ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Κραυγή μητέρας - «Προσπαθούν να τον ξεφορτωθούν»

Τον έστειλαν στο πειθαρχικό για βία σε καθηγήτρια

Πάρια Ευσταθίου

Τα όσα βίωσε σε σχολείο της Επαρχίας Λευκωσίας όπου φοιτούσε μέχρι πρότινος ο γιος της, περιέγραψε μητέρα στο 24Νews.

Ο 14χρονος που διαγνώσθηκε πέρυσι με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), δεν αντιμετωπιζόταν από τους καθηγητές με την αρμόζουσα συμπεριφορά, αλλά όπως ισχυρίζεται η μητέρα του, προσπαθούσαν διαρκώς να τον παρουσιάσουν ως ένα παραβατικό άτομο.

«Δεν άκουσε ποτέ ένα μπράβο, τον έκαναν να νιώθει ο πιο άχρηστος του κόσμου»

Όπως μας ανέφερε η μητέρα, με κάθε ευκαιρία τον απέβαλλαν από την τάξη. Ακόμα και για το αν κατέβαινε λίγο η μάσκα του, τον απέβαλαν.

«Είναι ένας έφηβος που δεν μπορεί να κάτσει ήσυχος αλλά δεν είναι παραβατικός όπως προσπαθούν να τον παρουσιάσουν. Τον απέβαλαν ακόμα και γιατί κατέβαζε τη μάσκα, που δεν ξέρω αν υπήρχε κάποιο παιδί που άντεχε να τη φορά συνέχεια. Ήταν συνεχώς επαφή και ήταν ο μόνος που δεν κόλλησε. Δεν άκουσε ποτέ ένα μπράβο, τον έκαναν να νιώθει ο πιο άχρηστος του κόσμου. Την περασμένη χρονιά πήγε 22 εβδομάδες σχολείο και τον απέβαλλαν 11 φορές. Δεν μπορεί να τιμωρείται συνέχεια ένα παιδί που δεν μπορεί να ελέγξει την υπερκινητικότητά του».

Μάλιστα, η μητέρα αναφέρθηκε και σε ένα συγκεκριμένο περιστατικό όπου κατηγόρησαν τον 14χρονο γιο της για βία απέναντι σε καθηγήτρια με αποτέλεσμα να τον στείλουν στο πειθαρχικό.

Το περιστατικό όπως μας το περιέγραψε έχει ως εξής:

«Πριν το μάθημα της Βιολογίας είχε μάθημα υπολογιστές. Στο μάθημα των υπολογιστών ζήτησε να πάει τουαλέτα και του το αρνήθηκε ο καθηγητής. Στη συνέχεια είχε μάθημα Βιολογίας. Για να μην τον κατηγορούν ότι άργησε πάλι να πάει στο μάθημα πήγε κατευθείαν στο εργαστήριο της Βιολογίας όπου ζήτησε και πάλι άδεια να πάει τουαλέτα ωστόσο και πάλι δεν τον άφησαν. Επειδή και κάποια άλλη συμμαθήτριά του ήθελε να πάει κάλεσε τον βοηθό διευθυντή (σύμπτωση ο καθηγητής των υπολογιστών) να έρθει να τους επιβάλλει ότι δεν θα πάει κάνεις τουαλέτα. Η συμμαθήτριά του αναγκάστηκε να βγάλει από την τσάντα της σερβιέτα για να τους αποδείξει ότι ήταν επείγον να πάει και ο γιος μου τους είπε ότι δεν άντεχε, έπρεπε επείγον να πάει είχε από το προηγούμενο μάθημα που το ζητούσε και έτρεξε στην τουαλέτα. Σε ένα λεπτό ήταν πίσω. Με το που επέστρεψε του είπε η καθηγήτρια να φύγει από την τάξη τρεις φορές. Αυτός ζητούσε τον λόγο γιατί να φύγει και να του στερήσει το δικαίωμα της μάθησης. Τελικά νευρίασε και σηκώθηκε να φύγει. Τότε η καθηγήτρια πήγε στην πόρτα και του είπε να κάτσει στην θέση του. Η δικαιολογία της σε μένα ήταν ότι είδε εξωσχολικούς και ήταν για να τον προστατέψει. Στην ερώτηση μου ‘’δηλαδή αν δεν έβλεπε εξωσχολικούς θα τον άφηνες;’’ Όταν ένας καθηγητής είναι μέσα στην τάξη πώς μπορεί να ξέρει ποιος γυρίζει μέσα στο σχολείο οπουδήποτε; Προσωπικά δεν το θεωρώ δικαιολογία! Όπως λέει και ο ίδιος ενοχλά τους και ο ρυθμός της αναπνοής του...»

Σε βίντεο που μας έστειλε η μητέρα, ο μαθητής φαίνεται απλά να στέκεται στην πόρτα και να προσπαθεί να φύγει έχοντας ως αντίσταση μπροστά του την καθηγήτρια, ωστόσο δεν φαίνεται κάποιο συμβάν βίας από την πλευρά του.

«Ήθελαν να τον πάρουν πειθαρχικό για να φοβηθεί. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι τιμωροί; Δεν υπάρχει ειδικό σχολείο για παιδιά που διαγνώσθηκαν με ΔΕΠΥ, άρα εγώ τι πρέπει να κάνω ως μητέρα; Δεν είναι εκπαιδευμένοι να αντιμετωπίσουν σωστά αυτές τις περιπτώσεις», δήλωσε η γυναίκα που και η ίδια συναναστρέφεται με παιδιά λόγω του επαγγέλματός της και όπως μας είπε θα έπρεπε να δίνονται κίνητρα σε αυτούς τους μαθητές. «Τον πήραν πειθαρχικό και τιμωρήθηκε με πέντε ημέρες για υπέρμετρη βία», αναφέρει η μητέρα για το συγκεκριμένο συμβάν.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα που μας ανέφερε η μητέρα για τη μη στήριξη του παιδιού της από το σχολείο είναι πως παρόλο που ο 14χρονος γιος της ασχολείται με τον αθλητισμό από τα έξι του χρόνια, ο καθηγητής της γυμναστικής τον βαθμολογεί με 15/20.

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, ο 14χρονος παρακολουθούσε μαθήματα στο σχολείο από καθηγήτρια της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης (ΟΑΠ) αφού οι καθηγητές ήθελαν να τον απαλλάξουν από κάποια μαθήματα που δεν ήταν κύρια. Ωστόσο, όπως μας είπε η μητέρα, ήθελαν απλά να τον ξεφορτωθούν από την τάξη.

«Είναι ένα ευφυέστατο παιδί και τον έβαζαν να παίζει μονόπολη και άλλα παιχνίδια. Έτσι μορφώνεται ένα παιδί; Δεν συμφωνούσα με αυτή την πρακτική, έπρεπε να κάνει και κάποια σχολικά πρότζεκτ αλλά αντί αυτά του έκαναν ''baby sitting'' για να μην υπάρχει μέσα στην τάξη. Ήθελαν να τον ξεφορτωθούν. Η καθηγήτρια του ΟΑΠ έπρεπε να με ενημερώνει κάθε εβδομάδα και από τον Γενάρη με πήρε μία φορά. Δεν είχα καμία ενημέρωση».

Τα όσα συνέβησαν στο σχολείο και το γεγονός ότι ο μαθητής δυσκολευόταν να ανοιχτεί στα δικά του πρόσωπα, τον έκαναν να είναι ανένδοτος να επιστρέψει και να παραμένει κλειδωμένος στο δωμάτιό του, χωρίς να θέλει να συμμετάσχει ούτε και σε εξωσχολική δραστηριότητα όπως συνήθιζε. Όπως μας είπε η μητέρα του 14χρονου, προσπαθούσε διαρκώς να έχει καλή επικοινωνία με το σχολείο, αφήνοντας μηνύματα για να ενημερωθεί για διάφορα περιστατικά, χωρίς όμως να λαμβάνει ανταπόκριση.

Όπως μας ανέφερε καταληκτικά η μητέρα, «το θέμα είναι να βοηθηθούν παιδιά με ΔΕΠΥ η και δυσλεξία τα οποία στιγματίζονται εδώ και χρόνια στην εκπαίδευση. Δεν φταίνε τα παιδιά αν η λειτουργία του εγκεφάλου τους λειτουργά διαφορετικά...»

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση