Ο Φερνάντο Αλόνσο τιμωρήθηκε με ποινή 20 δευτερολέπτων για τον ρόλο του στο ατύχημα του Ράσελ στο GP Αυστραλίας. Και ο Ισπανός έγινε έξαλλος με τους αγωνοδίκες!
Οι Αλόνσο και Ράσελ μονομαχούσαν για την 6η θέση στα τελευταία στάδια του αγώνα. Ο Ισπανός προσπαθούσε να κρατήσει τον οδηγό της Mercedes πίσω του, με τον Ράσελ να έχει μπει εντός DRS της Aston Martin.
Καθώς οι δύο οδηγοί προσέγγιζαν για τελευταία φορά την στροφή 6 ο Αλόνσο έκοψε απότομα ταχύτητα πριν το apex. Αυτό έπιασε απροετοίμαστο τον Ράσελ, ο οποίος έχασε τον έλεγχο της W15. Ο Βρετανός βγήκε στην αμμοπαγίδα της εξωτερικής και είχε σφοδρή επαφή με την μπαριέρα. Έπειτα η Mercedes επέστρεψε ακυβέρνητη προς την πίστα για να σταματήσει στη μέση της διαδρομής.
Ο Ράσελ, γνωρίζοντας την δυσκολία της κατάστασης, ζητούσε απεγνωσμένα κόκκινη σημαία στο team-radio. Ευτυχώς για όλους, η διεύθυνση αγώνα επέβαλλε VSC και ο Βρετανός βγήκε με ασφάλεια από το μονοθέσιο. Παράλληλα ο Αλόνσο τερμάτιζε στην 6η θέση τον αγώνα.
Ωστόσο το θέμα δεν τελείωσε εκεί. Μετά την καρό σημαία οι αγωνοδίκες κάλεσαν τους δύο οδηγούς για να δώσουν εξηγήσεις. Ο Ράσελ υποστήριξε ότι ο Αλόνσο έκοψε πολύ απότομα ταχύτητα πριν την στροφή 6. Για τον Βρετανό η οδήγηση του Νάντο ήταν επικίνδυνη.
Αντιθέτως ο Αλόνσο θεώρησε ότι όσα έκανε ήταν εντός ορίων μιας σκληρής μονομαχίας στην πίστα. Παραδέχτηκε ότι όντως έκοψε νωρίτερα για την στροφή 6. Ωστόσο αυτό το έπραξε για να έχει καλύτερη έξοδο από αυτήν και να εξουδετερώσει το πλεονέκτημα DRS του Ράσελ.
Οι αγωνοδίκες εξετάζοντας τα στοιχεία τηλεμετρίας από την AMR24, αποφάσισαν ότι ο Αλόνσο ήταν υπαίτιος για το ατύχημα. Συγκεκριμένα ο Ισπανός έκοψε ταχύτητα στην στροφή 6, εκατό μέτρα πιο πριν σε σχέση με τον προηγούμενο γύρο. Για να το πράξει αυτό κατέβασε σχέση στο κιβώτιο ενώ πάτησε ελαφρώς και το πεντάλ του φρένου.
Τα παραπάνω στοιχεία αποδείχτηκαν ενοχοποιητικά για τον Ισπανό. Οι αγωνοδίκες του επέβαλαν ποινή drive-through η οποία μετατράπηκε σε χρονική ποινή 20 δευτερολέπτων καθώς ο αγώνας είχε τελειώσει. Κατά συνέπεια ο Ισπανός έπεσε από την 6η στην 8η θέση της τελικής κατάταξης.
Η τιμωρία των 20 δευτερολέπτων εξόργισε τον Αλόνσο. Σε δηλώσεις του μετά τον αγώνα ο Ισπανός αμφισβήτησε την όποια υπαιτιότητά του για το περιστατικό. «Ο Τζορτζ με έφτανε γρήγορα. Για 5-6 γύρους τον είχα στο DRS μου. Οδηγούσα σε ρυθμό κατατακτήριων και ήθελα απλώς να βελτιστοποιήσω την έξοδό μου από την στροφή 6. Αυτό θα έκανε ο κάθε οδηγός. Φυσικά χαίρομαι που ο Τζορτζ είναι καλά» σημείωσε ο Αλόνσο.
Ωστόσο λίγες ώρες αργότερα ο Αλόνσο, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εμφανίστηκε ακόμη πιο έξαλλος με τους αγωνοδίκες στο Άλμπερτ Παρκ. «Είναι απογοητευτικό το να παίρνεις ποινή ενώ δίνεις σκληρή αλλά δίκαιη μάχη στην πίστα. Μου κάνει εντύπωση που πήρα τιμωρία για την προσέγγιση μιας στροφής. Τρέχω στην F1 για πάνω από 20 χρόνια. Μέσα σε αυτό το διάστημα είχα πολλές επικές μονομαχίες όπως στην Imola το 2005 και 2006 ή στην Βραζιλία το 2023. Το να θυσιάζεις ταχύτητα εισόδου σε κάποια στροφή αποτελεί μέρος της τέχνης του μηχανοκίνητου αθλητισμού» υπογράμμισε ο Ισπανός.
«Υπάρχουν πολλές παράμετροι στην οδήγηση ενός μονοθέσιου F1. Σε κάθε γύρο πρέπει να συνυπολογίζουμε φθορά ελαστικών, οικονομία καυσίμων ή φρένων. Πώς περιμένουν, λοιπόν, ορισμένοι να σημειώνουμε πανομοιότυπους γύρους σε όλον τον αγώνα;» κατέληξε ο Αλόνσο.
Πηγή: newsauto.gr