το αριστερό βασικό σύστημα προσγείωσης έσπασε, αλλά ευτυχώς ουδείς τραυματίστηκε. Μέχρι στιγμής δεν έχουν διευκρινιστεί τα αίτια του ατυχήματος.
Πηγή: iefimerida.gr