ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

12.000 ωρολογιακές βόμβες στους δρόμους της Κύπρου

Χωρίς να υπολογίζονται τα οχήματα εισαγωγής, εκτός ΕΕ και Βρετανίας, που φέρουν αερόσακους Τακάτα

ΚΥΠΕ

Χιλιάδες οχήματα στην Κύπρο, ενδέχεται να κυκλοφορούν με ελαττωματικούς αερόσακους, αφού δεν ολοκληρώθηκε ακόμα η διαδικασία ελέγχου τους μετά την ανακοίνωσή της ανάκλησής τους, όπως αναφέρθηκε σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου.

Το θέμα συζητήθηκε την Τρίτη στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου, κατά τη γενικότερη συζήτηση του θέματος της ανάκλησης ελαττωματικών προϊόντων και αποφασίστηκε όπως η Επιτροπή ασχοληθεί επισταμένα με το θέμα της εφαρμογής της ήδη υπάρχουσας νομοθεσίας και της ικανότητας των κρατικών υπηρεσιών να ασκήσουν αποτελεσματικούς ελέγχους.

Ο προεδρεύων της Επιτροπής, Βουλευτής του ΔΗΣΥ Νίκος Σύκας ανέφερε ότι τίθεται περαιτέρω σε κίνδυνο η ασφάλεια των πολιτών, αφού επιβεβαιώθηκε στη συνάντηση ο μη σωστός έλεγχος, το αλαλούμ μεταξύ υπηρεσιών και κράτους ιδιαίτερα στους αερόσακους. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν χιλιάδες αυτοκίνητα στους δρόμους που δεν έχουν ανακληθεί για το θέμα των αερόσακων, όπως και άλλα οχήματα χωρίς ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Πρόσθεσε ότι η συζήτηση θα συνεχιστεί γιατί είναι πολύ σοβαρό το θέμα και ο ΔΗΣΥ θεωρεί ότι προέχει η ασφάλεια των πολιτών και είπε ότι κάλεσαν τα αρμόδια Υπουργεία «να βάλουν επιτέλους διαδικασία εντοπισμού και ελέγχου».

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα ανέφερε ότι ενώ υπάρχει πιθανώς ακόμα ένας θάνατος από ελαττωματικό αερόσακο πριν από λίγες μέρες, από τους αρμόδιους άκουσαν «και πάλι τα ίδια». Πρόσθεσε ότι δεν έλαβαν ξεκάθαρες απαντήσεις από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) γιατί δεν ενημερώνει τους ιδιοκτήτες για τους αερόσακους και αναμένει από τις εταιρείες.

Πρόσθεσε ότι όπως τους ενημέρωσε το ΤΟΜ, την τελευταία δεκαετία είχαν 55,000 περιπτώσεις ανακλήσεων αερόσακων, οι 52,000 έχουν ενημερωθεί οι 33,000 έχουν διορθωθεί και υπάρχουν περιορισμοί σε 8,0000 περιπτώσεις. Σήμερα ανέφερε, περίπου 15,000 περιπτώσεις ανακλήσεων εκκρεμούν και 12,000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Κύπρο με αερόσακους Τακάτα που θα πρέπει να αντικατασταθούν. Ωστόσο, ανέφερε ότι ο αριθμός αυτός αφορά μόνο τα αυτοκίνητα από Αγγλία και ΕΕ και κανείς δεν ξέρει ποιος είναι ο αριθμός για αυτοκίνητα που εισήχθησαν από άλλες χώρες.

Ανέφερε επίσης ότι ενώ αντιπροσωπείες είχαν διαβεβαιώσει ότι δεν θα χρέωναν για έλεγχο του αερόσακου υπήρξαν καταγγελίες ότι χρεώνουν κάποιοι €160 για να τους πουν ότι ο αερόσακός τους είναι Τακάτα. Ωστόσο όπως είπε δεν υπάρχει νομοθεσία που να τους υποχρεώνει να μην χρεώνουν.

Κάλεσε όλους τους αρμόδιους να βρουν τη λύση για να αντικατασταθούν όλοι οι ελαττωματικοί αερόσακοι που έχουν προκαλέσει τραυματισμούς και επιβεβαιωμένους θανάτους. Πρόσθεσε ότι την ευθύνη για να προστατέψει τους πολίτες την έχει το κράτος.

Όπως ανέφερε μετά από τη συνεδρία της Επιτροπής ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρύσης Παντελίδης, ενώ η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία είναι σαφής και η κυπριακή νομοθεσία εναρμονισμένη, υπάρχει πρόβλημα στην εφαρμογή και στο βαθμό ανάκλησης τέτοιων ελαττωματικών προϊόντων στην πράξη.

Σημείωσε ότι γύρω στα 10.000-12.000 οχήματα ενδέχεται να έχουν ελαττωματικούς αερόσακους, ενώ οι αριθμοί ενδεχομένως να είναι μεγαλύτεροι, αφού οι αριθμοί αυτοί αφορούν μόνο οχήματα που έχουν εισαχθεί στο πλαίσιο της ΕΕ σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ενώ, όπως είπε οι ιδιοκτήτες οχημάτων με ελαττωματικούς αερόσακους είτε ενημερώθηκαν από τις εταιρείες είτε από ανακοινώσεις, η διαδικασία ελέγχου δεν έχει ολοκληρωθεί. Πρόσθεσε ότι η Επιτροπή θα ασχοληθεί με την εφαρμογή της νομοθεσίας και την ικανότητα και δυνατότητα των κρατικών υπηρεσιών να ασκήσουν αποτελεσματικό έλεγχο και να βεβαιωθούν ότι δεν κυκλοφορούν ελαττωματικά προϊόντα.

Κάλεσε επίσης όσους έχουν τέτοιου είδους μοντέλα και τους χρεώνουν για αυτούς τους ελέγχους να το καταγγείλουν στην υπηρεσία καταναλωτών.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης, ανέφερε ότι ενώ πέρυσι είχαν συζητήσει το θέμα, ένα χρόνο μετά ακόμα ψάχνονται και δεν υπάρχουν όλα τα στοιχεία, αφού δεν είναι κάτω από τα ευρωπαϊκά πρότυπα όλα τα αυτοκίνητα.

Ανέφερε ακόμα ότι ζήτησαν να γίνει μια ιστοσελίδα που να καθοδηγεί τον καταναλωτή να ελέγξει ο ίδιος αν το αυτοκίνητό του εμπίπτει στη διαδικασία ανάκλησης.

Είπε ακόμα ότι υπάρχουν άτομα που έχουν ενημερωθεί και δεν έχουν προχωρήσει στην αντικατάσταση του αερόσακού τους, αφού εντοπίστηκε ότι σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει χρέωση για να ελέγξουν απλώς το αυτοκίνητο, ύψους 150 ευρώ.

Ανέφερε ακόμα ότι μπορεί αυτή τη στιγμή στους δρόμους μας να κυκλοφορούν αρκετά αυτοκίνητα με ανακλήσεις στα φρένα, αερόσακους και αλλού, με όλες τις συνέπειες που έχει αυτό.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X