ΚΥΠΕ
Ένα από τα θέματα που προωθείται στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης για το 2025 είναι το να επιτραπεί στους εκ μητρογονίας πρόσφυγες να ψηφίζουν για τους κατεχόμενους Δήμους και Κοινότητες, ανέφερε απόψε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης. Σήμερα οι εκ μητρογονίας πρόσφυγες δεν μπορούν να ψηφίσουν για τους κατεχόμενους Δήμους και τις κατεχόμενες Κοινότητες, ανέφερε, λέγοντας ότι «πρέπει να μεταλαμπαδεύσουμε στη νέα γενιά των προσφύγων την καταγωγή τους, αλλά και να φέρουμε τη νέα γενιά κοντά στα τεκταινόμενα στον τόπο μας, να τη φέρουμε στην ενεργό συμμετοχή, στη χάραξη και λήψη αποφάσεων». Παράλληλα αναφέρθηκε στη μείωση του ορίου ηλικίας στα 17 χρόνια και την αυτόματη εγγραφή των νέων στους εκλογικούς καταλόγους.
Σε χαιρετισμό του στην παρουσίαση του βιβλίου «Πολιτικό Ανθολόγιο Ευημερίας: Mε τον άνθρωπο στο επίκεντρο», του Δρος Νίκου Αντωνιάδη, που πραγματοποιήθηκε στη Λάρνακα είπε ότι «το δεύτερο συγγραφικό εγχείρημα του Νίκου Αντωνιάδη εστιάζει στις μείζονες προκλήσεις της πολιτικής, όχι ως προς τη θεωρητική της διάσταση, παρόλο που το βιβλίο είναι επιστημονικό, αλλά ως εργαλείου πρακτικής εφαρμογής και αποτελεσματικής διαδικασίας, που είναι και το μεγάλο στοίχημα κάθε διακυβέρνησης. Γι’αυτό» σημείωσε «το βιβλίο θα το διαβάσουν υποχρεωτικά και όλα τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου».
Σημείωσε ακόμα ότι «ο Νίκος Αντωνιάδης παραθέτει αναλυτικά τα ευρήματα δικών του ερευνών, για τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ο πολιτικός της σημερινής εποχής, ώστε να είναι αποτελεσματικός και να έχει την επιθυμητή απήχηση στο ευρύ κοινό. Για παράδειγμα, αναφέρει ότι η αμφίδρομη επικοινωνία με τους πολίτες καθώς και η προσαρμοστική και επιχειρηματική ικανότητα, δεν αποτελούν μόνο τον κινητήριο μοχλό της απόδοσης ενός πολιτικού ή μιας κυβέρνησης, αλλά είναι από μόνα τους ικανά εργαλεία για να οδηγήσουν μια χώρα σε ευημερούσα πορεία».
Ενδιαφέρον, συνέχισε παρουσιάζει και η ανάλυση του Δρος Αντωνιάδη «για τον ρόλο, τη δύναμη αλλά και τα μειονεκτήματα των Μέσων Ενημέρωσης, αλλά και Κοινωνικής Δικτύωσης – τα ΜΚΔ που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο κάποτε θετικά κάποτε αρνητικά - ως εργαλείων πολιτικού μάρκετινγκ και φορέων επικοινωνίας ανάμεσα στους πολιτικούς και τους πολίτες. Η διάσταση αυτή είναι εξαιρετικά σύνθετη, ειδικά σε μια εποχή ευρείας απαξίωσης, που διευρύνει την απόσταση που χωρίζει την πολιτική και τους πολιτικούς από τους πολίτες και τις κοινωνίες ευρύτερα».
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ανέφερε επίσης ότι «όντας πολιτικός της πρώτης γραμμής, μετά τη μεγάλη τιμή που μου έκανε ο Κυπριακός λαός να μου αναθέσει την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας, βρίσκω ως εξαιρετικά, μοναδικά ενδιαφέρον, το κεφάλαιο του βιβλίου που αναφέρεται στο πολιτικό μάρκετινγκ και στην ανάγκη να έχει στο επίκεντρό του τον άνθρωπο. Η μελέτη την οποία επικαλείται ο Νίκος Αντωνιάδης υπαγορεύει ότι οι πολιτικοί θα πρέπει να προσαρμοστούν και να κατανοήσουν την αλλαγή που συντελείται στην κοινωνία και να θέσουν τους πολίτες στο επίκεντρο της στρατηγικής τους».
Αναφερόμενος στην σχέση του πολίτη με την πολιτική και ευρύτερα με τα κοινά, ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης είπε ότι το συγκεκριμένο βιβλίο «περιλαμβάνει ένα ειδικό κεφάλαιο που πραγματεύεται μια πολύ μεγάλη πρόκληση, την έλλειψη ενδιαφέροντος των νέων για την εκλογική διαδικασία, ένα σοβαρότατο θέμα με κοινωνικές προεκτάσεις, που απασχολεί ειδικά τον δυτικό κόσμο. Η Κύπρος δεν αποτελεί εξαίρεση αυτής της λυπηρής κατάστασης και για τον λόγο αυτό, η αύξηση της συμμετοχής των νέων στις εκλογικές διαδικασίες και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι ζήτημα το οποίο ιεραρχούμε ψηλά στις προτεραιότητες της διακυβέρνησής μας».
Όπως είπε ο Πρόεδρος «έχουμε αξιοποιήσει την τεχνολογία για να φέρουμε κοντά τους νέους, έχουμε κάποιες σκέψεις, εξετάζουμε σοβαρά ως Κυβέρνηση τη μείωση του ορίου ηλικίας στα 17 χρόνια και την αυτόματη εγγραφή των νέων στους εκλογικούς καταλόγους, κάτι που μπορεί να γίνει. Αυτό γίνεται στην περίπτωση των Τουρκοκυπρίων, δεν γίνεται στην περίπτωση των Ελληνοκυπρίων και αυτό είναι δυσμενής διάκριση» σημείωσε.
Ανέφερε επίσης ότι με το τέλος του χρόνου έχει «διευθετήσει συναντήσεις με όλους τους Υπουργούς για να δούμε τι κάναμε το 2024, ποιες οι προτεραιότητες μας για το 2025, να ανταλλάξουμε απόψεις. Σήμερα είχα την πρώτη συνάντηση με τον Υπουργό Εσωτερικών και ένα θέμα που θα προωθήσουμε ειδικότερα για τους κατεχόμενους Δήμους – είμαι σίγουρος ότι η Βουλή θα συζητήσει – είναι να επιτρέψουμε μόνο στους προσφυγικούς Δήμους και τα κατεχόμενα χωριά μας οι εκ μητρογονίας να μπορούν να ψηφίζουν».
Αυτό ανέφερε «είναι ένα αίτημα που υπάρχει» και εξήγησε πως «σήμερα οι εκ μητρογονίας πρόσφυγες δεν μπορούν να ψηφίσουν για τους κατεχόμενους Δήμους και τις κατεχόμενες Κοινότητες. Και επειδή βρισκόμαστε σε μια φάση, ειδικότερα που πρέπει να μεταλαμπαδεύσουμε στη νέα γενιά των προσφύγων την καταγωγή τους, αλλά και να φέρουμε τη νέα γενιά κοντά στα τεκταινόμενα στον τόπο μας, να τη φέρουμε στην ενεργό συμμετοχή, στη χάραξη και λήψη αποφάσεων».
Σημείωσε ακόμα ότι «αυτές είναι μόνο μερικές από τις δράσεις που επεξεργαζόμαστε έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε αυτή την τεράστια πρόκληση».
Στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αναφέρθηκε στην πολύχρονη γνωριμία που τον συνδέει με τον συγγραφέα, η οποία, όπως είπε πάει πίσω στις ΗΠΑ και επιβεβαίωσε πως «ο ίδιος είναι το ζωντανό παράδειγμα των όσων υποστηρίζει στο βιβλίο του. Παρότι το περιεχόμενο του βιβλίου είναι τεχνοκρατικό, είναι επιστημονικό, το ύφος του κειμένου αναδεικνύει την πραγματική έγνοια του συγγραφέα για την αυτοβελτίωση και τη διάκριση όσων υπηρετούν το μάρκετινγκ, ειδικά εκείνων που βρίσκονται σε θέσεις εξουσίας ή φιλοδοξούν να κατακτήσουν κάποιο δημόσιο αξίωμα».
Ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης συνεχάρη το Νίκο Αντωνιάδη «για το δεύτερο εκδοτικό του άλμα» ενώ τον ευχαρίστησε και για το «γεγονός ότι εδώ και χρόνια αναπτύσσει σημαντική δράση στη Νέα Υόρκη, γενικότερα στις ΗΠΑ, προβάλλοντας τη χώρα μας, την οποία υπηρετεί με συνέπεια, με αφοσίωση και με πολλή αγάπη».
O συγγραφέας αναφερόμενος στη σημασία του βιβλίου του είπε πως «οι βασικές αρχές του μάρκετινγκ είναι πάντα οι ίδιες, με την ταχύτητα της τεχνολογίας να ενεργοποιεί ανάλογα αυτές τις βασικές αρχές. Μεγάλο μέρος αυτών των αρχών κατέχει και η προώθηση προσώπων, οργανισμών και ιδεών» είπε και σημείωσε πως «ο πυρήνας του μάρκετινγκ είναι οι καταναλωτές. Ο πυρήνας του πολιτικού μάρκετινγκ είναι οι ψηφοφόροι, οι ίδιοι οι πολίτες».
Πρόσθεσε ότι «χωρίς τους καταναλωτές, ο έμπορος αγαθών και υπηρεσιών δεν έχει 'αγορά' και χωρίς τους πολίτες, ο πολιτικός δεν μπορεί να διεξάγει την εκστρατεία του για να εκλεγεί αλλά ούτε και να εργαστεί ωφέλιμα».
Όπως είπε ο Δρ. Αντωνιάδης «το ανθολόγιο έχει ως στόχο να αποτυπώσει απλά και περιεκτικά βασικά στοιχεία που χρειάζεται ένας πολιτικός ή υποψήφιος πολιτικός για να μπορέσει να εκλεγεί, να επανεκλεγεί και κυρίως να επιτύχει» .