ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Πασίγνωστη αυτοκινητοβιομηχανία αρχίζει απολύσεις και εντός ΕΕ

Αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και πτωτικές πωλήσεις, παίρνοντας αποφάσεις

Η Ford ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να περικόψει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη έως το 2027, λόγω της πτώσης των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και του εντεινόμενου ανταγωνισμού από τα φθηνότερα κινέζικα ηλεκτρικά μοντέλα.

Η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία, αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και πτωτικές πωλήσεις στα EV και γι αυτό θα περικόψει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, αναφέρει το Reuters.

Αποφάσισε να μειώσει το εργατικό της δυναμικό κατά 4.000 στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι το τέλος του 2027, επικαλούμενη την οικονομική κρίση, την πίεση από τον αυξημένο ανταγωνισμό και τις ασθενέστερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η αυτοκινητοβιομηχανία που έχει μεγάλη δραστηριότητα και στην Ευρώπη δήλωσε ότι οι περισσότερες από τις περικοπές θέσεων εργασίας θα πραγματοποιηθούν στη Γερμανία και πως θα υπάρξει πρώτα συνεννόηση με τους εκπροσώπους των εργαζομένων.

Από το σύνολο των απολύσεων, 2.900 θέσεις εργασίας θα χαθούν στη Γερμανία, 800 στη Βρετανία και 300 σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ford έχει 28.000 υπαλλήλους στην Ευρώπη και 174.000 παγκοσμίως.

Από το σύνολο των απολύσεων, 2.900 θέσεις εργασίας θα χαθούν στη Γερμανία, 800 στη Βρετανία και 300 σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

«Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναστάτωσης καθώς στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση», ανέφερε η εταιρεία. «Ο μετασχηματισμός είναι ιδιαίτερα έντονος στην Ευρώπη όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν σημαντικά ανταγωνιστικά και οικονομικά προβλήματα, ενώ αντιμετωπίζουν επίσης μια λανθασμένη ευθυγράμμιση μεταξύ των κανονισμών για το CO2 και της ζήτησης των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα».

Ευρώπη και ηλεκτρικά οχήματα

Στην Ευρώπη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να πουλήσουν αρκετά ηλεκτρικά οχήματα για να τηρήσουν τα νέα, χαμηλότερα όρια για τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του στόλου τους που θα ισχύουν το 2025 και να αντιμετωπίσουν τον πιο μακροπρόθεσμο στόχο της ΕΕ για το 2035, που καθορίζει μείωση των εκπομπών CO2 στο μηδέν και επομένως την κατάργηση περισσότερων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων υστερούν καθώς οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν τις παρενέργειες από τον πληθωρισμό έχουν αναστείλει πολλές δαπάνες, μεταξύ των οποίων είναι και η αγορά των αυτοκινήτων. Επίσης, ένα ακόμη σοβαρό πλήγμα στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι και η ξαφνική απόφαση της Γερμανίας να διακόψει τις κρατικές επιδοτήσεις στα EV τον Δεκέμβριο του 2023. Έτσι η ευρωπαϊκή αγορά των EV έχασε τον πιο βασικό πόλο της καθώς η γερμανική αγορά των αυτοκινήτων είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 5,8% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους σε μια συνολική συρρικνούμενη αγορά αυτοκινήτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν επίσης αυξανόμενο ανταγωνισμό από ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής τα οποία είναι φθηνότερα.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μειώσει επίσης τον χρόνο εργασίας για τους εργαζόμενους στο εργοστάσιό της στην Κολωνία της Γερμανίας όπου κατασκευάζει τα ηλεκτρικά οχήματα Capri και Explorer.

Μειώθηκαν οι πωλήσεις

Οι πωλήσεις της Ford μειώθηκαν κατά 15,3% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας συρρικνώθηκε στο 3% από 3,5% Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Dearborn, Michigan, είδε τα καθαρά κέρδη της εταιρείας να μειώνονται κατά 26% στα 892 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο, καθώς χρειάστηκε 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε λογιστικές επιβαρύνσεις για τη διαγραφή περιουσιακών στοιχείων για ένα ακυρωμένο πρόγραμμα ηλεκτρικών SUV. Η εταιρεία ανέφερε ότι επιβαρύνθηκε με υψηλότερη εγγύηση και άλλα κόστη.

Η Ford είναι μια καθιερωμένη μάρκα στην Ευρώπη και τον επόμενο χρόνο θα γιορτάσει την 100η επέτειο από την επιχειρηματική της δραστηριότητα στη Γερμανία. Το κύριο εργοστάσιό της στην Κολωνία ξεκίνησε την παραγωγή το 1931 στα εγκαινια παρευρέθηκαν ο Χένρι Φορντ και ο τότε δήμαρχος Κόνραντ Αντενάουερ, μετέπειτα καγκελάριος της Γερμανίας.

Η Ford δεν είναι η μόνη που αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες. Η Volkswagen δήλωσε ότι σκέφτεται να κλείσει έως και τρία από τα γερμανικά εργοστάσιά της, σύμφωνα με τον επικεφαλής εκπρόσωπο των εργαζομένων της. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ζήτησε αναθεώρηση των χαμηλότερων ορίων C02 που έχουν προγραμματιστεί για τα επόμενα χρόνια, αναφέρει το Reuters.

Η επιστολή στελέχους

Η Ford είπε ότι ο αντιπρόεδρος της εταιρείας και οικονομικός διευθυντής John Lawler είχε γράψει μια επιστολή στη γερμανική κυβέρνηση επαναλαμβάνοντας τη δέσμευση της Ford στους κλιματικούς στόχους και την προέτρεπε να δράσει άμεσα για τη βελτίωση των συνθηκών της αγοράς και τη διασφάλιση της μελλοντικής επιτυχίας του κλάδου.

«Αυτό που μας λείπει στην Ευρώπη και τη Γερμανία είναι ένα αναμφισβήτητο, σαφές πρόγραμμα πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, όπως οι δημόσιες επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης, τα ουσιαστικά κίνητρα για να βοηθήσουμε τους καταναλωτές να κάνουν στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας κόστους για τους κατασκευαστές και η μεγαλύτερη ευελιξία στην επίτευξη των στόχων συμμόρφωσης με το CO2», είπε ο Lawler.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση

X