Δοκιμάζοντας τις ικανότητες της νέας Macan στους τομείς των επιδόσεων και της αποδοτικότητας
- Στην τελική ευθεία το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Porsche
- Δοκιμές σε ακραίες συνθήκες
- Πάνω από τρεισήμισι εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών μέχρι σήμερα
- Επαλήθευση της τεχνολογίας E-Performance, της χαρακτηριστικής στρατηγικής επιδόσεων που εφαρμόζει η Porsche
- Ισορροπία ανάμεσα στο σχεδιαστικό DNA και τη βελτιστοποιημένη αεροδυναμική
Η Porsche θέτει το πρωτότυπο της αμιγώς ηλεκτρικής Macan σε ένα απαιτητικό και εξαντλητικό πρόγραμμα δοκιμών, ώστε να προετοιμάσει το νέο μοντέλο του επιτυχημένου SUV για την επερχόμενη παγκόσμια πρεμιέρα του. Το συγκεκριμένο όχημα έχει εξελιχθεί πλήρως «από το μηδέν». Οι μηχανικοί της Porsche δεν περιορίστηκαν από τα έξοδα στη διάρκεια της εξέλιξης και των δοκιμών του οχήματος.
Στουτγάρδη. Δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία της, η Macan βρίσκεται στο κατώφλι μιας δεύτερης γενιάς μοντέλων, τα οποία πλέον είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Καθώς είναι το πρώτο μοντέλο της Porsche που βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE), η Macan έχει εξελιχθεί πλήρως «από το μηδέν». Η διαδικασία των δοκιμών που διασφαλίζουν τον άψογο συντονισμό όλων των εξαρτημάτων και συστημάτων είναι ανάλογα σχολαστική. Η Porsche δίνει μεγάλη σημασία στις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, χρησιμοποιώντας καμουφλαρισμένα πρωτότυπα. Ταυτόχρονα, οι προσομοιώσεις τόσο στον εικονικό κόσμο όσο και στην αεροδυναμική σήραγγα είναι όλο και ακριβέστερες, ενώ διαδραματίζουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την κατασκευή μιας νέας Porsche η οποία είναι όχι μόνο πιο σπορ, αλλά και πιο αποδοτική.
Αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,25 – σχεδιαστές και μηχανικοί αεροδυναμικής σε άμεση συνεργασία
«Όταν εξελίσσουμε ένα νέο μοντέλο, το ζητούμενο είναι πάντα τα δυναμικά χαρακτηριστικά και η ακρίβεια της οδήγησης. Αυτή είναι η Porsche. Είναι στο DNA μας. Αλλά το ζητούμενο είναι πάντα και η αποδοτικότητα. Και ο σχεδιασμός», λέει ο Jörg Kerner, Αντιπρόεδρος της Σειράς Προϊόντων Macan. Μια πρόκληση ήταν να διατηρηθεί η ταυτότητα προϊόντος της επιτυχημένης σειράς μοντέλων Macan, ενώ ταυτόχρονα να πληρούνται οι αεροδυναμικές απαιτήσεις που απαιτούνται για τη διασφάλιση υψηλής αποδοτικότητας και, ως εκ τούτου, μεγάλης αυτονομίας. Αντίστοιχα, ήταν σημαντικό να διασφαλιστεί η στενή συνεργασία μεταξύ των επικεφαλής των δύο ομάδων κατά τη διάρκεια των σταδίων εξέλιξης στο τμήμα σχεδιασμού και στο πλαίσιο των αεροδυναμικών δοκιμών στην υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα της Porsche. «Η εύρεση της βέλτιστης σύνδεσης μεταξύ των αρχών σχεδιασμού που εφαρμόζουμε και των προδιαγραφών που μας δίνουν οι μηχανικοί αεροδυναμικής αποτελεί σίγουρα μια πρόκληση», λέει ο Peter Varga, Διευθυντής Εξωτερικού Σχεδιασμού της Style Porsche. «Συνεργαζόμαστε σε κάθε χιλιοστό του αυτοκινήτου, προκειμένου να επιτύχουμε τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ αισθητικής και λειτουργικότητας.»
Μέσω αυτής της ομαδικής εργασίας, η Porsche κατόρθωσε να συνδυάσει το σχεδιαστικό της DNA με την αεροδυναμική που βελτιστοποιείται προς όφελος της αυτονομίας. Αυτό επιτεύχθηκε όχι μόνο μέσω μιας εντυπωσιακής σιλουέτας, αλλά και μέσω των συστημάτων ενεργούς αεροδυναμικής Porsche Active Aerodynamics (PAA) και άλλων στοχευμένων μέτρων. «Τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία συμβάλλουν στο σύνολό τους σημαντικά στην αυτονομία», λέει ο Thomas Wiegand, Διευθυντής Αεροδυναμικής και Αεροακουστικής. «Έχουμε μια αυτόματα εκτεινόμενη πίσω αεροτομή και ενεργά πτερύγια ψύξης στις μπροστινές εισαγωγές αέρα.» Υπάρχουν επίσης στοιχεία μεταβλητής γεωμετρίας στο υποδάπεδο. Το δάπεδο του οχήματος είναι επίπεδο και κλειστό όπως ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, ακόμη και στην περιοχή του πίσω άξονα. Τα πτερύγια που υπάρχουν εκεί είναι εύκαμπτα και εξασφαλίζουν επίσης χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση κατά την αναπήδηση: μια καινοτόμος λύση σε συνδυασμό με τους αεροδυναμικά βελτιστοποιημένους τροχούς που είναι κλειστοί στο μεγαλύτερο μέρος τους και τα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα περιγράμματα των ελαστικών. Κατά τη διάρκεια της κανονικής ήρεμης οδήγησης σε έναν επαρχιακό δρόμο, η Macan αναλαμβάνει αυτόματα την ιδανική της βελτιστοποίηση. Η πίσω αεροτομή μετακινείται στη θέση eco, τα πτερύγια αέρα κλείνουν και η ανάρτηση χαμηλώνει. Σε αυτές τις συνθήκες, ο Wiegand και η ομάδα του μέτρησαν συντελεστή αεροδυναμικής 0,25 (προηγουμένως 0,35). Όλα αυτά καθιστούν τη νέα Macan ένα από τα πιο αεροδυναμικά SUV, με σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην αποδοτικότητα. Η αυτονομία (σύμφωνα το πρότυπο WLTP) θα υπερβαίνει τα 500 km σε όλες τις εκδόσεις.
Ταχυφόρτιση έως 270 kW – για όλες τις αγορές
Οι ηλεκτροκινητήρες της νέας Macan αντλούν την ενέργειά τους από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο υποδάπεδο, με μικτή χωρητικότητα 100 kWh, από την οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ενεργά έως και 95 kWh. Η αρχιτεκτονική 800 Volt της πλατφόρμας PPE στη νέα Macan επιτρέπει ταχυφόρτιση υψηλής απόδοσης, η οποία δοκιμάζεται παγκοσμίως ως μέρος της διαδικασίας εξέλιξης. «Υπάρχουν διαφορετικά πρότυπα φόρτισης στις κύριες αγορές μας. Ως εκ τούτου, κύριος στόχος των δοκιμών ήταν ο έλεγχος αυτών των διαφορετικών ευρύτερων συνθηκών στις διάφορες τοποθεσίες με τα πρωτότυπά μας και η ανάλογη προσαρμογή της τεχνολογίας, όπου ήταν αναγκαίο. Η φόρτιση πρέπει απλά να λειτουργεί, οπουδήποτε και οποτεδήποτε», λέει ο Kerner. Η χωρητικότητα φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) για τη νέα Macan σε σταθμούς φόρτισης 800 Volt είναι έως 270 kW. Το επίπεδο φόρτισης μπορεί να αυξηθεί από 10% σε 80% σε λιγότερο από 22 λεπτά σε σταθμούς φόρτισης 400 Volt. Ένας διακόπτης υψηλής τάσης στην μπαταρία επιτρέπει τη φόρτιση ανά συστοιχία, χωρίζοντας ουσιαστικά την μπαταρία 800 Volt σε δύο μπαταρίες, καθεμία από τις οποίες έχει ονομαστική τάση 400 Volt. Αυτό επιτρέπει ιδιαίτερα αποδοτική φόρτιση, χωρίς πρόσθετο ενισχυτή υψηλής τάσης, έως 150 kW. Η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα μπορεί να γίνει με έως 11 kW.
Δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης σε ακραίες συνθήκες
Η Porsche εξέλιξε τη νέα Macan με ιδιαίτερη έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά της οδήγησης που χαρακτηρίζουν τη μάρκα και σε μια οικεία αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Αυτά τα βασικά πλεονεκτήματα της Porsche αποτελούν ιδιαίτερο σημείο εστίασης στη διάρκεια των δοκιμών. Μέσα από τα διάφορα στάδια των δοκιμών, ο στόχος είναι ο συντονισμός των νέων συστημάτων και η διασφάλιση της λειτουργικής σταθερότητας και της ομαλής λειτουργίας της αλληλεπίδρασής τους. Σε δοκιμές αντοχής, η διάρκεια ζωής ενός οχήματος προσομοιώνεται υπό το είδος των σκληρών συνθηκών λειτουργίας που αργότερα θα βιώσουν μόνο οι πελάτες στο απόλυτο όριο. Μέχρι σήμερα, τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της αμιγώς ηλεκτρικής Macan έχουν ολοκληρώσει πάνω από τρεισήμισι εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών σε πίστες δοκιμών και δημόσιους δρόμους.
Για να ελεγχθεί η αλληλεπίδραση όλων των ενεργών συστημάτων οδήγησης υπό ακραίες κλιματικές και άλλες συνθήκες, τα αυτοκίνητα των δοκιμών χρησιμοποιούνται σε ολόκληρο τον κόσμο. «Καλύπτουμε όλες τις κλίμακες θερμοκρασίας. Από μείον 30 βαθμούς Κελσίου στη Σκανδιναβία έως συν 50 βαθμούς Κελσίου, όπως αυτές που αντιμετωπίσαμε στην Κοιλάδα του Θανάτου στην Καλιφόρνια», συνεχίζει ο Kerner. «Φυσικά, ένα SUV πρέπει επίσης να μπορεί να λειτουργεί σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Γι’ αυτό οι δοκιμές μας πραγματοποιούνται όχι μόνο στους δρόμους, αλλά και εκτός δρόμου, σε χαλίκι, χιόνι και πάγο.» Η τετρακίνηση με έμφαση στους πίσω τροχούς που διαθέτει η αμιγώς ηλεκτρική Macan βρίσκεται πάντα σε οικεία εδάφη, από αυτή την άποψη. Η Porsche χρησιμοποιεί αποκλειστικά την τελευταία γενιά κινητήρων μόνιμης διέγερσης PSM στον μπροστινό και στον πίσω άξονα. Παρέχουν ισχύ υπερενίσχυσης άνω των 450 kW, προσφέρουν εξαιρετική απόδοση και επιτρέπουν τη βέλτιστη δυνατότητα αναπαραγωγής της ισχύος εξόδου. Με τη λειτουργία Launch Control, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Porsche Traction Management διαχειρίζεται σε σχεδόν πραγματικό χρόνο την κατανομή ροπής που υπερβαίνει τα 1.000 Nm στο κορυφαίο μοντέλο. Για να προσφέρουν το ευρύ φάσμα μεταξύ υψηλών επιδόσεων και άνεσης για το οποίο είναι γνωστή η Macan, οι μηχανικοί εξέλιξαν το σύστημα ενεργούς Διαχείρισης Ανάρτησης Porsche (Porsche Active Suspension Management) με τεχνολογία απόσβεσης δύο βαλβίδων, αερανάρτηση, εγκάρσιο κλείδωμα πίσω άξονα και, για πρώτη φορά, σύστημα τετραδιεύθυνσης με γωνία διεύθυνσης έως και πέντε μοίρες.
Βίντεο: Ο Timo Bernhard οδηγεί το πρωτότυπο Macan
Ο οδηγός αγώνων Timo Bernhard πήρε μια γεύση από την τεχνολογία E-Performance της νέας Macan κατά τη διάρκεια οδήγησης ενός πρωτοτύπου. Σε συζητήσεις με τους ειδικούς, ο πρεσβευτής της μάρκας Porsche ενημερώθηκε για την εξέλιξη και τις δοκιμές του αμιγώς ηλεκτρικού SUV. Μπορείτε να βρείτε το συνοδευτικό βίντεο στο Porsche Newsroom: https://newsroom.porsche.com/en/2024/products/porsche-macan-pre-series-testing-34917.html
H εταιρεία A.I. Motokinisi Ltd είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Porsche στην Κύπρο με εκθεσιακούς χώρους σε Λευκωσία και Λεμεσό.
Putting the new Macan through its paces in the name of performance and efficiency
- All-electric SUV heads onto the home straight
- Testing under extreme conditions
- More than three and a half million test kilometres to date
- Validation of characteristic Porsche E-Performance
- Balance between design DNA and optimised aerodynamics
Porsche is putting the prototype of the all-electric Macan through an exacting and gruelling test programme to prepare the follow-up to the successful SUV for its upcoming world premiere. The vehicle is a completely new development. Porsche’s engineers have spared no expense during its development and testing.
- Ten years after its launch, the Macan is on the cusp of a second model generation, now in all-electric form. As the first Porsche model built on the new Premium Platform Electric (PPE), the SUV is a completely new development. The test process to ensure the perfect coordination of all components and systems is accordingly meticulous. Porsche places great importance on real-world testing with camouflaged prototypes. At the same time, simulations in both the virtual world and wind tunnel are increasingly precise and play an ever-greater role. This is particularly true when it comes to making a new Porsche not only sportier, but also more efficient.
Cd value of 0.25 – designers and aerodynamics engineers in lockstep
“When we develop a new model, it’s always about the driving dynamics and precision. That’s Porsche. It’s in our DNA. But it's always about efficiency too. And design,” says Jörg Kerner, Vice President Product Line Macan. One challenge was to maintain the product identity of the successful Macan model series while at the same time meeting the aerodynamic requirements needed to ensure high efficiency and therefore also a high range. It was accordingly important to ensure close cooperation between the leaders of the two teams during the development stages in the Design department and the aerodynamic testing in Porsche’s state-of-the-art wind tunnel. “Finding the optimal connection between our design principles and the specifications given to us by the aerodynamics engineers is certainly a challenge,” says Peter Varga, Director Exterior Design at Style Porsche. “We’re working together on every millimetre to achieve the optimal balance between aesthetics and function.”
Through this teamwork, Porsche succeeded in combining its design DNA with range-optimised aerodynamics. This was achieved not only through a striking silhouette but also through the components of Porsche Active Aerodynamics (PAA) and other targeted measures. “The active aerodynamic elements all significantly contribute to range,” says Thomas Wiegand, Director Aerodynamics and Aeroacoustics. “We have an automatically extending rear spoiler and active cooling flaps on the front air intakes.” There are also variable elements on the underbody. The vehicle floor is flat and closed like that of a racing car, even in the rear axle area. The fairings there are flexible and also ensure low air resistance when rebounding – an innovative solution in combination with the streamlined, largely closed wheels and the aerodynamically optimised tyre contours. During normal cruising on a country road, the Macan automatically assumes its ideal streamline. The rear spoiler moves into the eco position, the air flaps close and the chassis level lowers. In this situation, Wiegand and his team measured a drag coefficient of 0.25 (previously 0.35). All of which makes the new Macan one of the most aerodynamic SUVs – with a major impact on efficiency. The ranges according to WLTP will be more than 500 km for all variants.
Fast charging with up to 270 kW – for all markets
The electric motors in the new Macan draw their energy from a lithium-ion battery in the underbody, with a gross capacity of 100 kWh, of which up to 95 kWh can be actively used. The 800-volt architecture of the PPE in the new Macan enables high-performance fast charging, which is being tested worldwide as part of the development process. “There are different charging standards in our main markets. A major focus of the testing has therefore been on checking these different framework conditions in the different locations with our prototypes and adapting the technology accordingly where necessary. Charging simply has to work, wherever and whenever,” says Kerner. The DC charging capacity for the new Macan at 800-volt charging stations is up to 270 kW. The charge level can be increased from 10 to 80 per cent in less than 22 minutes at 400-volt charging stations, a high-voltage switch in the battery enables bank charging by effectively splitting the 800-volt battery into two batteries, each with a rated voltage of 400 volts. This enables particularly efficient charging, without an additional HV booster, at up to 150 kW. AC charging is possible with up to 11 kW.
Driving dynamics testing under extreme conditions
Porsche developed the new Macan with a keen focus on the driving dynamics typical of the brand, and a familiar steering feel. These core competencies of the sports car manufacturer are a particular focus during testing. Through the various test stages, the objective is to coordinate the newly developed components and systems and to ensure the operational stability and smooth functioning of their interaction. In endurance tests, a vehicle's service life is simulated under the kind of harsh operating conditions that will later only be experienced by customers at the absolute limit. To date, the camouflaged prototypes of the all-electric Macan have completed more than three and a half million test kilometres on test tracks and public roads.
To test the interaction of all active driving components under extreme climatic and situational loads, the test cars are used all around the world. “We cover all temperature ranges. From minus 30 degrees Celsius in Scandinavia to plus 50 degrees Celsius, as we experienced in Death Valley in California,” continues Kerner. “Of course, an SUV also has to work on any surface. That’s why we test not only on roads, but also off-road, on gravel, snow and ice.” The rear-focused all-wheel drive in the all-electric Macan models is always on home turf in this regard. Porsche exclusively uses the latest generation of permanently-excited PSM motors on the front and rear axles. They provide overboost power of more than 450 kW, offer excellent efficiency and enable optimum reproducibility of the power output. The electronically controlled Porsche Traction Management manages the distribution of the more than 1,000 Nm of torque with Launch Control in the top model in almost real time. To offer the broad spectrum between high performance and comfort for which the Macan is known, the engineers have deployed a Porsche Active Suspension Management system with two-valve damper technology, air suspension, rear-axle transverse lock and, for the first time, rear-axle steering with a steering angle of up to five degrees.
Video: Timo Bernhard drives Macan prototypeRacing driver Timo Bernhard got a taste of the E-Performance of the new Macan during a prototype drive. In discussions with the experts, the Porsche brand ambassador gained insights into the development and testing of the all-electric SUV. The accompanying film can be found in the Porsche Newsroom: https://newsroom.porsche.com/en/2024/products/porsche-macan-pre-series-testing-34917.html
A.I. Motokinisi is the official importer and distributor of Porsche cars in Cyprus, with showrooms in Nicosia and Limassol.