ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Θρησκεία vs Επιστήμη: Ο COVID-19 ξέθαψε το τσεκούρι του πολέμου στην Κύπρο

Σε πολλά θέματα δεν υπάρχει και δεν μπορεί να υπάρξει σημείο επαφής

Όταν η ιστοσελίδα μας, το βράδυ της Παρασκευής (24/4), δημοσίευε την πρόταση των 152 γιατρών και επαγγελματιών υγείας (δες εδώ) για άνοιγμα των εκκλησιών κατά την πρώτη φάση χαλάρωσης των μέτρων, το διαδικτυακό πια δημοσιογραφικό μας γραφείο αντιλαμβανόταν τι θα ακολουθούσε. Αυτό ακριβώς που ακολούθησε.

Η Δευτέρα (27/4) έφερε την απάντηση σειράς επιστημόνων, όχι του τομέα της υγείας αλλά διαφόρων επιστημών (δες εδώ), ενώ και ο ΠΙΣ (δες εδώ) επέλεξε να απαντήσει στην ομάδα των γιατρών αλλά με σαφώς πιο διπλωματικό τρόπο. Αυτή η δημόσια συζήτηση επαναφέρει το αναπάντητο ερώτημα που βασανίζει για αιώνες Θρησκεία και Επιστήμη: μπορούν να συνυπάρξουν;

Αν ρωτήσεις εκπροσώπους και των δύο πλευρών ξεχωριστά, θα σου πουν ασφαλώς. Αν τους βάλεις μαζί να συζητήσουν οποιοδήποτε θέμα, θα καταλήξουν πάντα στο ίδιο αποτέλεσμα: δεν υπάρχει σημείο επαφής. Να δώσουμε το επίκαιρο παράδειγμα για τη Θεία Κοινωνία, που αμφότερες οι πλευρές πραγματεύονται και επιχειρηματολογούν στις επιστολές τους. Το 24news έψαξε το θέμα και από τις δυο πλευρές και σας παραθέτει τι άκουσε.

Η επιστημονική σκοπιά αποδέχεται αυστηρά μόνο όσα μπορούν μέσω επιστημονικών μεθόδων να τεκμηριωθούν. Για την επιστήμη, το ερώτημα για τη Θεία Κοινωνία είναι το πόσο αλκοόλη έχει η κουμανταρία, αν ο ιός μεταφέρεται στα μέταλλα και για πόσες ώρες μένει σε αυτά, όπως και ο δείκτης μεταδοτικότητας του ιού. Αφού δεν υπάρχει τεκμηρίωση για το αντίθετο, ο άνθρωπος κινδυνεύει να κολλήσει ιό από τη Θεία Κοινωνία.

Από θεολογικής άποψης, η Θεία Κοινωνία αποτελεί ένα από τα εφτά μυστήρια της Εκκλησίας και τη στιγμή που ο πιστός θα τη λάβει, σε καμιά περίπτωση δεν αποδέχεται πως είναι απλώς κουμανταρία και ψωμάκι. Κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας υπάρχει καθαγιασμός που μετατρέπει σε «Σώμα και Αίμα Χριστού» την Κοινωνία. Είναι ένα από τα θαύματα που συντελούνται σε κάθε ναό, κάθε Κυριακή. Επ΄ ουδενί μπορεί να αποδεχθεί η Εκκλησία πως από το «Σώμα και το Αίμα του Χριστού» είναι δυνατό να μεταδοθεί οποιαδήποτε ασθένεια. Φέρουν ως επιχειρήματα τους ιερείς που καταλύουν ολόκληρο το περιεχόμενο του ιερού δισκοπότηρου αφού πρώτα έχουν κοινωνήσει όλοι οι πιστοί. Σημειώνουν επίσης πως επί 2000 χρόνια τελείται το μυστήριο και δεν έχει υπάρξει καμιά απόδειξη για μετάδοση ιού και φέρνουν το χαρακτηριστικό παράδειγμα ατόμων που υπέφεραν από λοιμό και οι ιερείς τους κοινωνούσαν πριν πεθάνουν και μετά έπιναν το υπόλοιπο χωρίς να κολλήσουν. Οπότε η μετάδοση οποιασδήποτε ασθένειας μέσω της Θείας Κοινωνίας απορρίπτεται.

Ο καθένας δικαιούται και μπορεί να έχει την άποψή του, αλλά αν αναλύσεις τα επιχειρήματα που ακούς, αντιλαμβάνεσαι πως σε τέτοια θέματα δεν μπορεί να υπάρξει συνεννόηση. Ακόμα και οι γιατροί στην επιστολή τους, καθαρά από θεολογικής πλευράς εξήγησαν τη θέση τους και όχι από επιστημονικής. Είναι μια άτυπη διαμάχη που διαρκεί μέσα στους αιώνες και ο κορωνοϊός την έφερε ξανά στην επιφάνεια και στη δημόσια σφαίρα.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση