ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

«Μην δέχεστε χρέωση για τους αερόσακους – Δύο εταιρείες κερδοσκοπούν»

Έκρηξη οργής από δύο βουλευτές – Αναμένουν στη Βουλή για εξηγήσεις την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή

24news team

Έτοιμοι να λάβουν μέτρα για να αντιμετωπίσουν την τακτική δυο διανομέων αυτοκινήτων, να χρεώνουν όσους δεν είναι πελάτες τους για την αντικατάσταση υπό ανάκληση αερόσακου, την οποία χαρακτήρισαν αισχροκέρδεια και κερδοσκοπία, παρουσιάζονται μέλη -μεταξύ άλλων- της κοινοβουλευτικής επιτροπής μεταφορών.

Παράλληλα, άσκησαν σκληρή κριτική στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, του Υπουργείου Εμπορίου, ότι γνωμάτευσε σε λάθος νομοθεσία ότι δικαιούνται οι εταιρείες να χρεώνουν διοικητικό κόστος, λέγοντας ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Θα ζητήσουν μάλιστα εξηγήσεις από τη συγκεκριμένη υπηρεσία ενώπιον της Βουλής.

Ένας εκ των βουλευτών που διαμαρτύρεται για τα χρήματα που ζητούνται από πολίτες για τους υπό ανάκληση αερόσακους, ο Σταύρος Παπαδούρης, σε δηλώσεις του άσκησε σφοδρή κριτική σε δύο διανομείς αυτοκινήτων για τις χρεώσεις που επιβάλλουν στους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν είναι πελάτες τους.

Ο ένας διανομέας χρεώνει 119 ευρώ και ο δεύτερος 160 ευρώ, που και οι δύο το ονομάζουν διοικητικό κόστος, ανέφερε ο βουλευτής, μιλώντας στο Τρίτο του ΡΙΚ. «Οι δύο αυτές εταιρείες προσπαθούν αυτή τη στιγμή να κερδοσκοπήσουν», τόνισε.

Παπαδούρης: Εταιρεία έχει 30.000 αυτοκίνητα υπό ανάκληση και ο διανομέας χρεώνει 160 ευρώ διοικητικό κόστος, τζίρος κοντά στα 4.6 εκατομμύρια ευρώ

Θα δώσουν τη δουλειά σε ιδιώτες;

Σημείωσε ότι θα ρωτηθούν στη Βουλή οι δύο εταιρείες για τη στάση τους και συνέχισε: «Αφού λένε ότι νόμιμα χρεώνουν αλλά δεν αποδέχονται την ευθύνη εντοπισμού και ενημέρωσης, έχω να πω το εξής: Υπάρχει ακόμα ένα διάταγμα, που δεν έχει δημοσιοποιηθεί αλλά ίσως δημοσιοποιηθεί στο τέλος της ημέρας. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορείς να αναγκάσεις κάποιους να συμπεριφερθούν με ηθικό και σωστό τρόπο. Δεν θέλετε να ασχοληθείτε με αυτά τα αυτοκίνητα που δεν είναι πελάτες σας; Πάμε στους ιδιώτες, να προχωρήσουν το θέμα της ανταλλαγής του εξαρτήματος και να τους ξεχάσετε πλέον και από πελάτες και από τις υπόλοιπες υπηρεσίες. Χρειάζεται μόνο η συμβουλή του Υπουργείου Μεταφορών».

Οι έντεκα δεν χρέωσαν ούτε σεντ

Ο Σταύρος Παπαδούρης σχολίασε επίσης ότι «την απόφαση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή ότι νομότυπα χρεώνουν οι εταιρείες», λέγοντας: «Έχουμε 13 διανομείς που εισάγουν καινούργια αυτοκίνητα. Οι έντεκα δεν χρέωσαν ούτε και ένα σεντ, ακόμα και για εισαγώμενα αυτοκίνητα από τρίτες χώρες. Δύο εταιρείες όμως αποφάσισαν, παρά την έκτακτη κατάσταση που πρέπει να διαχειριστούμε, ότι θα χρεώσουν διοικητικά έξοδα. Από τη στιγμή που το μητρώο υπάρχει αναρτημένο στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών δεν υπάρχει κανένας λόγος χρέωσης».

Προέτρεψε δε σε έναν πρόχειρο υπολογισμό, τουλάχιστον για τη μια εταιρεία που έχει 30 χιλιάδες αυτοκίνητα υπό ανάκληση και ο διανομέας χρεώνει 160 ευρώ για διοικητικό κόστος. «Μιλάμε για ένα τζίρο κοντά στα 4.6 εκατομμύρια ευρώ σε πολύ σύντομη χρονική περίοδο».

Γνωμάτευσε με λάθος νομοθεσία

Ο βουλευτής Νίκος Σύκας από την πλευρά του, μιλώντας επίσης στο Τρίτο του ΡΙΚ, είπε για το θέμα: «Την ερχόμενη Τρίτη, στην επιτροπή εμπορίου, θα φέρουμε εκεί την αρμόδια υπηρεσία που είχε γνωματεύσει με λάθος νομοθεσία ότι δικαιούνται οι εταιρείες να χρεώνουν διοικητικό κόστος. Απαράδεκτο. Δεν θα έπρεπε να χρεώνουν οτιδήποτε. Αφήσαμε αλώβητο το αρμόδιο υπουργείο και την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, που με μια μονοκονδυλιά μας λένε ότι δικαιούνται να χρεώσουν. Όχι, δεν δικαιούνται να χρεώσουν.».

Παρακάλεσε δε τους επηρεαζόμενους πολίτες «να μην δέχονται τη χρέωση», κάνοντας συνάμα έκκληση σε μιαν από τις εταιρείες να μην έχει σε προτεραιότητα την αισχροκέρδεια, όπως ανέφερε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση