ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Είπε «ναι» στην πρόκληση ο Νόρις

Πηγαίνοντας στην Κίνα σε μία εβδομάδα ο Νόρις έχει κάθε λόγο να αισιοδοξεί

Το φετινό GP της Αυστραλίας είχε μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Όποιος φιλοδοξούσε να το κερδίσει έπρεπε να αποδώσει στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Αλλά ο Νόρις ανταποκρίθηκε στην πρόκληση.

Σίγουρα η MCL39 ήταν το καλύτερο μονοθέσιο στο Άλμπερτ Παρκ. Αυτό, οι περισσότεροι εξ ημών, το αναμέναμε έπειτα από τις χειμερινές δοκιμές του Μπαχρέιν. Γνωρίζαμε ότι οι Νόρις και Πιάστρι θα είχαν τον πρώτο λόγο για τη νίκη υπό κανονικές συνθήκες.

Ωστόσο ο καιρός άλλαξε άρδην τα δεδομένα στην Μελβούρνη. Το όποιο πλεονέκτημα της McLaren περιορίστηκε σημαντικά. Οι ιδιαίτερες συνθήκες έδωσαν σε ομάδες και οδηγούς μια τελείως διαφορετική πρόκληση. Αυτόν τον αγώνα δεν θα τον κέρδιζε απαραίτητα ο συνδυασμός με τον θεωρητικά κορυφαίο ρυθμό.

Οι οδηγοί έπρεπε να χρησιμοποιήσουν για 57 γύρους κάθε ικμάδα ταλέντου και εφευρετικότητας προκειμένου να επιβιώσουν. Και οι ομάδες να επιδείξουν ψυχραιμία και ικανότητα στην λήψη στρατηγικών αποφάσεων.

Στο τέλος ήταν ο Νόρις και η McLaren που επικράτησαν. Ο Λάντο έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες του και η McLaren ανταποκρίθηκε κατά τις κρίσιμες στιγμές. Κανείς τους δεν έκανε τον «τέλειο» αγώνα. Ωστόσο και οι δύο απέδωσαν αρκετά καλά ώστε να κερδίσουν στο τέλος.

Δεν είμαστε τόσο σίγουροι ότι ο Λάντο και η McLaren θα κέρδιζαν σε ένα τέτοιο σενάριο κατά την περσινή σεζόν. Βλέπετε και οι δύο ήταν αρκετά επιρρεπείς σε λάθη όταν ένας αγώνας έβγαινε από την «κανονική» ροή του.

Αλλά ο φετινός Λάντο δεν είναι ίδιος με τον περσινό. Είναι πιο ώριμος, πιο ψύχραιμος και εξίσου ταχύς. Και η φετινή McLaren δείχνει μέχρι στιγμής ότι είναι καλύτερη από την περσινή της εκδοχή.

Αν οι δυο τους κρατήσουν την προσέγγιση αυτή και στους υπόλοιπους αγώνες, τότε τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα για τον ανταγωνισμό. Ο «Νόρις 2.0» είναι ένας οδηγός ικανός για το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Οι αλλοπρόσαλλες οδηγίες της McLaren

Το Άλμπερτ Παρκ δεν υπερτόνισε τα πλεονεκτήματα της MCL39 έναντι των άλλων μονοθέσιων. Το πορτοκαλί αγωνιστικό θα είναι, λογικά, ακόμη πιο ισχυρό στους επόμενους αγώνες σε Κίνα, Ιαπωνία και Μπαχρέιν. Όλα αυτά μέχρι ο ανταγωνισμός να βρει μια πειστική απάντηση.

Αυτόματα, λοιπόν, προκύπτει το θέμα της μάχης των Νόρις και Πιάστρι εντός της McLaren. Πήραμε μία καλή γεύση του πόσο οριακά είναι τα πράγματα μεταξύ των δύο στην Μελβούρνη. Ο Νόρις κέρδισε οριακά στις κατατακτήριες ενώ στον αγώνα η μεταξύ τους διαφορά ήταν επίσης οριακή.

Ο Πιάστρι, μάλιστα, έδειχνε ικανός για την ανατροπή στα μέσα του αγώνα έχοντας χρησιμοποιήσει καλύτερα τα ενδιάμεσα ελαστικά του. Αλλά στο σημείο εκείνο είχαμε τις πρώτες team orders της χρονιάς από την McLaren.

Η παρέμβαση της ομάδας στην μάχη των δύο οδηγών επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα. Επιπλέον η αιτιολογία που έδωσαν στον Πιάστρι ήταν μάλλον αστεία. Τι πάει να πει «είμαστε σε κρίσιμο σημείο, κρατήστε τις θέσεις σας»; Τι καθιστούσε ακριβώς κρίσιμο το σημείο εκείνο; Το ότι οι McLaren έπρεπε να ντουμπλάρουν τις Haas; Ή ότι φτάναμε στο κατώφλι του περάσματος σε slicks;

Αλλά με την ίδια λογική κάθε σημείο ενός αγώνα είναι κρίσιμο. Επιπλέον ο Όσκαρ σε εκείνη τη φάση του αγώνα έκανε απλώς καλύτερη δουλειά από τον Λάντο. Με αυτό δεν εννοούμε ότι ο Αυστραλός είχε το προσπέρασμα στο τσεπάκι. Πάντως ήταν σε πλεονεκτική θέση.

Η άκομψη, αυτή, παρέμβαση της McLaren έβγαλε τον Πιάστρι από τον ρυθμό του και συντέλεσε σε δύο μικρά λάθη του Αυστραλού που άνοιξαν ξανά την διαφορά του από τον Νόρις. Και τότε η McLaren θεώρησε -ενώ ήμασταν ακόμη λίγο πριν το πέρασμα στα slicks- ότι ήταν καλή ευκαιρία να αφήσει ξανά τους οδηγούς της να παλέψουν. Δεν τολμούμε να φανταστούμε τις αντιδράσεις του Μαρκ Γουέμεπρ -μάνατζερ του Πιάστρι- ενώ εκτυλίσσονταν όλα τα παραπάνω.

Το τίμημα

«Για 56 γύρους και 3/4 του γύρου οδήγησα πολύ καλά. Το τίμημα που πλήρωσα για το λάθος μου ήταν πολύ μεγάλο» δήλωνε ένας φανερά απογοητευμένος Πιάστρι μετά τον αγώνα. Σίγουρα σε κάποιο βαθμό ο Αυστραλός υπήρξε άτυχος χθες.

Ωστόσο εάν έπρεπε να καταδείξουμε ένα λάθος του δεν θα μιλούσαμε για την έξοδό του στην στροφή 13. Τέτοια λάθη όλοι μπορούν να κάνουν υπό τόσο δύσκολες συνθήκες. Εκεί σίγουρα θέλεις και την τύχη στο πλευρό σου.

Το λάθος του Όσκαρ ήταν ότι υπάκουσε στις εντολές της ομάδας του. Δεν είχε κανέναν λόγο να κάτσει πίσω από τον Νόρις. Ήταν ο ταχύτερος από τους δύο σε εκείνο το σημείο του αγώνα και έπρεπε να κάνει την επίθεσή του.

Εξάλλου ο ρυθμός του ήταν εφάμιλλος με εκείνον του Νόρις από την αρχή του τριημέρου. Δεν θα «έκλεβε» κάτι από τον Λάντο. Και επιπλέον ο Πιάστρι είχε μόλις ανανεώσει με την McLaren. Στα ίδια λεφτά με τον Νόρις και με μεγαλύτερη διάρκεια συμβολαίου. Τι ακριβώς κρατούσε πίσω τον Όσκαρ; Οι καλοί τρόποι;

Στο τέλος ο Πιάστρι πιστεύουμε ότι έκανε την λάθος επιλογή. Και το τίμημα που πλήρωσε ήταν περισσότερο για αυτήν παρά για το λάθος του στην στροφή 12. Μία πιθανή νίκη μετατράπηκε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα σε 9η θέση.

Κρίσιμη επικράτηση

Υπό το πρίσμα αυτό η επικράτηση του Νόρις χθες ήταν κρίσιμη. Πρωτίστως για ψυχολογικούς λόγους και δευτερευόντως για βαθμολογικούς.

Ο Λάντο αρίστευσε χθες σχεδόν σε όλους του τομείς που υστερούσε πέρσι. Έκανε τέλεια εκκίνηση, ιδανικές επανεκκινήσεις και διάβασε σωστά έναν πολύ δύσκολο αγώνα. Έναν αγώνα ο οποίος, μάλιστα, λάμβανε χώρα μέσα στην πατρίδα του άμεσου αντιπάλου του.

Επειδή ο Πιάστρι θα είναι, τουλάχιστον στους πρώτους αγώνες, το μεγαλύτερο αντίπαλο δέος για τον Νόρις. Αλλά ο Λάντο έδειξε ότι έχει μάθει από τα περσινά του λάθη. Και εφόσον συνεχίσει έτσι, ο Όσκαρ θα πρέπει να τον κερδίσει στα ίσια σε ρυθμό. Κάτι που δεν έχει συμβεί τα δύο τελευταία χρόνια.

Για τον Φερστάπεν η δεύτερη θέση ήταν ότι καλύτερο θα μπορούσε να περιμένει χθες. Ο Χέλμουτ Μάρκο δήλωσε ότι η ομάδα θα φέρει τις πρώτες αναβαθμίσεις στην RB21 έως το Μπαχρέιν. Μέχρι τότε ο Μαξ θα πρέπει να τερματίζει συνεχώς στο podium ώστε να μην χάσει από νωρίς επαφή με τους οδηγούς της McLaren.

Οι Mercedes τα πήγαν αρκετά καλά στην Αυστραλία και ήταν σίγουρα ανώτερες από τις Ferrari στον αγώνα. Ο Ράσελ κατέκτησε αθόρυβα μια σημαντική 3η θέση ενώ ο Αντονέλι ανέκαμψε εντυπωσιακά έπειτα από τις άσχημες κατατακτήριες που είχε.

Επίσης δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε την καταπληκτική 5η θέση του Άλμπον με την Williams. Ο Ταϊλανδός οδήγησε υπέροχα κερδίζοντας στα ίσια τις Ferrari σε έναν πολύ δύσκολο αγώνα. Όσο για τον Σάινθ η έξοδος του υπό το SC αποδόθηκε -από την ομάδα- σε κάποια λάθος ρύθμιση της PU. Εμείς θα σημειώσουμε, απλώς, ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο Κάρλος στέλνει το μονοθέσιο στον τοίχο υπό τέτοιες συνθήκες.

Πηγαίνοντας στην Κίνα σε μία εβδομάδα ο Νόρις έχει κάθε λόγο να αισιοδοξεί. Η κρίσιμη επικράτησή του στην Μελβούρνη του έχει δώσει την πρωτοβουλία των κινήσεων. Θα εκμεταλλευτεί την ευκαιρία;

Πηγή: newsauto.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση