ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Κώστα: Με λαμαρίνα αντί με πασαμάνα οι νέες στάσεις λεωφορείων

«Έβαλαν παντού τις τύπου Β που προορίζονται για περιοχές ειδικού χαρακτήρα, όπως η παλιά Λευκωσία»

24news team

Δεν τηρήθηκαν οι προδιαγραφές που προνοούσε η σύμβαση και συγκεκριμένα ο σχεδιασμός για τις νέες στάσεις λεωφορείων, δείχνουν τα στοιχεία που δόθηκαν στη Βουλή, κατόπιν επίμονων ερωτημάτων προς τους αρμοδίους από τον Κώστα Κώστα.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ ενέγραψε το θέμα, ζητώντας παράλληλα την παρέμβαση του γενικού ελεγκτή καθώς όπως ανέφερε, «είναι φανερό ότι πρόκειται ένα τεράστιο σκάνδαλο εκατομμυρίων ευρώ».

Μια αποκάλυψη για την οποία έγινε αποδέκτης επικρίσεων από κάποια πολιτικά πρόσωπα και υπηρεσιακούς, όμως επανήλθε με στοιχεία γύρω από την καταγγελία του και «τεκμηριωμένες θέσεις, κυρίως απέναντι σε πολλά που άκουσα για λαϊκισμό και παραπληροφόρηση».

Με βάση λοιπόν τις απαντήσεις που δόθηκαν στα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής μεταφορών, αλλά και τα όσα τους ανέφερε ο σχεδιαστής του έργου, Νικόλας Δημάδης, για την κατασκευή του σκελετού των νέων στάσεων των λεωφορείων, αντί για πασαμάνα συγκεκριμένων προδιαγραφών, βάσει της σχεδιαστικής μελέτης, χρησιμοποιήθηκε λαμαρίνα.

«Αδικαιολόγητες τροποποιήσεις »

«Έγιναν αδικαιολόγητες τροποποιήσεις από τον ανάδοχο στον σκελετό και στις προδιαγραφές που ορίζει η στατική μελέτη για την ανθεκτικότητα της κατασκευής και αυτά είναι στοιχεία», υπογράμμισε ο Κώστας Κώστα, μιλώντας στο 24News. Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ προχώρησε σε μία ακόμα καταγγελία, λέγοντας πως δεν επέτρεψαν στον σχεδιαστή του έργου να επιθεωρήσει τις τροποποιήσεις.

Για να συνεχίσει με επιπλέον στοιχεία που συνοδεύουν τα όσα σοβαρά καταγγέλλει, αυτή η τη φορά για τις μικρού μεγέθους στάσεις λεωφορείων, με το μικρό στέγαστρο και το παγκάκι, που έχουν τοποθετηθεί παντού. «Τις έχουν εγκαταστήσει έξω από σχολεία, από δημόσια κτίρια, σε κεντρικά σημεία πόλεων, στην Αγία Νάπα και στον Πρωταρά που σε λίγο καιρό θα γεμίσουν από τουρίστες και δεν θα τους χωρεί ούτε να καθίσουν, ούτε να προφυλαχθούν από τις καιρικές συνθήκες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο βουλευτής.

Για να τονίσει πως «οι συγκεκριμένες μικρές στάσεις, οι λεγόμενες τύπου Β, σχεδιάστηκαν για μόνο για περιοχές ειδικού χαρακτήρα, όπως η παλιά Λευκωσία, με τους στενούς δρόμους και τους περιορισμένους χώρους πεζοδρομίων». Κάλεσε δε τους αρμοδίους να απαντήσουν «για ποιο λόγο οι μικρών διαστάσεων αυτές στάσεις έχουν τοποθετηθεί από τον ανάδοχο οπουδήποτε αλλού, παντού, προκαλώντας το κοινό αίσθημα και την κοινή λογική».

Απουσιάζει η έξυπνη λειτουργία

Επιπρόσθετα, όπως τους ανέφερε κι ο ίδιος ο σχεδιαστής, Νικόλας Δημάδης, δεν κλήθηκε να επιθεωρήσει τις όποιες τροποποιήσεις έγιναν σε διαστάσεις, υλικά κατασκευής, στο μέγεθος του καθίσματος, ούτε και τον ενημέρωσαν γιατί απουσιάζει η έξυπνη λειτουργία από τις στάσεις των λεωφορείων που έχουν εγκατασταθεί. Δεν ξέρει ούτε αυτός για ποιο λόγο οι στάσεις δεν έχουν ηλεκτρονικές πινακίδες, φωτισμό, πάνελ φωτοβολταϊκού και γενικότερα γιατί δεν παρέχουν ακόμα καμία πληροφόρηση στους επιβάτες.

Ο Νικόλας Δημάδης, ανέφερε ότι «ο διαγωνισμός προνοούσε πως ο ανάδοχος του έργου έπρεπε πρώτα να υποβάλει κατασκευαστικά σχέδια ώστε να εγκριθούν σύμφωνα με τις σχεδιαστικές προδιαγραφές και στη συνέχεια να προχωρήσει σε κατασκευή δειγμάτων των τύπων στάσεων. Είχαμε εντοπίσει αλλαγές στα σχέδια και είχαμε ζητήσει εξηγήσεις γιατί δεν δικαιολογούνταν χωρίς νέα στατική μελέτη για να εξακριβωθεί ότι διατηρούνται τα χαρακτηριστικά που είχαμε σχεδιάσει».

Η μεγάλη διαφορά στις προσφορές

Ο Κώστας Κώστα είπε επίσης πως από τις 1.000 στάσεις που θα έπρεπε να είχαν ήδη εγκατασταθεί, έχουν τοποθετηθεί 180, είναι όλες μικρές, τύπου Β  και δεν είναι ολοκληρωμένες αλλά πρόχειρες. Για να επαναλάβει πως μόνο η διαφορά των περίπου 6 εκατομμυρίων ευρώ μεταξύ της προσφοράς που κέρδισε τον διαγωνισμό και της δεύτερης, έπρεπε να είχε ήδη κτυπήσει καμπανάκι για το Υπουργείο Μεταφορών, εκφράζοντας τη θέση πως η εξήγηση που δόθηκε από το Τμήμα Δημοσίων Έργων «δεν πείθει».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X