Μια συγκλονιστική πτυχή της τραγωδίας με τον θάνατο των πέντε επιβατών του βαθυσκάφους Titan το οποίο συνετρίβη κοντά στον Τιτανικό ενώ έκανε κατάδυση στο ναυάγιο αποκάλυψε η θεία του 19χρονου γιου του Πακιστανού μεγιστάνα Σαχζάντα Νταγούντ, η οποία δήλωσε ότι ο νεαρός Σουλεμάν μπήκε στο υποβρύχιο μόνο και μόνο για ως δώρο για την Γιορτή του Πατέρα.
Ο Σουλεμάν και ο πατέρας του Σαχζάντα Νταγούντ
Η Αζμέχ Νταγούντ που μίλησε στο NBC είπε, επίσης, ότι ο 19χρονος ήταν «τρομοκρατημένος» για την επικίνδυνη και θανατηφόρα - όπως αποδείχθηκε - κατάδυση.
«Δεν ήθελε και πολύ να το κάνει. Ο Σουλεμάν πίστευε ότι δεν ήταν οκ όλο αυτό και δεν ένιωθε άνετα να το κάνει. Αλλά ήταν κάτι για την Γιορτή του Πατέρα. Ήταν μια εμπειρία για να τους φέρει πιο κοντά και ήθελε μια εμπειρία ζωής όπως και ο πατέρας του. Το ήθελε ο πατέρας του (σ.σ. αυτό το ταξίδι) και ο Σουλεμάν δέχθηκε. Θα έκανε τα πάντα για οποιονδήποτε» πρόσθεσε η θεία του αδικοχαμένου 19χρονου.
Σύμφωνα με την ίδια οι υπόλοιποι τέσσερις επιβάτες του βαθυσκάφους «μπήκαν για τους δικούς τους λόγους και τα δικά τους συμφέροντα. Ο Σουλεμάν βρέθηκε εκεί για την Γιορτή του Πατέρα».
«Για να είμαι ειλικρινής, όσο και αν ακούγεται τρομακτικό, το να γνωρίζω ότι δεν είχαν χρόνο να καταλάβουν τι επρόκειτο να συμβεί, το ότι βρέθηκαν εκεί να χαίρονται ο ένας τον άλλο και ξαφνικά "μπουμ" και τέλος, το να γνωρίζω ότι ο Σουλεμάν μου δεν ένιωσε καθόλου πόνο είναι ανακουφιστικό» πρόσθεσε η θεία του.
Όπως είπε στο αμερικανικό δίκτυο ο αδερφός της Σαχζάντα ήταν ένας «πολύτιμος άγγελος» και ενδιαφερόταν για το ναυάγιο του Τιτανικού από όταν ήταν έφηβος. «Ήταν η μεγαλύτερη επιθυμία του, το μεγαλύτερο όνειρό του. Το οποίο τελικά εκπλήρωσε με έναν μοναδικό τρόπο. Έγινε μέρος του μύθου του Τιτανικού και με αυτό το σκεπτικό ήταν ένας μοναδικός θάνατος» κατέληξε η Αζμέχ Νταγούντ.
Οι πέντε αδικοχαμένοι επιβάτες του Titan
Δύο άνθρωποι της περιπέτειας, ένας πολυεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και ο γιος του, αλλά και ο ιδρυτής της εταιρείας που έφτιαξε το υποβρύχιο όχημα ξεκίνησαν για μια κατάδυση σε βάθος τεσσάρων χιλιομέτρων, σχεδόν στα όρια των δυνατοτήτων του «Titan».
Στο «Titan» επέβαινε ο άνθρωπος που είχε οραματιστεί την OceanGate, την εταιρεία που οργάνωνε τα ταξίδια για όσους θέλουν να δουν από κοντά το ναυάγιο του «Τιτανικού».
Ο 61χρονος Στόκτον Ρας είναι, όπως αναφέρει το BBC, έμπειρος μηχανικός που έχει σχεδιάσει ένα πειραματικό αεροσκάφος και άλλα καταδυόμενα οχήματα.
Ο Στόκτον Ρας
Η OceanGate ιδρύθηκε το 2009, αλλά μετά το 2021 άρχισε να προσφέρει τα ταξίδια στο θρυλικό ναυάγιο με κόστος 250.000 δολάρια το άτομο (περίπου 227.000 ευρώ). Οκτώ ώρες κατάδυσης και άλλες τόσες ανάδυσης σε ένα μικροσκοπικό και, όπως αποδεικνύεται πλέον, επικίνδυνο υποβρύχιο όχημα.
Ο Ρας δήλωνε πέρυσι ότι το κόστος είναι μεν μεγάλο, αλλά στην πράξη είναι ελάχιστο σε σχέση με το κόστος του ταξιδιού για το Διάστημα, όπως και ότι είναι «πολύ ακριβό για εμάς να πάμε εκεί», εννοώντας τα βάθη του ωκεανού.
Ο Χάμις Χάρντινγκ
Ήταν, πάντως, κάθε φορά, ένας από τους πέντε επιβαίνοντες στο «Titan».
Πατέρας και γιος, ο Σαχζάντα και ο Σουλεμάν Νταγούντ, 48 και 19 ετών, από το Πακιστάν ανήκουν σε μια από πιο πλούσιες οικογένειες της χώρας.
Με σπουδές σε Βρετανία και ΗΠΑ, ο Σαχζάντα Νταγούντ ζει στο Λονδίνο με τη σύζυγό του και την κόρη τους. Είναι αντιπρόεδρος της Engro Corporation, μιας μεγάλης εταιρείας λιπασμάτων και πετροχημικών.
Συνεργάζεται και με το Ινστιτούτο SETI, το οποίο ερευνά για εξωγήινη ζωή, ενώ υποστηρίζει και δύο ιδρύματα που ίδρυσε ο βασιλιάς Κάρολος εξού και το προσωπικό ενδιαφέρον που έδειξε ο Βρετανός μονάρχης ο οποίος ζήτησε να έχει συνεχή ενημέρωση.
Ο νεαρός Σουλεμάν, είπε η οικογένεια, είναι «μεγάλος θαυμαστής της επιστημονικής φαντασίας» και ενδιαφέρεται να μαθαίνει νέα πράγματα.
Στα 77 του με μακρά εμπειρία στο γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, ο Πωλ-Ανρί Ναρζολέ, έχει το παρατσούκλι «κύριος Τιτανικός».
Ο Πωλ-Ανρί Ναρζολέ
Θεωρείται ότι έχει περάσει πολύ περισσότερο χρόνο στο ιστορικό ναυάγιο από κάθε άλλο εξερευνητή, με αρχή από το 1987, δύο μόλις χρόνια από την ανακάλυψη του ναυαγίου.
Έχει τη θέση του διευθυντή υποβρύχιας έρευνας στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα στο ναυάγιο και έχει ανακτήσει χιλιάδες αντικείμενα από αυτό, με το μεγαλύτερο να είναι ένα κομμάτι 20 τόνων από το κύτος. Αυτό θα έκανε και σε μια αποστολή το 2024, έλεγε λίγο πριν μπει στο υποβρύχιο.
Ο Χάμις Χάρντινγκ, o 58χρονος Βρετανός πλοηγός του βαθυσκάφους, είναι άνθρωπος της περιπέτειας.
Έχει πατήσει -πολλές φορές μάλιστα- στον Νότιο Πόλο και πέρυσι πέταξε στο Διάστημα (ή έστω το άγγιξε) με μια από τις πτήσεις της Blue Origin του Τζεφ Μπέζος. Έχει ακόμη στο ενεργητικό του το παγκόσμιο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη παραμονή στο βαθύτερο σημείο των ωκεανών, την τάφρο των Μαριανών.
Έχει μεγαλώσει στο Χονγκ Κονγκ, απέκτησε πτυχίο πιλότου στα μέσα της δεκαετίας του 1980 ενώ σπούδαζε στο Κέιμπριτζ και ίδρυσε εταιρεία αεροσκαφών αφού πρώτα έβγαλε χρήματα από το τραπεζικό λογισμικό.
Η κατάδυση στον Τιτανικό θα γινόταν τον Ιούνιο του 2022, αλλά καθυστέρησε επειδή το υποβρύχιο υπέστη ζημιά στην προηγούμενη κατάδυση, χωρίς να τραυματιστεί κανένας. Πριν ξεκινήσει στην αποστολή που ίσως αποδειχτεί μοιραία, αυτή θα ήταν η πρώτη και η τελευταία για το 2023 λόγω του κακού καιρού.
Τους κινδύνους της αποστολής τους καταλάβαινε και ο ίδιος, αλλά όπως δήλωνε: «Αυτά είναι ρίσκα που τα υπολογίζει κανένας και τα κατανοεί καλά πριν καν ξεκινήσει». Αυτό όμως το έλεγαν και οι φίλοι του: «Κάποιοι βλέπουν Netflix, κάποιοι παίζουν γκολφ, ο Χάμις πηγαίνει στο βυθό του ωκεανού ή στο Διάστημα και κάνει παγκόσμια ρεκόρ».
ΠΗΓΗ: protothema.gr