ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

H Red Bull υποπτεύεται τη McLaren

Νέες υποψίες για τη νομιμότητα των μονοθεσίων της Formula 1 βγήκαν στην επιφάνεια στο GP Βραζιλίας

Μέχρι στιγμής οι διάφορες τεχνικές καινοτομίες που φέρονταν να είναι στα όρια των κανονισμών της Formula 1 δεν έχουν εξελιχθεί σε μείζονα ζητήματα. Ούτε το mini-DRS της McLaren, ούτε η συσκευή ρύθμισης του ύψους από το έδαφος της Red Bull, ούτε κάποια άλλη.

Τώρα ήρθε άλλη μία, στο πλαίσιο του GP Βραζιλίας του περασμένου τριημέρου, για να γεννήσει ένα ακόμα ζήτημα: η RBR φέρεται να υποπτεύεται ότι πολλές άλλες ομάδες, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η McLaren, χρησιμοποιούν κρύο νερό για να ψύχουν εσωτερικά τα ελαστικά τους κατά τη διάρκεια του αγώνα, ώστε να τα προστατεύουν από τη θερμική φθορά.

Η προσθήκη υγρών στα ελαστικά για λόγους ψύξης είναι ενάντια στους κανονισμούς. Η υποψία της Red Bull είναι ότι κάποιες ομάδες ψεκάζουν κρύο νερό μέσα στα ελαστικά τους μέσω της βαλβίδας αέρα, σε ποσότητα αρκετή για να τα ψύξει αλλά όχι για να γίνει αντιληπτή από την Pirelli, μετά τον αγώνα.

Το θέμα γεννήθηκε στο πλαίσιο του GP Σιγκαπούρης, τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν η Red Bull παρατήρησε -μόλις η McLaren αφαίρεσε τους τροχούς ενός μονοθεσίου της, στο τέλος του αγώνα- ότι στο εσωτερικό των ζαντών υπήρχε υγρασία.

Η FIA ξεκίνησε να διερευνά την υπόθεση, και ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της Ομοσπονδίας, Νικόλας Τομπάζης, ζήτησε τη συνδρομή της Pirelli στην έρευνα.

H Pirelli όχι μόνο τοποθετεί μόνη της τα ελαστικά στις ζάντες κάθε ομάδας, αλλά κάνει και συνεχείς και διεξοδικούς ελέγχους με τους τεχνικούς της κατά τη διάρκεια κάθε αγωνιστικού τριημέρου. Συνεπώς, φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο να ξεγελάσει κανείς την εταιρεία.

Και όντως, η Pirelli -μέσω του αγωνιστικού της διευθυντή Μάριο Ίζολα- είπε ότι δεν παρατήρησε τίποτα ασυνήθιστο στους τελευταίους αγώνες στα ελαστικά της McLaren, ούτε κάποιας άλλης ομάδας.

“Δεν βλέπω κάτι περίεργο στα δεδομένα που έχουμε, δεν έχω καμία ένδειξη”, είπε ο Ίζολα, συμπληρώνοντας ότι θα ήταν “πολύ εύκολο” να εγχυθεί νερό στα ελαστικά - αλλά κάτι τέτοιο θα είχε μεγάλες και αναπόφευκτες επιπτώσεις στην πίεσή τους κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Αν και ο Ίζολα δεν απέκλεισε απόλυτα την πιθανότητα κάποια ομάδα να χρησιμοποιεί νερό μέσα στα ελαστικά της, επανέλαβε πως “δεν είμαι ενήμερος για κανένα ζήτημα” και τόνισε ότι ο ίδιος και η Pirelli θα στηρίξουν την FIA σε οποιαδήποτε έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.

Πηγή: sport24.gr

Auto: Τελευταία Ενημέρωση