Έπειτα από διακοπή σχεδόν ενός μήνα η Formula 1 επιστρέφει με το Grand Prix της Ολλανδίας. Θα μπορέσει ο Φερστάπεν στο 200ο του GP να επιστρέψει στις νίκες μέσα στην έδρα του;
Πριν από λίγους μήνες το ερώτημα θα φάνταζε ρητορικό. Αλλά πλέον η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η McLaren θα είναι μάλλον το φαβορί στο Ζαντβούρ ενώ και η Mercedes δεν θα είναι πολύ πίσω.
Φυσικά, ο Φερστάπεν θα τα δώσει όλα για μία νίκη η οποία θα ισχυροποιήσει τη θέση του στο πρωτάθλημα οδηγών. Ωστόσο οι Νόρις και Πιάστρι δεν θα είναι καθόλου εύκολοι αντίπαλοι, με τον Βρετανό να ψάχνει την δεύτερη φετινή του νίκη. Οι Ράσελ και Χάμιλτον θα είναι και αυτοί στο παιχνίδι της νίκης, ιδίως εάν επιβεβαιωθούν τα προγνωστικά για βροχή στη διάρκεια του τριημέρου.
Από την άλλη οι Ferrari και Aston Martin θα ψάξουν απαντήσεις στα προβλήματα που τις ταλανίζουν εδώ και μήνες στην εξέλιξη των μονοθέσιων τους. Για να το πράξουν αυτό, όμως, θέλουν στεγνό οδόστρωμα.
Το Ζαντβούρ, παρά την πρόσφατη ανακαίνισή του, παραμένει μία old school πίστα που διατηρεί αρκετή από την γοητεία του παρελθόντος. Το μικρό πλάτος του οδοστρώματος και οι συνεχείς υψομετρικές αυξομειώσεις δίνουν στον θεατή μία πολύ καλή αίσθηση της ταχύτητας των μονοθέσιων.
Αυτό καθιστά τους γύρους των κατατακτήριων ιδιαίτερα εντυπωσιακούς. Ιδιαίτερα θεαματικά είναι τα περάσματα από τις κεκλιμένες στροφές 3 και 14. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά, όμως, έχουν και τα μειονεκτήματά τους. Λόγω της φύσης που έχει η διαδρομή τα προσπεράσματα είναι εξαιρετικά δύσκολα.
Ουσιαστικά, μόνο στην ευθεία των pits υπάρχει ρεαλιστική δυνατότητα προσπεράσματος. Το DRS ενεργοποιείται ήδη από την στροφή 14 ώστε να διευκολύνει ακόμη περισσότερο τις μάχες. Η πρώτη στροφή είναι επίσης ιδιαίτερη. Η καλύτερη θέση για ένα μονοθέσιο, το οποίο επιτίθεται ή αμύνεται, βρίσκεται στην εξωτερική της.
Είναι μία από τις μικρότερες πίστες στο καλεντάρι με συνολικό μήκος διαδρομής 4,259 χιλιομέτρων. Επίσης, το pit lane του Ζαντβούρ είναι το μικρότερο στο πρόγραμμα, ενώ λόγω της στενότητάς του η μέγιστη επιτρεπτή ταχύτητα είναι μόλις 60 χλμ/ώρα. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 72 γύρους.
Μία άλλη ιδιαιτερότητα που έχει το Ζαντβούρ είναι τα δύο διαφορετικά είδη ασφάλτου. Τμήμα της πίστας έχει από το 2020 νέα άσφαλτο, ενώ η υπόλοιπη διαδρομή έχει αρκετά παλιό και τραχύ οδόστρωμα. Το γεγονός δεν δυσκολεύει μόνο τα set-up των μονοθέσιων αλλά και τα ελαστικά.
Τα ελαστικά καταπονούνται επιπλέον και από τα μεγάλα πλευρικά φορτία που αναπτύσσονται κατά τη διέλευση των αυτοκινήτων από τις κεκλιμένες στροφές της πίστας. Για τους παραπάνω λόγους, η Pirelli φέρνει τις τρεις πιο σκληρές γόμες της (C1, C2 και C3) στην Ολλανδία.
Η ταχύτερη στρατηγική θα είναι λογικά εκείνη των δύο pit-stops. Βέβαια λόγω των πολύ πιθανών VSC και SC στη διάρκεια του αγώνα, πολλοί ίσως κάνουν τρεις στάσεις. Κάτι τέτοιο είναι ακόμη πιο πιθανό σε περίπτωση που βρέξει.
Πηγ΄΄η: newsauto.gr