Κάθε χρόνο τέτοια περίοδο, ο οργανισμός πιστοποίησης TUV δημοσιεύει μία από τις πιο ολοκληρωμένες εκθέσεις αξιοπιστίας στην αγορά του αυτοκινήτου, που περιλαμβάνει τα οχήματα που εμφανίζουν τις λιγότερες βλάβες.
Για τα αποτελέσματα της φετινής μελέτης αναλύθηκαν 10,5 εκατομμύρια οχήματα και σχεδόν 300 διαφορετικά μοντέλα, αριθμοί που επιτρέπουν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τη συχνότητα των προβλημάτων που εμφανίζονται.
Τα δεδομένα αντλήθηκαν από τα γερμανικά ΚΤΕΟ και ομαδοποιήθηκαν από τον οργανισμό πιστοποίησης TUV, ενώ αφορούν σε προβλήματα και βλάβες που εντοπίζονται κατά τη διάρκεια τεχνικών ελέγχων ΚΤΕΟ που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο.
Οι βλάβες ταξινομούνται σε δύο κατηγορίες: τις σοβαρές, που αφορούν τον κινητήρα, την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και γενικότερα τα μηχανικά μέρη που επηρεάζουν άμεσα την οδήγηση, και τις λιγότερο σημαντικές, όπως για παράδειγμα οι βλάβες στα φωτιστικά σώματα.
Τα αυτοκίνητα ταξινομούνται επίσης με βάση την ηλικία τους, καθώς όπως είναι αυτονόητο, μία βλάβη που εμφανίζεται σε ένα αυτοκίνητο δεκαετίας δεν είναι το ίδιο απρόοπτη όσο αν εμφανιζόταν σε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο.
Πρωτιά για το Hinda Jazz
Η παρακάτω κατάταξη αφορά σε αυτοκίνητα που κυκλοφορούν το πολύ 3 χρόνια στους γερμανικούς δρόμους. Νικητής λοιπόν στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι το Honda Jazz, το οποίο στον τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) που υποβλήθηκε, εμφάνισε βλάβες σε ποσοστό μόλις 2,4% επί του συνόλου των αντιτύπων του συγκεκριμένου μοντέλου που κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους.
Το βάθρο συμπληρώνεται από το VW Golf Sportsvan (2,5%) στη δεύτερη θέση, ενώ στην τρίτη θέση ισοβάθμησαν το Audi Q2 και η Porsche 911 (2,6%).
Η χειρότερη επίδοση
Και όσον αφορά στα αυτοκίνητα που εμφανίζουν τις περισσότερες βλάβες, το μοντέλο με τη χειρότερη επίδοση είναι το Tesla Model 3 (14,2%), ακολουθούμενο από το Ford Mondeo (13,2%) και το Skoda Scala (11,8%).
Στην κατηγορία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους για μία περίοδο 4 ετών, «πρωταθλήτρια» αναδείχθηκε η Porsche 911 (3,1%), νίκη που επαναλαμβάνεται στην κατηγορία των οχημάτων ηλικίας 8 ετών (4%), αλλά και 10 ετών (5,6%).
Πηγή: carandmotor.gr