Η ανακοίνωση του αγωνιστικού προγράμματος για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 του 2024, δεν έκρυβε εκπλήξεις σχετικά με τους προορισμούς. Καθώς ωστόσο, η γκρίνια για τον αριθμό των αγώνων που για πρώτη φορά θα έχει εκτοξευτεί στους 24 και η λίστα υποψηφίων για… μία θέση στον ήλιο μεγαλώνει, είναι πολύ πιθανό να έχουμε αλλαγή δεδομένων από το 2025.
Ενώ οι «παλιοί» του σπορ θέλουν όσο τίποτα να παραμείνουν στο καλεντάρι ιστορικές πίστες όπως για παράδειγμα αυτή του Σπα στο Βέλγιο ή της Μόντσα και της Ίμολα στην Ιταλία, η θέση τους μακροπρόθεσμα μόνο σίγουρη δεν είναι.
Τουλάχιστον όχι σε σταθερή βάση αφού σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι, έχουν στα σκαριά σχέδιο που αφορά rotation αγώνων στο καλεντάρι!
«Πιστεύω πως θα υπάρχουν ευρωπαϊκοί αγώνες στους οποίους θα εφαρμοστεί το καθεστώς εναλλαγής στο καλεντάρι. Υπάρχουν ήδη συζητήσεις με κάποιους από αυτούς και είναι κάτι που στην επόμενη διετία θα εφαρμόσουμε. Οι ιστορικοί αγώνες θα είναι πάντα κομμάτι του σπορ, όμως πρέπει κάποιοι από αυτούς να αναγνωρίσουν την ανάγκη αλλαγών που πρέπει να γίνουν στις εγκαταστάσεις τους. Οι θεατές έχουν όλο και διαφορετικές ανάγκες. Αν δεν τους δώσεις αυτό που αξίζουν, τότε δεν έχουμε να κάνουμε με ιστορικό αγώνα πια, έτσι δεν είναι;», σχολίασε ο Ντομενικάλι.
Έπειτα, ο Ιταλός μίλησε και πιο συγκεκριμένα, φέρνοντας το παράδειγμα του θρυλικό Σπα-Φρανκορσάμπ, που ενώ ήταν με το ένα πόδι εκτός προγράμματος, εκσυγχρονίστηκε και πήρε νέα συμφωνία διεξαγωγής Grand Prix.
«Πριν από δύο χρόνια υπήρχε συζήτηση πως το Βέλγιο θα μείνει εκτός προγράμματος», λέει ο Ντομενικάλι. «Η απάντηση είναι πως το Βέλγιο είναι ακόμα εκεί, όμως αντέδρασαν πολύ καλά. Επένδυσαν σε νέες εγκαταστάσεις που ταιριάζουν στην καλύτερη δυνατή εμπειρία που θέλουμε να προσφέρουμε στο κοινό».
Όλα αυτά ενώ πλέον βλέπουμε αγώνες στις περισσότερες χώρες του Αραβικού Κόσμου, έχουμε τρία Grand Prix στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ενώ και τώρα που έχει περάσει η απειλή της Covid-19, η Ασία αναμένεται να διεκδικήσει όλο και περισσότερες θέσεις στο καλεντάρι. Και φυσικά, μη ξεχνάμε πως υπάρχει ξεκάθαρη επιθυμία της Formula 1 για έναν αγώνα επί αφρικανικού εδάφους.
gazzetta.gr