ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

McLaren: Και πάλι στην κορυφή!

Η αναμονή για τους φίλους μιας εκ των πιο ιστορικών ομάδων του grid ήταν μεγάλη

Το όνομα της McLaren είναι συνυφασμένο με εκείνο της F1. Μόνο η Ferrari μπορεί να καυχηθεί ότι έχει μεγαλύτερη πορεία στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Αλλά η περίπτωση της ομάδας που είχε ιδρύσει ο Νεοζηλανδός οδηγός Μπρους Μακλάρεν το 1963 για να τρέξει στην Australasian Tasman Series είναι αρκετά διαφορετική από εκείνη της Scuderia. Η ιστορία της Mclaren έχει πολλά σκαμπανεβάσματα, πολλές εκ βάθρων αλλαγές και πολλούς διαφορετικούς ηγέτες ανά περίοδο.

Στο παρελθόν της McLaren δεν θα βρείτε τα «ρωμαϊκά» παιχνίδια εξουσίας και τις σοκαριστικές ανατροπές της Ferrari. Θα βρείτε, όμως, την χαρακτηριστική ικανότητα ενός οργανισμού να αντέχει στις δυσκολίες, να καινοτομεί και τις περισσότερες φορές να βγαίνει νικητής. Ασχέτως ανθρώπων ή εποχής.

Όπως η Ferrari έτσι και η McLaren υπερβαίνει ως όνομα τα πρόσωπα. Ακόμη και εκείνο του ιδρυτή της, ο οποίος έφερε την πρώτη νίκη στο Βέλγιο του 1968, δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της στο GP του Μονακό.

Έκτοτε θα ακολουθούσαν ακόμη 188 νίκες με οδηγούς-θρύλους όπως οι Φιτιπάλντι, Χαντ, Προστ, Σένα και Χάκινεν. Θα ακολουθούσαν 12 πρωταθλήματα οδηγών και -από χθες- 9 κατασκευαστών. Αμέτρητες αξέχαστες στιγμές στις πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Ενδιαμέσως, όμως, η βρετανική ομάδα θα βίωνε και αρκετές περιόδους προκλήσεων. Όπως συνέβη στις αρχές της δεκαετίας του 80 κατά την μετάβαση από τα χέρια του Τέντι Μάγιερ σε αυτά του Ρον Ντένις.

Όπως συνέβη από το τέλος της εποχής Προστ-Σένα το 1993 μέχρι το 1998 όταν και ο Χάκινεν πήρε το πρώτο του πρωτάθλημα. Και όπως συνέβη φυσικά κατά την ταραγμένη για την ομάδα προηγούμενη δεκαετία.

Δεν θα ήταν υπερβολή εάν λέγαμε ότι η περίοδος 2013-2020 ήταν η χειρότερη στην ιστορία της McLaren. Ιδίως από την αρχή της υβριδικής περιόδου το 2014 μέχρι και τo τέλος της ατυχούς συνεργασίας με την Honda το 2018.

Ωστόσο η ομάδα, του Ζακ Μπράουν πια, κατάφερε να βγει νικήτρια στο τέλος. Όπως έκανε από καταβολής της. Ξεπέρασε τις προκλήσεις για άλλη μια φορά και στο Άμπου Ντάμπι χθες πήρε δικαιωματικά τον τίτλο του κορυφαίου κατασκευαστή για το 2024.

Επί της ουσίας η McLaren κατάφερε επιτέλους να προσαρμοστεί στη νέα εποχή της F1. Όχι τόσο από επιχειρηματικής άποψης. Σε αυτόν τον τομέα ο Ζακ Μπράουν είχε κάνει εξαιρετική δουλειά ήδη από την στιγμή που ανέλαβε τις τύχες της ομάδας τον Νοέμβριο του 2016.

Η McLaren ήταν έτσι κι αλλιώς ένα μεγάλο brand αλλά ο Μπράουν φρόντισε να το κάνει ακόμη πιο ελκυστικό σε χορηγούς και ευρύ κοινό. Τα μπλουζάκια της ομάδας με την χαρακτηριστική απόχρωση παπάγια όλο και πλήθαιναν στις κερκίδες των σιρκουί.

Αρκετά χρόνια κράτησε αυτή η προσπάθεια αλλά στο τέλος απέδωσε καρπούς. Η McLaren μέχρι το 2021 είχε μεγαλώσει το δικό της, αφοσιωμένο fan base. Ανθρώπους οι οποίοι υποστηρίζουν την ομάδα πρώτα και μετά τους οδηγούς.

Έλειπαν ακόμη, όμως, τα αποτελέσματα για να υποστηρίξουν το hype. Το 1-2 στην Μόντσα και η pole του Νόρις στο Σότσι το 2021 ήταν ευχάριστες αναλαμπές. Αλλά η McLaren έγινε πραγματική ανταγωνίστρια μόλις στο δεύτερο μισό της περασμένης σεζόν.

Έκτοτε η άνοδος είναι συνεχής. Οι κινήσεις που έγιναν στο τεχνικό κομμάτι απολύτως επιτυχημένες. Το ίδιο ισχύει και για την επιλογή των οδηγών της. Η McLaren επενδύει στο μέλλον, δεν προσπαθεί να αναβιώσει το παρελθόν. Από αυτήν την άποψη είναι πολύ πιο κοντά στην Red Bull παρά στις Ferrari και Mercedes.

Δεν υπήρχε αμφιβολία για το καλύτερο μονοθέσιο της φετινής σεζόν. Η MCL38 ενσάρκωσε με τον καλύτερο τρόπο τις εξαιρετικά επιτυχημένες αποφάσεις της διοίκησης από το 2023 και μετά. Ο Ζακ Μπράουν έβαλε τους σωστούς ανθρώπους στις σωστές θέσεις και τα αποτελέσματα ήρθαν αμέσως.

Ίσως, μάλιστα, πιο γρήγορα από ότι θα περίμεναν και οι ίδιοι οι άνθρωποι της McLaren. Ξαφνικά βρέθηκαν να διεκδικούν και τα δύο πρωταθλήματα μέσα στο 2024. Ήταν σε μεγάλο βαθμό ανέτοιμοι για την πρόκληση αυτή.

Παρά ταύτα κατάφεραν να φέρουν το πρωτάθλημα κατασκευαστών πίσω στο Γουόκινγκ. Τέτοια ήταν η υπεροχή του μονοθέσιου τους. Τόσο επιτυχημένη ήταν η εξέλιξή του. Και ας έγιναν αρκετά λάθη στρατηγικής και διαχείρισης. Ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία ομάδα είναι που καλείται να «μάθει» τον ρόλο της πρωταγωνίστριας.

Το 2025 μόνο καλύτερο μπορεί να είναι για την McLaren. Οι κανονισμοί δεν αλλάζουν και οι Νόρις-Πιάστρι (ίσως το καλύτερο συνολικά οδηγικό δίδυμο του grid) θα έχουν στην διάθεσή τους μάλλον το κορυφαίο μονοθέσιο στην αρχή της σεζόν.

Εφόσον η McLaren επιδείξει την απαραίτητη συνέχεια στην προσέγγισή της και λάβει από νωρίς ορισμένες κρίσιμες αποφάσεις διαχείρισης, τότε οι αντίπαλοί της θα τα βρουν σκούρα απέναντί της. Η McLaren επέστρεψε χθες στην κορυφή του σπορ. Και το μέλλον της προοιωνίζεται ακόμη καλύτερο.

Πηγ΄΄η: newsauto.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση