ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Δρόμος Σαϊττά: Διαφωνία για τις €4.500 ημερησίως

Η θέση των Δημοσίων Έργων και πώς τι δηλώνει ο Γιώργος Χρυσοχός της Cyfield

24news team

Το νέο ορόσημο για την παράδοση του υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομου Λεμεσού – Σαϊττά, όπως ανακοινώθηκε από πλευράς Δημοσίων Έργων είναι τα τέλη Ιανουαρίου του 2025. Μέχρι τότε, εκτιμούν πως η ανάδοχος εταιρεία θα ολοκληρώσει την πρώτη φάση του έργου, που θα συνδέει την πόλη με ορεινές περιοχές του Τρόοδους.

Σύμφωνα με την κυβερνητική πλευρά, εκκρεμεί μια απόσταση 500-600 μέτρων οδοστρώματος με βόρεια κατεύθυνση, καθώς και οι εργασίες για κατασκευή γέφυρας μαζί με κυκλικό κόμβο που θα εξυπηρετεί ιδιωτικό σχολείο.

Επίσης, από τις 17 του τρέχοντος Οκτωβρίου, τα Δημόσια Έργα επικαλούνται ρήτρα της σύμβασης και υπολογίζουν αποκοπή 4.500 ευρώ στον εργολάβο για κάθε ημερολογιακή ημέρα που περνά μέχρι την παράδοση του δρόμου, καθώς όπως ενημέρωσαν, η δικαιολογημένη παράταση, λόγω αλλαγών που ζητήθηκαν, εξέπνευσε στις 16 του μήνα.

Από πλευράς της εργοληπτικής εταιρείας ωστόσο εκφράζεται μια διαφορετική θέση. Δεν αποδέχονται ότι είναι αδικαιολόγητη η καθυστέρηση, καθώς όπως σημειώνεται, στην πορεία των κατασκευαστικών εργασιών, έγιναν πολλές σχεδιαστικές αλλαγές ώστε να προστεθούν σημαντικές υποδομές που δεν είχαν υπολογιστεί εκ των προτέρων.

Οι αναπτύξεις στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης και μεγάλης ιδιωτικής σχολικής μονάδας, που συνοδεύτηκαν από την ανάγκη για δημιουργία υποδομών ύδρευσης, αποχέτευσης και ηλεκτροδότησης, επηρέασαν σχεδιαστικά τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο, που δεν ήταν πλέον δυνατό να παραδοθεί τον Μάρτιο του 2023, όπως αναγνώρισαν τα εμπλεκόμενα μέρη.

Ο Χρυσοχός στο 24News

Μιλώντας στο 24News, ο διευθύνων σύμβουλος της Cyfield, Γιώργος Χρυσοχός, ανέφερε πως «καθότι προκλήθηκαν μεγάλες καθυστερήσεις λόγω των σχεδιαστικών αλλαγών, γνωστοποιήσαμε την απαίτησή μας για να δοθεί δικαιολογημένη παράταση χρόνου μέχρι το τέλος του 2024 ή αρχές του 2025, που υπολογίζεται να παραδοθεί το έργο».

Η εταιρεία αναμένει τη σχετική απόφαση της επιτροπής αλλαγών και απαιτήσεων, της οποίας προεδρεύει το Γενικό Λογιστήριο της Δημοκρατίας.

Το κόστος και η καινοτομία

Η πρώτη φάση του έργου, που σε κόστος υπολογίζεται στα 31 εκατομμύρια ευρώ, χαρακτηρίστηκε από τον πολύ υψηλό βαθμό τεχνικής δυσκολίας καθώς για πρώτη φορά στην Κύπρο, αυτοκινητόδρομος τεσσάρων λωρίδων θα βρίσκεται σε δύο επίπεδα, με σημαντικές υψομετρικές διαφορές.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση