ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

ΠΟΕΔ: Οι πετυχημένες διεκδικήσεις, οι σοβαρές εκκρεμότητες και οι ελλείψεις

Τί επισημαίνει η οργάνωση ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς 2024-2025

24news team

Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς 2024-2025, η ΠΟΕΔ απευθύνει εγκάρδιους συναδελφικούς χαιρετισμούς σε όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς και τους εύχεται καλή, δημιουργική και παραγωγική σχολική χρονιά.

Συγχαίρει και καλωσορίζει στη Δημόσια Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση τους νέους/ες συναδέλφους/-ισσες που έχουν μονιμοποιηθεί, καθώς και τους/τις συμβασιούχους/ες συναδέλφους/-ισσες που έχουν κληθεί να υπηρετήσουν το Δημόσιο Σχολείο τη νέα σχολική χρονιά 2024 – 2025.

Με τη νέα σχολική χρονιά, σημειώνουμε με θετικό πρόσημο την εφαρμογή αρκετών εκπαιδευτικών πολιτικών, οι οποίες ήταν και διαχρονικές διεκδικήσεις της Οργάνωσής μας. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Ολοκληρώνεται ο θεσμός του Υπεύθυνου Τμήματος σε Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση.
  • Αυξάνεται περαιτέρω, ο διοικητικός χρόνος των διευθυντών/τριών και δίνεται διοικητικός χρόνος για τα Δημοτικά Σχολεία, τα οποία διευθύνονται από απλό/ή Δάσκαλο/α, καθώς και για τα μονοθέσια νηπιαγωγεία τα οποία διευθύνονται από απλό/ή Νηπιαγωγό.
  • Άρχισε η εγκατάσταση κλιματιστικών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Ξεκίνησε η προς τα κάτω επέκταση της Δωρεάν Υποχρεωτικής Προδημοτικής Εκπαίδευσης.
  • Δόθηκε μέρος των Μόνιμων Οργανικών Θέσεων σε Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση, το οποία αποτελεί μέρος της συμφωνίας κατά την οποία εντός τριετίας το ποσοστό των έκτακτων εκπαιδευτικών θα μειωθεί στο 7%
  • Επικαιροποιούνται τα Αναλυτικά Προγράμματα, με στόχο τη μείωση της ύλης.

Εξακολουθούν να εντοπίζονται

Την ίδια ώρα σημειώνουμε ζητήματα, που δυστυχώς για ακόμη μια χρονιά, εξακολουθούν να εντοπίζονται, δημιουργώντας πολλαπλά θέματα στα σχολεία μας:

  • Καθυστέρηση και άλλα προβλήματα, σε σχέση με διορισμούς, μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.
  • Σοβαρές εκκρεμότητες σε κτήρια, με μεγάλη πιθανότητα την πρώτη μέρα επιστροφής των παιδιών στα σχολεία, τα σχολικά κτήρια να μην είναι σε θέση να ανταποκριθούν στο πρόγραμμα του σχολείου (περίπτωση Ειδικού Σχολείου Αποστόλου Λουκά).
  • Καθυστέρηση τοποθέτησης λυόμενων αιθουσών, που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των παιδιών κυρίως Προδημοτικής Εκπαίδευσης.
  • Ανάγκη βελτίωσης των οδηγιών λειτουργίας των Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων και διασαφήνιση ή και βελτίωση των όρων εργοδότησης συμβασιούχων και μόνιμων εκπαιδευτικών. Το ζητούμενο είναι να παραληφθούν λάθη και παραλείψεις που σημειώθηκαν κατά την περσινή σχολική χρονιά.
  • Ανάγκη άμεσης έναρξης διαλόγου για τους όρους εργασίας των αντικαταστατών/τριών.
  • Άμεση λήψη μέτρων/ρυθμίσεων από το ΥΠΑΝ, με στόχο την άμβλυνση του σοβαρού φαινομένου έλλειψης ενδιαφέροντος από αντικαταστάτες, για κάλυψη των κενών που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
  • Ανάγκη για άμεση έναρξη του θεσμικού διαλόγου για το σύστημα διορισμών, σε συνέχεια των δημόσιων εξαγγελιών του ΥΠΑΝ, επαναλαμβάνοντας τη θέση μας για διατήρηση του καταλόγου διοριστέων. 
  • Παρά τη μικρή αύξηση που δίνεται σε ό,τι αφορά στον διοικητικό χρόνο των διευθυντών/τριών, σημειώνουμε την επιτακτική ανάγκη μεγιστοποίησης του διοικητικού χρόνου της διευθυντικής ομάδας και έναρξη του διαλόγου για τον διοικητικό χρόνο των βοηθών διευθυντών/τριών.
  • Υπάρχει τεράστια έλλειψη θέσεων σε διευθύντριες και β. διευθύντριες στην Προδημοτική εκπαίδευση, με αποτέλεσμα ακόμη και μεγάλα Νηπιαγωγεία να διευθύνονται από απλές εκπαιδευτικούς. 

Προς Υπουργείο και συναρμόδιους

Καλούμε το Υπουργείο και τις συναρμόδιες υπηρεσίες του να προχωρήσουν σε εκείνες τις ενέργειες και αποφάσεις, οι οποίες θα επιλύσουν τα πιο πάνω ζητήματα.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X