24news team
Ένας εξακριβωμένος αριθμός οχημάτων που ξεπερνά τις 80 χιλιάδες τελούν υπό ανάκληση επειδή φέρουν τον επικίνδυνο αερόσακο takata. Ο τελικός απολογισμός πρόκειται να ανέβει υψηλότερα καθώς ο υπουργός Μεταφορών γνωστοποίησε πως μερικοί διανομείς είτε έδωσαν ελλιπή είτε καθόλου στοιχεία.
Σε ένα αριθμό αυτοκινήτων που ανήκουν στην πιο πάνω κατηγορία έχει αντικατασταθεί ο αερόσακος. Τα περισσότερα ανήκουν σε πελάτες των διανομέων, οι οποίοι ειδοποιήθηκαν, ανταποκρίθηκαν και δεν χρεώθηκαν. Το κόστος το επωμίζεται η κατασκευάστρια εταιρεία.
Ζητούν προκαταβολή
Για οχήματα που εισήχθησαν ως μεταχειρισμένα είτε από τρίτες χώρες είτε από τη Βρετανία, υπάρχουν διανομείς οι οποίοι κλείνουν ραντεβού στους ιδιοκτήτες ή τους έχουν σε ουρά αναμονής. Δύο εταιρείες ζητούν 120 και 160 ευρώ προκαταβολικά για να προχωρήσουν στην αντικατάσταση του αερόσακου.
Τα έξοδα που επικαλούνται
Οι συγκεκριμένοι διανομείς επικαλούνται διοικητικά έξοδα, όπως:
- Την έρευνα για να διαπιστώσουν εάν το όχημα υπόκειται σε ανάκληση (πληροφορία που παρέχεται δωρεάν από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών)
- Μέχρι να πάρουν βεβαίωση πως θα καλύψει το κόστος ο κατασκευαστής (και αυτό είναι δεδομένο)
- Το εργατικό κόστος λόγω πολύωρης διαδικασίας αντικατάστασης του αερόσακου του συνοδηγού
- Την παραγγελία του αερόσακου, παρότι το κόστος για την αντικατάσταση εξαρτήματος ανάκλησης το επωμίζεται ο κατασκευαστής
Οι 138, η λίστα και τα λανθασμένα sms
Ένας μικρός αριθμός ιδιοκτητών, συνολικά 138, ειδοποιήθηκαν ότι το όχημά τους υπόκειται σε ακινητοποίηση λόγω αερόσακου takata, κατόπιν σύστασης από τον κατασκευαστή και μέχρι να αλλάξουν αερόσακο. Όλος ο άλλος κόσμος κλήθηκε χθες να ενημερωθεί διαδικτυακά, από σχετική ανακοίνωση του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, αν έχουν αυτοκίνητο που υπόκειται σε ανάκληση. Δημοσιεύτηκε η λίστα με όλες τις πληροφορίες.
Στις 80 χιλιάδες περίπου ιδιοκτήτες με όχημα υπό ανάκληση λόγω αερόσακου, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών έστειλε sms στο κινητό τηλέφωνο. Καθότι όμως το μητρώο δεδομένων δεν είναι επικαιροποιημένο, ακολούθησε ένα μπάχαλο. Στάλθηκε μήνυμα σε ιδιοκτήτες που δεν είχαν το αυτοκίνητο για το οποίο τους ενημέρωναν, σε άλλους που ολοκλήρωσαν την ανάκληση, ακόμα και σε ιδιοκτήτες που είχαν προηγουμένως ενημερωθεί από τις εταιρείες διανομής πως το όχημά τους δεν τελεί υπό ανάκληση.
Για όσους έχουν το πρόβλημα
Για να επιβεβαιώσει ένας πολίτης πως το αυτοκίνητό του φέρει τον φονικό αερόσακο, εάν το αγόρασε από διανομέα στην Κύπρο, θα πρέπει να έχει λάβει ειδοποίηση από τη συγκεκριμένη εταιρεία και να ανταποκριθεί στο κάλεσμά της για διευθέτηση ραντεβού. Όσοι αγόρασαν το όχημά τους από «μάντρα», αφότου επιβεβαιώσουν από την κυβερνητική ιστοσελίδα πως βρίσκεται στη λίστα των ανακλήσεων, θα πρέπει να επιχειρήσουν -με μεγάλη υπομονή- να κλείσουν ραντεβού με την εταιρεία-διανομέα.
Με βάσει το χθεσινό διάταγμα του υπουργού Μεταφορών, το χρονικό περιθώριο για την αντικατάσταση του αερόσακου είναι οκτώ μήνες, πριν ακολουθήσει η διαδικασία αναστολής του ΜΟΤ και της άδειας κυκλοφορίας λόγω ακινητοποίησης. Λόγω έλλειψης αερόσακων και δυνατότητας από τους διανομείς να διεκπεραιώσουν ογδόντα χιλιάδες ανακλήσεις εμπρόθεσμα, θεωρείται βέβαιο πως οι οκτώ μήνες δεν θα επιλύσουν το πρόβλημα.