ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Φερστάπεν: Επικοινωνιακό παιχνίδι μετά την τιμωρία

Μία στρατηγική επιλογή η οποία δεν έχει στόχο τόσο το σήμερα αλλά το αύριο

Ο Φερστάπεν είχε κατακτήσει μία ακόμη φανταστική pole το Σάββατο. Ωστόσο στην εκκίνηση έχασε καθαρά από τον Πιάστρι ο οποίος πρόλαβε να πάρει εγκαίρως την εσωτερική για την στροφή 1.

Ο οδηγός της McLaren τοποθέτησε το μονοθέσιο του δίπλα σε εκείνο του Φερστάπεν στο apex της πρώτης στροφής θέτοντας ένα δύσκολο δίλημμα στον Ολλανδό. Ή θα φρέναρε και θα έχανε την πρώτη (ίσως και την δεύτερη) θέση ή θα έβγαινε εκτός πίστας. Ο Μαξ προτίμησε, λογικά, το δεύτερο και βγήκε μπροστά από τον Πιάστρι, κόβοντας την στροφή 2.

Η απόφαση του Φερστάπεν ήταν λογική. Εάν είχε φρενάρει έμπαινε σε επικίνδυνη περιοχή. Το πιο πιθανό θα ήταν να χάσει τουλάχιστον μία ακόμη θέση από τον Ράσελ. Επιπλέον, με 18 μονοθέσια να ακολουθούν, ο κίνδυνος μιας επαφής ήταν υπαρκτός.

Πολλοί απόρησαν γιατί ο Ολλανδός δεν έδωσε την θέση πίσω στον Πιάστρι. Η Red Bull και ο Φερστάπεν είπαν δημόσια ότι δεν θεωρούσαν ότι είχαν κάνει κάτι λάθος. Σύμφωνα με εκείνους ήταν ο Πιάστρι αυτός που ώθησε τον Μαξ εκτός πίστας.

Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Απλώς ο Φερστάπεν και η Red Bull γνώριζαν ότι σε περίπτωση που έδιναν την θέση πίσω στον Πιάστρι θα είχαν χάσει αυτομάτως τον αγώνα. Στην Τζέντα ο «βρόμικος αέρας» κοστίζει πολύ σε αντοχή ελαστικού. Αυτό θα ανακάλυπτε και ο Πιάστρι στο πρώτο του stint με την μέση γόμα.

Με άλλα λόγια ο Φερστάπεν προτίμησε να το ρισκάρει. Γνώριζε ότι θα υπήρχε κάποιου είδους τιμωρία και δοκίμασε να καλύψει την διαφορά πριν το pit-stop. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν συνέβη και τελικά τερμάτισε δεύτερος.

Η τιμωρία

Η επιλογή της Red Bull δεν ήταν παράλογη. Κάτι παρόμοιο είχε κάνει ο Χάμιλτον στον Φερστάπεν, στον πρώτο γύρο του Άμπου Ντάμπι το 2021. Τότε ο Βρετανός -λανθασμένα- δεν είχε δεχτεί ποινή από τους αγωνοδίκες.

Αλλά στην περίπτωση της Τζέντα οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 5 δευτερολέπτων στον Μαξ. Η συνήθης ποινή για μία τέτοια ενέργεια είναι στα 10 δευτερόλεπτα. Ωστόσο η FIA είναι πάντα πιο επιεικής με παραβάσεις που λαμβάνουν χώρα στην εκκίνηση ενός αγώνα.

Μόλις ο Τζιανπιέρο Λαμπιάζε ανακοίνωσε την ποινή στον Μαξ, φρόντισε αμέσως να του υπενθυμίσει ότι δεν χρειάζεται να σχολιάσει κάτι στην ενδοεπικοινωνία. Ο λόγος προφανής. Η Red Bull φοβόταν ότι εάν ο Μαξ εκφραζόταν…. ελεύθερα, τότε θα υπήρχε ο κίνδυνος επιπλέον τιμωρίας.

Βλέπετε, ο πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ μπεν Σουλαγιέμ έχει κυρήξει πόλεμο εδώ και λίγο καιρό σε απρεπείς εκφράσεις που ακούγονται σε επίσημες εκδηλώσεις τις ομοσπονδίες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται τόσο οι επίσημες συνεντεύξεις τύπου όσο και οι ενδοεπικοινωνίες στην διάρκεια του αγώνα.

Μετά τον τερματισμό ο Φερστάπεν ήταν πολύ σύντομος στις δηλώσεις του. Δεν σχολίασε την ποινή, ενώ αργότερα δήλωσε ότι το έπραξε αυτό ώστε τα όσα θα έλεγε να μην διαστρέφονταν ή να μην προκαλούσαν επιπλέον τιμωρία του.

Μάχη εντυπώσεων

Μετά τον αγώνα ο Κρίστιαν Χόρνερ παραχώρησε έκτακτη συνέντευξη τύπου στην οποίαν παρουσίασε «στοιχεία» προς υπεράσπιση του οδηγού του. Ποια ήταν αυτά; Μία φωτογραφία του περιστατικού από το onboard του Μαξ. Φυσικά σε χρονική στιγμή συμφέρουσα προς τον Ολλανδό.

Δεν ξέρουμε τι περίμεναν στην Red Bull από τους αγωνοδίκες. Να «καταπιούν» την παράβαση του Φερστάπεν όπως είχαν κάνει με του Χάμιλτον το 2021; Όλα τα παραπάνω μοιάζουν περισσότερο με μία μάχη εντυπώσεων.

Μία στρατηγική επιλογή η οποία δεν έχει στόχο τόσο το σήμερα αλλά το αύριο. Είναι όπως όταν στο ποδόσφαιρο (προ VAR) ένας παίκτης διαμαρτυρόταν στον διαιτητή. Γνώριζε ότι ο διαιτητής δύσκολα θα έπαιρνε πίσω το σφύριγμα. Ωστόσο υποσυνείδητα προσπαθούσε να τον επηρεάσει ώστε σε επόμενη παρόμοια φάση να πάρει μια πιο ευνοϊκή για εκείνον απόφαση.

Προφανώς η Red Bull βλέπει ότι μακροπρόθεσμα θα υπάρξουν και άλλες «αμφισβητούμενες φάσεις» στην μάχη του 2025. Και φροντίζει από τώρα να πάρει τα μέτρα της. Καλώς ή κακώς τέτοιου είδους μάχες εντυπώσεων είναι μέρος του παιχνιδιού.

Πηγή: newsauto.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση