Η ώρα του πολυαναμενόμενου Grand Prix του Λας Βέγκας έφτασε: σε μερικές ώρες οι είκοσι οδηγοί θα ξεχυθούν με τα μονοθέσιά τους στη μήκους 6.2 χιλιομέτρων διαδρομή που περνάει από το θρυλικό «Strip».
Σε ένα απαιτητικό ταξίδι στο άγνωστο, αφού οι θερμοκρασίες που επικρατούν αυτή την εποχή στην ευρύτερη περιοχή της Νεβάδα όταν πέφτει ο ήλιος, προβληματίζουν. Το να φέρουν οι οδηγοί τα ελαστικά τους στο κατάλληλο παράθυρο θερμοκρασίας θα είναι δύσκολο αν και στην Pirelli είναι καθησυχαστικοί.
Οι επιλογές ελαστικών και η διαδρομή
Στο Grand Prix του Λας Βέγκας στη Νεβάδα θα χρησιμοποιηθούν οι γόμες C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή: Η πιο μαλακή επιλογή στη γκάμα ελαστικών.
Η αγωνιστική διαδρομή του αγώνα στην πόλη του τζόγου αποτελείται από 17 στροφές και τρεις ευθείες, με δύο ζώνες DRS. Ο γύρος έχει μήκος 6.201 μέτρα, με εκτιμώμενη τελική ταχύτητα στα 342 χιλιόμετρα/ώρα.
Η γραμμή τερματισμού βρίσκεται στη συμβολή των λεωφόρων Harmon και Koval Lane, με τη χάραξη να εκτείνεται από το διάσημο Strip, δηλαδή την κεντρική λεωφόρο του Λας Βέγκας, έως τη λεωφόρο Sands. Ο αγώνας θα διαρκέσει 50 γύρους.
Περισσότερες από 30 διαφορετικές παραλλαγές της διαδρομής αξιολογήθηκαν πριν επιλεγεί η τελική χάραξη. Η κύρια δομή φιλοξενίας, συμπεριλαμβανομένου του κτιρίου των pits με το λογότυπο της F1, καθώς και του pit lane και των paddock, κατασκευάστηκε σε κάτι παραπάνω από ένα χρόνο.
Η «σφαίρα»
Η διαδρομή του Λας Βέγκας διέρχεται κοντά από το «The Sphere»: ένα θόλο ύψους 110 μέτρων που καλύπτεται πλήρως από 1,2 εκατομμύρια LED πάνελ. Το κτίριο αυτό – το μεγαλύτερο στον κόσμο του τύπου του – φιλοξενεί μια τετράγωνη οθόνη ανάλυσης 16Κ, εμβαδού 15.000 τετραγωνικών μέτρων.
Το κόστος κατασκευής έφτασε τα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ εγκαινιάστηκε στις αρχές Νοεμβρίου με μια συναυλία των U2!
Λίγη ιστορία
Η Formula 1 είχε κάνει αγώνες και στο παρελθόν στο Λας Βέγκας. Πίσω στις σεζόν 1981 και 1982, φιλοξενήθηκε εκεί ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς. Αμφότεροι οι αγώνες τιτλοφορούνταν ως Caesars Palace Grand Prix.
Σε εκείνους τους δύο αγώνες, κρίθηκαν και τα πρωταθλήματα εκείνων των σεζόν. Το 1981 ο Άλαν Τζόουνς πήρε τη νίκη για λογαριασμό της Williams αλλά ο τίτλος πήγε στον οδηγό της Brabham, Νέλσον Πικέ. Στον αγώνα της επόμενης χρονιάς επικράτησε ο Μικέλε Αλμπορέτο με Tyrrell, λαμβάνοντας μάλιστα και ένα φιλί στο στόμα από τη θρυλική Νταιάνα Ρος! Όμως πρωταθλητής αναδείχθηκε ο Κέκε Ρόσμπεργκ της Williams.
gazzetta.gr