ΚΥΠΕ
Θα διερευνηθεί το χθεσινό περιστατικό σε σχολείο, είπε ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου, ερωτηθείς για τον σχολικό εκφοβισμό και συγκεκριμένα για το περιστατικό μεταξύ ανήλικων μαθητών, καθώς και ποια είναι τα βήματα, οι στόχοι, έτσι ώστε να μηδενιστούν αυτά τα περιστατικά στα σχολεία.
«Ναι, υπάρχουν περιστατικά και εκφοβισμού και μακάρι να ήταν μόνο εκφοβισμού. Υπάρχουν και περιστατικά βίαιης συμπεριφοράς. Αντιμετωπίζονται επί τόπου, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους και αυτό που λέτε, όπως και άλλα περιστατικά που σημειώθηκαν και την προηγούμενη σχολική χρονιά, αμέσως με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Το θέμα είναι ότι προσπαθούμε να κάνουμε μια αποτελεσματικότερη παρέμβαση και σε επίπεδο πρόληψης», πρόσθεσε.
Όπως ανέφερε, ειδικά για τον εκφοβισμό, για το μπούλινγκ, γίνονται και επιμορφωτικά σεμινάρια.
«Ήδη έγινε ένα την περασμένη χρονιά σε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς. Για να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι, να ξέρουν πώς θα αντιμετωπίσουν αυτά τα φαινόμενα και πώς θα βοηθούν και όσα παιδιά δυστυχώς καταλήγουν να είναι θύματα τέτοιων ανεπίτρεπτων συμπεριφορών», σημείωσε.
Ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι ο σχεδιασμός είναι ότι από τούδε και στο εξής, θα οργανώσουμε τους υπεύθυνους τμήματος.
«Ως γνωστό, σε κάθε τάξη, σε όλη την Κύπρο είτε σε Μέση Εκπαίδευση μέχρι τώρα είτε από τώρα και στα Δημοτικά, ορίζονται υπεύθυνοι τμήματος, που είναι οι αισθητήρες του σχολείου και του Υπουργείου μέσα στον μαθητικό πληθυσμό και που είναι οι πρώτοι άνθρωποι, οι οποίοι έχουν την απόλυτη όσο γίνεται γνώση της ζωής, της τάξης και των όποιων κινδύνων ή παρατυπιών. Οι υπεύθυνοι τμήματος, λοιπόν, θα επιμορφώνονται αναλόγως, θα εξοικειωθούν με τεχνικές και με προσεγγίσεις, με εργαλεία, τα οποία θα τους επιτρέψουν και να συντείνουν, να βοηθήσουν στην πρόληψη και την αποτροπή αλλά και να αντιμετωπίσουν κάποια κρούσματα που δυστυχώς πάντα μπορεί να υπάρχουν», συμπλήρωσε.
Σχολικοί Συνοδοί
Απαντώντας σε ερώτηση ότι σύμφωνα με πληροφορίες ένα από τα παιδιά που ενεπλάκησαν στο χθεσινό περιστατικό θα έπρεπε να είναι υπό την επίβλεψη σχολικού συνοδού και αν η έλλειψη συνοδών απασχολεί το Υπουργείο, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «για να μιλήσουμε για έλλειψη σχολικών συνοδών θα πρέπει πρώτα να οριστούν οι σχολικοί συνοδοί».
«Αυτή τη στιγμή γίνεται αυτή η διαδικασία. Τα σχολεία έχουν ξεκινήσει πριν μερικές μέρες. Καταγράφονται οι ανάγκες. Έχουμε πει ότι με βάση τα δεδομένα που έχουμε υπόψιν, το Υπουργείο Παιδείας θα δώσει τους/τις σχολικούς συνοδούς που θα χρειαστούν», σημείωσε.
Ο κ. Προδρόμου είπε, παράλληλα, ότι «το συγκεκριμένο περιστατικό, που λέτε, δεν είμαι βέβαιος αυτή τη στιγμή, ούτε είμαι βέβαιος ότι δεν υπήρχε σχολικός συνοδός, ούτε γνωρίζω εάν υπήρχε κάποια ευθύνη».
«Θα διερευνηθεί πολύ συγκεκριμένα. Θα δούμε τι συμβαίνει. Αλλά η μεγαλύτερη εικόνα είναι -και το έχω ξαναπεί- να κάνουν υπομονή οι ενδιαφερόμενοι γονείς. Θα χρειαστεί κάποιος χρόνος. Ήδη έχουμε επισημάνει ότι το σύστημα που υπάρχει, με τις επαρχιακές επιτροπές, όπως προβλέπει η νομοθεσία, καταλήγει σε χρονοτριβή, σε καθυστερήσεις. Δε το θέλουμε. Είναι κάτι που έχουμε ξεκινήσει για να το αλλάξουμε. Διότι όταν έγιναν αυτές οι δομές πριν 5, 8, 10 χρόνια, ο μαθητικός πληθυσμός της ειδικής εκπαίδευσης ήταν ένα πολύ μικρό μέρος από τις περίπου 12.000 που έχουμε σήμερα», πρόσθεσε.
Όπως ανέφερε, «δεν έχει αυξηθεί κατ΄ ανάγκη η συχνότητα, έχει αυξηθεί σίγουρα η δυνατότητα μας να εντοπίζουμε αυτά τα παιδιά, καθώς και η ευαισθησία για τις ανάγκες των παιδιών... Αφού λοιπόν αυτό είναι γεγονός και πολύ καλά είμαστε όλοι περισσότερο ευαίσθητοι, είναι καιρός να αναθεωρήσουμε προς το καλύτερο και κάποιες διαδικασίες, όπως είναι η πρόταση που έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο για να συσταθεί ένα Κέντρο Αξιολόγησης της Ειδικής Εκπαίδευσης, όπου εκεί ένας από τους στόχους θα είναι να διεκπεραιώνονται ταχύτερα οι αιτήσεις, οι περιπτώσεις που θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις και να μην έχουμε αυτή την εικόνα να ξεκινά η σχολική χρονιά για να περιμένουμε ακόμα να ικανοποιηθούν οι ανάγκες», συμπλήρωσε.
Ο Υπουργός Παιδείας προέβη σε δηλώσεις κατά την επίσκεψή του στο Γυμνάσιο Παλουριώτισσσας.