ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

F1: Πώς η Σαουδική Αραβία αυξάνει την επιρροή της

Η χώρα της Μέσης Ανατολής κάνει εδώ και αρκετά χρόνια οικονομικά ανοίγματα σε όλες τις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις

Ο 5ος αγώνας της σεζόν διεξάγεται στην Σαουδική Αραβία. Μία χώρα με ελάχιστη παράδοση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η οποία, όμως, σκοπεύει να κατακτήσει σύντομα την κορωνίδα του.

Η χώρα της Μέσης Ανατολής κάνει εδώ και αρκετά χρόνια οικονομικά ανοίγματα σε όλες τις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις της Δύσης. Μέσω του κρατικού της επενδυτικού ταμείου (PIF) η Σαουδική Αραβία έχει επενδύσει σε ποδόσφαιρο, μποξ, γκολφ, τένις και -φυσικά- στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Υπό την ηγεσία του υπουργού αθλητισμού της χώρας, Τουρκί Αλαλσιχ, η Σαουδική Αραβία ακολουθεί μία τελείως διαφορετική στρατηγική από ότι το γειτονικό της Κατάρ. Οι Καταριανοί επενδύουν σχεδόν αποκλειστικά στο ποδόσφαιρο. Οι Σαουδάραβες επενδύουν στα… πάντα! Τα χρήματα από το Ριάντ ρέουν συνεχώς και παράλληλα η προβολή της χώρας στο παγκόσμιο κοινό συνεχώς μεγαλώνει.

Στην F1 η παρουσία της Σαουδικής Αραβίας είναι τριμερής και γίνεται κυρίως μέσω aramco. Η μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρία στον κόσμο είναι μέτοχος και χορηγός της Aston Martin F1, διοργανώνει το GP της Σαουδικής Αραβίας ενώ είναι και χορηγός τίτλου σε πολλά ακόμη GP.

Αγοράζουν τα… πάντα!

Πλέον η όρεξη των Σαουδαράβων έχει ανοίξει για τα καλά. Και επέκταση είναι η λέξη-κλειδί σε αυτήν την περίπτωση. Είναι γνωστή η προσπάθεια του PIF να εξαγοράσει τα εμπορικά δικαιώματα της F1 από την Liberty.

Οι Αμερικανοί δεν συμφώνησαν, φυσικά, αλλά η πρόταση της Σαουδικής Αραβίας ήταν εντυπωσιακή. Και οι σεΐχηδες δεν το βάζουν κάτω. Ετοιμάζουν δεύτερο αγώνα F1 στην Κιντίγια, σε μία υπερσύγχρονη πίστα η οποία θα μοιάζει με το μεγαλύτερο roller coaster του κόσμου!

Η Σαουδική Αραβία θα παλέψει για να κρατήσει δύο αγώνες στο πρόγραμμα της F1. Επιπλέον θέλει να αποκτήσει και την δική της ομάδα. Καθώς, όμως, οι Σαουδάραβες δεν έχουν την τεχνογνωσία αλλά τα χρήματα, θα προσπαθήσουν να εξαγοράσουν κάποια από τις υπάρχουσες ομάδες στο grid.

Ασφαλώς το καμπανάκι χτυπάει για την Aston Martin. Μέχρι στιγμής η ομάδα των Στρολ συνεργάζεται με την Aramco. Και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι ο Λόρενς θέλει να παραδώσει τον έλεγχό της στη Σαουδική Αραβία. Ωστόσο η aramco αυξάνει συνεχώς την οικονομική της επιρροή στην ομάδα.

Και όλα δείχνουν ότι μία πρόταση πλήρους εξαγοράς της δεν απέχει πολύ. Εξάλλου δεν θα είναι η πρώτη φορά που μια εταιρία μεταβαίνει από το ρόλο του χορηγού σε εκείνον του ιδιοκτήτη ομάδας. Η Red Bull ήταν για χρόνια χορηγός σε ομάδες και αγώνες F1 πριν φτιάξει την δική της πολύ επιτυχημένη ομάδα.

Επίσης δεν θα αποκλείαμε και μία δεύτερη πιθανή πρόταση εξαγοράς της F1 από το PIF κοντά στο 2027. Και ίσως όταν έρθει εκείνη η στιγμή, η πρόταση να είναι τόσο καλή που η Liberty να μην μπορέσει να αρνηθεί. Ένα είναι βέβαιο. Η Σαουδική Αραβία ήρθε στην F1 για να μείνει.

Πηγή: newsauto.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση