Το Σχήμα του Νερού ήταν ο μεγάλος νικητής των φετινών Όσκαρ καθώς κατέκτησε τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας με τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο στην 90η τελετή απονομής που ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 7 το πρωί (ώρα Ελλάδος) στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες. Στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες επικράτησαν τα φαβορί καθώς το Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου πήγε στον Γκάρι Όλντμαν για την ερμηνεία του ως Ουίνστον Τσόρτσιλ στην ταινία Darkest Hour ενώ η Φράνσις ΜακΝτόρτμαντ πήρε το Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι.
Η έναρξη του Τζίμι Κίμελ
Παρουσιαστής για δεύτερη συνεχή χρονιά είναι ο Τζίμι Κίμελ, ο οποίος κατά την εναρκτήρια ομιλία του, τόνισε προς τους υποψήφιους νικητές να είναι όσο πιο σύντομοι μπορούν στους λόγους τους και όποιος κάνει τον λιγότερο χρόνο στη σκηνή, θα πάρει δώρο ένα τζετ σκι! Την ίδαι ώρα πίσω του η Έλεν Μίρεν παρουσίαζε το τζετ σκι...
«Είναι μεγάλη μου τιμή να βρίσκομαι ξανά ανάμεσα σε τόσες ταλαντούχες γυναίκες και τόσο ταλαντούχους άνδρες» τόνισε ο Αμερικανός παρουσιαστής, ενώ αναφερόμενος στην περσινή γκάφα όπου το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας αρχικά δόθηκε στο La la land, ενώ είχε κερδίσει το Moonlight, είπε αστειευόμενος: «Φέτος, αν ακούσετε το όνομά σας, μη σηκωθείτε αμέσως, δώστε μας λίγο χρόνο να σιγουρευτούμε...». Ακόμη, αναφέρθηκε στον Χάρβεϊ Γουάινστιν που διαγράφηκε από την Ακαδημία («μόνο άλλο ένα μέλος της Ακαδημίας είχε την ίδια ποινή, επειδή... έδινε τα screeners του»), ενώ προέτρεψε το Χόλιγουντ να αντιμετωπίσει τη σεξουαλική παρενόχληση, ώστε «οι γυναίκες να έχουν ν' ασχοληθούν μ' αυτήν μόνο... σ' όλα τα υπόλοιπα πεδία της ζωής, σ' όλο τον υπόλοιπο κόσμο». Όπως είπε, χαριτολογώντας, «ο Όσκαρ είναι ένας πολύ σεβαστός άνδρας στο Χόλιγουντ, δείτε τον. Κρατά τα χέρια του εκεί που τα βλέπετε, δεν λέει ποτέ άσχημες κουβέντες και κυρίως δείτε το πέος του».
Τα Όσκαρ Β΄ Ανδρικού και Γυναικείου Ρόλου
Το πρώτο σημαντικό βραβείο της βραδιάς, αυτό του Β' Ανδρικού Ρόλου, κέρδισε ένα εκ των φαβορί, ο Σαμ Ρόκγουελ, για την ταινία «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι». Το βραβείο παρουσίασε η η περσινή νικήτρια του Β' Γυναικείου Ρόλου Βαιόλα Ντέιβις. Οι υπόλοιποι υποψήφιοι για το βραβείο ήταν οι Γουίλιαμ Νταφό, Γούντι Χάρελσον, Ρίτσαρντ Τζένκινς και Κρίστοφερ Πλάμερ.
Στον ευχαριστήριο λόγο του ο Ρόκγουελ αναφέρθηκε στους γονείς του που του μετέφεραν την αγάπη τους για το σινεμά, ευχαρίστησε τους συνυποψήφιούς του αλλά και τους συμπρωταγωνιστές του, τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και τον Γούντι Χάρελσον, που «είναι οι ήρωες του», τον σκηνοθέτη της ταινίας Μάρτιν ΜακΝτόνα που δεν «θα ήταν εκεί χωρίς αυτόν», και... όποιον έχει κοιτάξει ποτέ οποιαδήποτε διαφημιστική πινακίδα.
Το αντίστοιχο γυναικείο βραβείο, αυτό του Β' Γυναικείου Ρόλου απονεμήθηκε στην Άλισον Τζένεϊ, για την ταινία «I, Tonya».
Η 59χρονη ηθοποιός χρειάστηκε να παίξει σε πάνω από 100 ταινίες προτού προταθεί για πρώτη φορά στην καριέρα της για το χρυσό αγαλματίδιο. «Τα έκανα όλα μόνη μου», αστειεύτηκε η Άλισον Τζένεϊ και ευχαρίστησε τις συνυποψήφιες της, την «οικογένεια της ταινίας», όλους τους συνεργάτες της και την Τζόαν Γούντγουορντ που της έδωσε κουράγιο παλιότερα για να κυνηγήσει μια καριέρα στην υποκριτική.
Συνυποψήφιες ήταν οι Μαίρη Τζ. Μπλάιτζ (Mudbound), Λέσλεϊ Μάνβιλ (Phantom Thread), Λόρι Μέτκλαφ (Lady Bird) και Οκτάβια Σπένσερ (The Shape of Water).
Το Όσκαρ Σκηνοθεσίας
Το τρίτο μεγαλύτερο βραβείο της βραδιάς, αυτό του Όσκαρ Σκηνοθεσίας πήγε στον Μεξικανό Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο για τη «Μορφή του Νερού». Ο Ντελ Τόρο ήταν το μεγάλο φαβορί επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τον χαρακτήρα της φετινής απονομής που δεν έχει μεγάλες εκπλήξεις.
«Είμαι μετανάστης, σαν τον Αλεχάντρο, τον Γκαέλ, τη Σάλμα και τα τελευταία 25 χρόνια ζω σ' ένα κόσμο που είναι παντού. Νομίζω το ωραιότερο πράγμα είναι να σβήνουμε τα όρια. Το 2014 είχα μια τρελή ιδέα για έναν αμφίβιο θεό και μία μουγκή γυναίκα και κάποιοι πίστεψαν ότι αυτή η ταινία ήταν σίγουρο στοίχημα. Ευχαριστώ τους φίλους και την οικογένειά μου», είπε ο Ντελ Τόρο παραλαμβάνοντας το βραβείο.
Σημειώνεται ότι για τη Μορφή του Νερού, ο 54χρονος δημιουργός κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και Bafta σκηνοθεσίας, ενώ τον τίμησε επίσης το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών. Με το βραβείο αυτό γίνεται ο τρίτος Μεξικανός από το 2014 που παίρνει στο σπίτι του το χρυσό αγαλματάκι, μετά τους Αλφόνσο Κουαρόν (Gravity) και Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου (Birdman, Η Επιστροφή).
Τα υπόλοιπα Όσκαρ
Το Όσκαρ για μακιγιάζ και μαλλιά κέρδισε το «Darkest Hour».
Στον Μαρκ Μπρίτζες για την «Αόρατη Κλωστή» κατέληξε το Όσκαρ Κοστουμιών.
Το απίστευτο «Icarus» που διαπραγματεύεται το ντόπινγκ κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Το «Icarus» αναφέρεται στο μεγάλο σκάνδαλο ντοπαρίσματος της Ρωσικής ολυμπιακής ομάδας. Συγκινημένοι οι δημιουργοί δήλωσαν πως ελπίζουν το ντοκιμαντέρ να «δώσει έναυσμα όχι μόνο για μια καλύτερη γνώση της πραγματικότητας στη Ρωσία, αλλά και της αλήθειας σ' όλο τον κόσμο».
Στην ίδια κατηγορία υποψήφια ήταν επίσης το Abacus: Small Enough to Jail του Στιβ Τζέιμς, το Last Men in Aleppo των Φεράς Φαγιάντ και Στιν Γιοχάνεσεν, το Strong Island του Γιανς Φορντ (παραγωγή του Netflix) καθώς και το Πρόσωπα & Ιστορίες της 89χρονης Γαλλίδας κινηματογραφίστριας Ανιές Βαρντά και του καλλιτέχνη δρόμου JR.
Η «Δουνκέρκη» κέρδισε το Όσκαρ για Μοντάζ Ήχου, όπως και του Μιξάζ Ήχου.
Στο μεταξύ, πραγματικά οι νικητές δίνουν ρεσιτάλ σύντομων λόγων!
Το Όσκαρ Σκηνικών πηγαίνει στην «Μορφή του Νερού».
Στην «Φανταστική Γυναίκα» από τη Χιλή το βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας με πρωταγωνίστρια την τρανσέξουαλ Ντανιέλα Βέγκα.
Όσκαρ και για τον Κόμπε Μπράιαντ! Φυσικά για το «Dear Basketball» στην κατηγορία Animation Μικρού Μήκους.
Στο απόλυτο φαβορί «Coco» το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων. H ταινία πήρε και το Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού με το τραγούδι Remember Me.
Το βραβείο Οπτικών Εφέ κατέληξε στο «Blade Runner 2049».
Τρίτο Όσκαρ για τη «Δουνκέρκη», η οποία κέρδισε και αυτό του Μοντάζ.
Το «Heaven is a Traffic Jam on the 405» πήρε το Όσκαρ Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους.
Για ακόμη μία φορά πάντως ο Τζίμι Κίμελ έφερε τα πάνω κάτω στην τελετή! Πέρυσι είχε φέρει μέσα στο Dolby Theatre ένα γκρουπ τουριστών, ενώ φέτος εισέβαλε σε διπλανό κινηματογράφο, όπου ανυποψίαστοι σινεφίλ παρακολουθούσαν ταινία και μαζί με τον Μαρκ Χάμιλ, τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και την Λουπίτα Νιόνγκο μπήκαν στην αίθουσα και μοίρασαν φαγώσιμα, κάνοντας σύνδεση με το Dolby Theatre!
Μετά την επίσκεψη, μάλιστα, έβγαλαν και μια selfie προσπαθώντας να μιμηθούν την ιστορική selfie της Έλεν ΝτεΤζενέρις.
Το Silent Child κέρδισε το Όσκαρ της Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους. Εντύπωση μάλιστα προκάλεσε το γεγονός ότι η Ρέτσελ Σέντον που παρέλαβε το βραβείο μιλώντας, μετέφραζε παράλληλα στη νοηματική γλώσσα. Να θυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη ταινία αφορούσε σε ένα ένα κουφό παιδί.
Tο Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου πήγε στο Call me by your name του Τζέιμς Έιβορι, που γίνεται έτσι ο γηραιότερος νικητής Όσκαρ, σε ηλικία 90 ετών!
Η πρώτη έκπληξη της βραδιάς έγινε με το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, το οποίο κατέληξε στον Τζόρνταν Πιλ για το «Get Out». Στην συγκεκριμένη κατηγορία φαβορί ήταν το «Η Μορφή του Νερού» και το «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι».
Το Όσκαρ Διεύθυνσης Φωτογραφίας πήρε ο Ρότζερ Ντίκινς για το «Blade Runner 2049»! Ο Ντίκινς κέρδισε το πολυπόθητο αγαλματάκι μετά από 13 υποψηφιότητες!
Πηγή: protothema.gr