24news team
Τρεις μήνες σχεδόν μετά το ομόφωνο «ναι» της Βουλή στην πρόταση νόμου για μείωση του εξώδικου προστίμου, από τα 300 στα 85 ευρώ, όταν οι σταθερές κάμερες φωτογραφίζουν όχημα να πατά τη δεύτερη γραμμή ή εντός της διάβασης πεζών, άμα ανάβει ο κόκκινος σηματοδότης, κι όμως ο νόμος δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί.
Η καθυστέρηση θεωρείται αναμενόμενη καθώς οι βουλευτές ενημερώθηκαν εκ των προτέρων από αρμόδιους κρατικούς λειτουργούς, πως σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία, χρειάζεται χρόνος για να γίνουν οι απαιτούμενες αλλαγές στο λογισμικό σύστημα και στον εξοπλισμό, λόγω και της εμπλοκής υπεργολάβων.
Γι’ αυτό και αποφασίστηκε όπως η εφαρμογή του νόμου ανακοινωθεί με υπουργικό διάταγμα. Μερικοί βουλευτές μίλησαν για διαδικασία που θα διαρκέσει έξι μήνες ενώ άλλα μέλη του κοινοβουλίου προέβαλαν τον ισχυρισμό της «σκόπιμης καθυστέρησης που κάποιους βολεύει».
Βάσει των τελευταίων πληροφοριών του 24News, το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, ειδικότερα δε το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, υπολογίζουν πως θα χρειαστεί περίοδος τουλάχιστον δώδεκα μηνών για να ολοκληρωθούν οι αλλαγές στο λογισμικό και τον εξοπλισμό.
Ίσως ξεπεράσει το εκατομμύριο
Το δυσκολότερο δε κομμάτι είναι το οικονομικό καθώς βάσει υπολογισμών από αρμόδιους υπηρεσιακούς, το κόστος για την εφαρμογή του νόμου που ψήφισαν οι βουλευτές ώστε αντί 300 ευρώ το εξώδικο να μειωθεί στα 85 ευρώ, ενδεχομένως να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ευρώ. Και θα επιβαρύνει ασφαλώς τους φορολογούμενους πολίτες. Γι’ αυτό και αναζητείται εναλλακτική επιλογή για την εφαρμογή της νομοθεσίας.
Ο ίδιος οικονομικός σκόπελος εμφανίζεται σε κάθε μελέτη για εκ των υστέρων αναβάθμιση ή διόρθωση που να αφορά το σύστημα φωτοεπισήμανσης. Μια δυσκαμψία που φαίνεται και από την αδυναμία ενσωμάτωσης χρονομέτρου που θα βοηθά τους οδηγούς σε κάθε διασταύρωση όπου είναι εγκατεστημένες κάμερες.